2017-08-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Skönt att du är hemma. Hoppas allt känns bra inombords efter dagens tur.

Vägen eller stigen som går där ryggan hittades, går det att köra bil där?
Tack, ja, det känns bra att ha varit på plats Det gick inte att köra på den längan vid Volvo där ryggsäcken låg men åkte man åt andra hållet, dvs öster om Dollarstore mot järnvägen, gick det att komma nästan hela vägen längs spåret. Det byggs där så vägen längs järnvägen såg ut som den breddats och i änden var en bom så då var det bara att backa men man kan ju gå där i alla fall. Det är verkligen rejäla diken längs grusvägen, säkert 3 meter djupa och väldigt breda på sina ställen så där kan man inte hoppa över.
Citera
2017-08-27, 17:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Tack
Blev förvånad över att det var så tjockt med grönska och igenväxt. Det är så enorma ytor jämfört med att kolla på kartan och buskage och snår överallt. Jag kommer att återvända i höst när mycket av grönskan försvunnit och ta lite bilder om det kan vara intressant. Känner verkligen en stor sorg över P och hans familj. Ovissheten är värst och att inte veta var man ska leta.

Tänker ibland på telefonen.

Att han släppte den stora väskan och även ryggsäcken, vad står det för? (Jag tror inte att någon annan varit inblandad i försvinnandet, mer än möjligen att någon, t ex barn flyttat på dom )

Om telefonen inte fungerade kanske han även släppte /slängde den någonstans?
Det är klart att någon kan ha tagit den om de hittat den, men den kan också vara kastad någonstans, lite som ryggsäcken.

Förmodar att polis sökt ordentligt runt det ställe där ryggsäcken hittades.
Citera
2017-08-27, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Tack, ja, det känns bra att ha varit på plats Det gick inte att köra på den längan vid Volvo där ryggsäcken låg men åkte man åt andra hållet, dvs öster om Dollarstore mot järnvägen, gick det att komma nästan hela vägen längs spåret. Det byggs där så vägen längs järnvägen såg ut som den breddats och i änden var en bom så då var det bara att backa men man kan ju gå där i alla fall. Det är verkligen rejäla diken längs grusvägen, säkert 3 meter djupa och väldigt breda på sina ställen så där kan man inte hoppa över.

Finns det någon som helst möjlighet att polis/MPS/FIKK kan ha sökt igenom dessa diken och missat något? Tre meter, det är mycket det. Där kan väl mycket något gömmas.

I början när de sökte var ju grönskan inte så hög, men jag vet att jag sett vissa diken på våren med vassliknande gräs (eller vad det nu är) som inte vissnat ner på samma sätt som annan växtlighet. Samtidigt måste väl bönderna rensa i dikena regelbundet så att sly och busk inte växer upp??
Citera
2017-08-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänker ibland på telefonen.

Att han släppte den stora väskan och även ryggsäcken, vad står det för? (Jag tror inte att någon annan varit inblandad i försvinnandet, mer än möjligen att någon, t ex barn flyttat på dom )

Om telefonen inte fungerade kanske han även släppte /slängde den någonstans?
Det är klart att någon kan ha tagit den om de hittat den, men den kan också vara kastad någonstans, lite som ryggsäcken.

Förmodar att polis sökt ordentligt runt det ställe där ryggsäcken hittades.
Nu låter jag kanske lite filosofisk men i min teori är det ingen annan än P som är inblandad och han har droppat sina väskor längs vägen och för mig symboliserar det en slags frihet, att han inte behöver dem längre. Och det kan bero på att han valde att avsluta sitt liv eller bara lämna allt/ta en paus. Väskornas placeringar kan också vara ett sätt att visa att han varit där.
Lever han så är han nog hos en vän.
Citera
2017-08-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns det någon som helst möjlighet att polis/MPS/FIKK kan ha sökt igenom dessa diken och missat något? Tre meter, det är mycket det. Där kan väl mycket något gömmas.

I början när de sökte var ju grönskan inte så hög, men jag vet att jag sett vissa diken på våren med vassliknande gräs (eller vad det nu är) som inte vissnat ner på samma sätt som annan växtlighet. Samtidigt måste väl bönderna rensa i dikena regelbundet så att sly och busk inte växer upp??
Om du tänker på en kropp så kan jag aldrig tänka mig att den går att missa där de sökt som intensivast men smådetaljer är nog lätta att missa. Vet inte hur det går till på sök men det är ju gammalt gräs, buskar och sly överallt där saker kan döljas. Men det är ju stora ytor och P kan ju ha gått en bit och då är det ju ännu svårare. Men om han ligger avliden där så tycker jag han borde ha hittats. Tänker på rådjuret vid St Olof.
Citera
2017-08-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Så vad har vi eller inte har vi?
1. Dränkt sig?
2. Gått in i en silo?
3. Mördad av någon?
4. Flummar runt nånstans i Sverige och läser flashback?
5. Tablettöverdos?
6. Dragit med volvotradarna utomlands?
7. Kastat sig framför tåget.. ej anmält?
8. Hängt sig?
9. Haft skön sex i Hallsberg som gick överstyr?

Själv tippar jag nummer 4 alternativt nummer 6. Men i värsta fall stänker jag nummer 2

Du glömde :
10. att han kanske blivit dumpad utav några , i Hällabrottets svårtillgängligare delar ...hmm
11. Hålls drogad utav ett gäng ,och mår jäkligt dåligt just för stunden

Om det är nr 11. Snälla ,sluta med det ,han har lidit tillräckligt ,låt honom va ! Låt honom gå .....så elaka som ni varit så räcker det nu !

Låt han få komma hem till sina föräldrar ,tror varken Allah eller den kristna Guden tar emot någon utav Er till paradiset så som Ni nu gör ....
Senast redigerad av evaveva 2017-08-27 kl. 18:48.
Citera
2017-08-27, 18:42
Medlem
Ohprost ! Finns det vid den där bron någon slags kvarn av något slag ?

EDIT : vad tror du Ohprost om nr 11. ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-27 kl. 19:20.
Citera
2017-08-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ohprost ! Finns det vid den där bron någon slags kvarn av något slag ?

Inte vad jag minns.. tror närmaste kvar är vid hardemo.. ungefär lika långt bort som hällabrottet. Varför undrar du?
Citera
2017-08-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Inte vad jag minns.. tror närmaste kvar är vid hardemo.. ungefär lika långt bort som hällabrottet. Varför undrar du?

egna funderingar bara ,hmm ,finns det något stort stenparti (typ konstiga stenar ) utefter den där vägen fram till bron ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-27 kl. 19:10.
Citera
2017-08-27, 19:04
Medlem
Citat:
11. Hålls drogad utav ett gäng ,och mår jäkligt dåligt just för stunden

Om det är nr 11. Snälla ,sluta med det ,han har lidit tillräckligt ,låt honom va ! Låt honom gå .....så elaka som ni varit så räcker det nu !

Det är väldigt osannolikt att Patrik hålls fången av någon. Att hålla en person gömd, mot personens vilja, kräver resurser i form av en säker plats samt mat och dryck till den tillfångatagna. Om de dessutom håller honom drogad så kräver det ytterligare resurser.

Jag säger inte att ditt scenario är omöjligt, men det är väldigt, väldigt osannolikt.
Citera
2017-08-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Det är väldigt osannolikt att Patrik hålls fången av någon. Att hålla en person gömd, mot personens vilja, kräver resurser i form av en säker plats samt mat och dryck till den tillfångatagna. Om de dessutom håller honom drogad så kräver det ytterligare resurser.

Jag säger inte att ditt scenario är omöjligt, men det är väldigt, väldigt osannolikt.

Jo men om de nu vill vara sådana så undrar man ju vad de tjänar på det ?
Ren skär elakhet tycker jag det liknar ,och då blir man mörkrädd .

Tänker på hans bror ,hur mår han ? Han måste ju vara så ledsen och bedrövad så han inte vet Hur han skall klara av att gå vidare .Det är sådant som jag vill att de som möjligtvis är förövare skall ha i åtanke .

Släpp honom och låt honom få hitta hem till sin familj igen .Det är vad jag ber om .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-27 kl. 19:24.
Citera
2017-08-27, 19:34
Medlem
Citat:
egna funderingar bara ,hmm ,finns det något stort stenparti (typ konstiga stenar ) utefter den där vägen fram till bron ?
Inte vad jag minns.. stora stenar finns i början av hällabrottet vid den lilla sjön jag länkade till tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in