2017-06-13, 10:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilk
Två olika personer tror sig ha sett Patrik på tågstationen i Västerås. En igår och en i morse.

Har de två lyckats missa det gedigna spaningspådrag sökandet efter Patrik+
Det finns ju efterlysningslappar på centralen i Västerås.
Personer, som ser någon de tycker är Patrik ombeds de fråga om det är han!
Vid jakande svar bör de kontakta polisen och stanna hos Patrik till polisen kommer!
Kan TVÅ personer ha missat det?
Citera
2017-06-13, 10:16
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så bad han alla att dra dit pepparn växer och sa att han aldrig mer skulle komma hem, psykos kan vara en omskrivning. Kan vara så.

Något har sannolikt sagts över telefon som gjorde att P bestämde sig för att kliva av i Hallsberg. Han klev knappast av på fel station av misstag, svårt att tro på det.

Som sagt, det går att ladda mobiler på tåget, det går att ringa upp en mobil som inte har samtalstid.

Mobilen stängdes av någon anledning av, väskorna kvarlämnades. P lämnade tåget. Mycket talar för att P plötsligt släppte allt han hade och avvek från resan.

Varför skulle föräldrarna ägna sig åt omskrivningar? Varför tror du att telefonsamtalet gjorde att han hoppade av tåget just där och då? Det låter som jaha eller nähä. Vem vet? Har du
kollat upp om mobilladdning är möjlig på de alla de tågen?
Citera
2017-06-13, 10:42
Medlem
DrSilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Har de två lyckats missa det gedigna spaningspådrag sökandet efter Patrik+
Det finns ju efterlysningslappar på centralen i Västerås.
Personer, som ser någon de tycker är Patrik ombeds de fråga om det är han!
Vid jakande svar bör de kontakta polisen och stanna hos Patrik till polisen kommer!
Kan TVÅ personer ha missat det?

Den sista som såg honom slogs tydligen inte av att det kunde vara han förrän efteråt. Men den ska ändå ha ringt polisen.
Den första såg "honom" sovandes.

Hade jag sett honom hade jag gått fram. Om Patrik uppehållit sig på stationen från igårkväll tills i morse, så är ju chansen stor att han är kvar. Då hade jag gått tillbaka.
Citera
2017-06-13, 10:47
Medlem
CallePhilles avatar
Nytt i gruppen idag är bland annat att Birkan Tore (medium) tydligen är i Sverige och flera vill att han kontaktas.

Skolorna i Köping har cykeldag och det föreslås att ungarna tar en titt i den berömda kojan om de ändå cyklar förbi på sträckan Köping-Kolsva.
Citera
2017-06-13, 11:42
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Backa ett par sidor så hittar du bild på skorna. Det är ett par låga Vans. Jag handlar rätt mycket Vans själv, men har dock inte sett dessa, så jag gissar att inte särskilt många u Sverige har dem.
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag har sett bilden. Har bara inte koll på hur vanliga dessa är.
När det dyker upp några nya modedojor brukar de prånglas ut i ett otal ex. Det kan ju vara så att de har inhandlats utanför Sveriges gränser. Detta kan ju också betyda att iakttagelserna av Patrik får en annan betydelse.

Det finns canvasskor med tryck i väldigt många versioner. Är märket Vans helt klart här eller finns det liknande märken?

Citat:
Två olika personer tror sig ha sett Patrik på tågstationen i Västerås. En igår och en i morse.
Citat:
Den sista som såg honom slogs tydligen inte av att det kunde vara han förrän efteråt. Men den ska ändå ha ringt polisen.
Den första såg "honom" sovandes.

Hade jag sett honom hade jag gått fram. Om Patrik uppehållit sig på stationen från igårkväll tills i morse, så är ju chansen stor att han är kvar. Då hade jag gått tillbaka.

Hur fick du denna information?
Citera
2017-06-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Nytt i gruppen idag är bland annat att Birkan Tore (medium) tydligen är i Sverige och flera vill att han kontaktas.

Skolorna i Köping har cykeldag och det föreslås att ungarna tar en titt i den berömda kojan om de ändå cyklar förbi på sträckan Köping-Kolsva.

Jag måste ha missat deta med " kojan " när, var, hur, ? Om nu det finns en koja som man tror Patrik har slagit sig till ro varför har ej polis missing people varit där och kikat eller har de det.

Kan det verkligen vara Patrik som har varit på MC både i Köping och Västerås, och ingen har lyckas fått kontakt med killen mycket intressant måste jag säga.
Citera
2017-06-13, 12:39
Medlem
DrSilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det finns canvasskor med tryck i väldigt många versioner. Är märket Vans helt klart här eller finns det liknande märken?

Hur fick du denna information?

På Patriks pappas inlägg på sin Facebooksida har dessa två kommenterat.
Citera
2017-06-13, 12:44
Avslutad
"Jag letade i Rävgången Örebro igår vid 23 tiden och hittar ett tält väldigt undanskymt och med en beige stickad tröja som hängde på " tork " utanför. Det var nästan helt mörkt och jag var ensam . Adrenalin påslag! Men skriver man något då så tänds hopp hos familjen och det blir långa oviktiga kommentarer även om man har god lust. Jag var super skraj men gick och ropade Patrik i mörkret . kl 24 åkte jag hem ."

Avd. "OK"
Citera
2017-06-13, 12:49
Medlem
VanDeKamps avatar
Vilket hån mot Patriks familj med alla muppar i "Hitta Patrik"-gruppen som kommenterar med förnimmelser från diverse olika tokiga kärringar som tror att de är mediala och kan se var Patrik befinner sig.

Jag är ytterst tveksam till att det är han som setts på diverse orter som ligger 10-20 mil från Hallsberg där han senast sågs med säkerhet. Jag hoppas givetvis att han är vid liv och kommer att komma hem välbehållen, men magkänslan säger tyvärr att han finns någonstans i Hallsberg med omnejd.

Quick question: I FB-gruppen basonerar man ut att man genast ska ringa 112 om man ser Patrik. Är det verkligen ett ärende att "belasta" larmcentralen med? Borde inte 114 14 vara det rätta numret att ringa?
Citera
2017-06-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoBerra
"Jag letade i Rävgången Örebro igår vid 23 tiden och hittar ett tält väldigt undanskymt och med en beige stickad tröja som hängde på " tork " utanför. Det var nästan helt mörkt och jag var ensam . Adrenalin påslag! Men skriver man något då så tänds hopp hos familjen och det blir långa oviktiga kommentarer även om man har god lust. Jag var super skraj men gick och ropade Patrik i mörkret . kl 24 åkte jag hem ."

Avd. "OK"

Råmer.

Man kanske skulle försöka locka ut honom ur kojan. Prova med nåt bättre än MCdonalds-pomme. Kan väl knappast vara hans bästa mat.
Citera
2017-06-13, 13:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Vilket hån mot Patriks familj med alla muppar i "Hitta Patrik"-gruppen som kommenterar med förnimmelser från diverse olika tokiga kärringar som tror att de är mediala och kan se var Patrik befinner sig.

Jag är ytterst tveksam till att det är han som setts på diverse orter som ligger 10-20 mil från Hallsberg där han senast sågs med säkerhet. Jag hoppas givetvis att han är vid liv och kommer att komma hem välbehållen, men magkänslan säger tyvärr att han finns någonstans i Hallsberg med omnejd.

Quick question: I FB-gruppen basonerar man ut att man genast ska ringa 112 om man ser Patrik. Är det verkligen ett ärende att "belasta" larmcentralen med? Borde inte 114 14 vara det rätta numret att ringa?

Om man ska utgå från vad pappan säger till pressen:
Citat:
Om man tror sig se Patrik är det därför viktigt att inte gå fram och prata med honom.
– Vi är rädda att han sticker då eftersom han förmodligen känner sig förföljd och undviker kontakt med folk.
Istället är det viktigt att ringa 112, eftersom Patrik behöver tas om hand genom LPT – lagen om psykisk tvångsvård.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Jag förmodar att föräldrarna har kunskap om Patriks beteende den senaste tiden i samband med Gotlandsresan och efter denna som gör att polisens expert drar slutsatsen att P har fått en psykos. Han kan ju tex sagt saker till kompisar, eller betett sig underligt (pratat med sig själv, verkat ha syn/hörsel hallucinationer eller verkat känna sig förföljd).

Risken är väl menar de, att om man ska vänta i 114 14s växel, kan P försvinna ur sikte.

Blir lite undrande över de bilder som släppts på P. Finns ju väldigt bra bilder på pappans Facebook sida, där man mycket tydligare kan de hans ansiktsdrag och hur han ser ut.

Har han gått ner sig den senaste tiden så att de gamla bilderna inte överensstämmer med hans utseende nu? Varför välja dessa lite underliga bilder?
Citera
2017-06-13, 13:24
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man ska utgå från vad pappan säger till pressen:
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Jag förmodar att föräldrarna har kunskap om Patriks beteende den senaste tiden i samband med Gotlandsresan och efter denna som gör att polisens expert drar slutsatsen att P har fått en psykos. Han kan ju tex sagt saker till kompisar, eller betett sig underligt (pratat med sig själv, verkat ha syn/hörsel hallucinationer eller verkat känna sig förföljd).

Risken är väl menar de, att om man ska vänta i 114 14s växel, kan P försvinna ur sikte.

Tack, då känns det ju mera rimligt att ringa 112.

De där skorna är lite förbryllande. Eftersom de verkar så pass ovanliga så känns ju ändå tipsen om att han setts något mer trovärdiga då personen ska ha haft sådana skor på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in