Citat:
Ursprungligen postat av
VanDeKamp
Vilket hån mot Patriks familj med alla muppar i "Hitta Patrik"-gruppen som kommenterar med förnimmelser från diverse olika tokiga kärringar som tror att de är mediala och kan se var Patrik befinner sig.
Jag är ytterst tveksam till att det är han som setts på diverse orter som ligger 10-20 mil från Hallsberg där han senast sågs med säkerhet. Jag hoppas givetvis att han är vid liv och kommer att komma hem välbehållen, men magkänslan säger tyvärr att han finns någonstans i Hallsberg med omnejd.
Quick question: I FB-gruppen basonerar man ut att man genast ska ringa 112 om man ser Patrik. Är det verkligen ett ärende att "belasta" larmcentralen med? Borde inte 114 14 vara det rätta numret att ringa?
Om man ska utgå från vad pappan säger till pressen:
Citat:
Om man tror sig se Patrik är det därför viktigt att inte gå fram och prata med honom.
– Vi är rädda att han sticker då eftersom han förmodligen känner sig förföljd och undviker kontakt med folk.
Istället är det viktigt att ringa 112, eftersom Patrik behöver tas om hand genom LPT – lagen om psykisk tvångsvård.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp
Jag förmodar att föräldrarna har kunskap om Patriks beteende den senaste tiden i samband med Gotlandsresan och efter denna som gör att polisens expert drar slutsatsen att P har fått en psykos. Han kan ju tex sagt saker till kompisar, eller betett sig underligt (pratat med sig själv, verkat ha syn/hörsel hallucinationer eller verkat känna sig förföljd).
Risken är väl menar de, att om man ska vänta i 114 14s växel, kan P försvinna ur sikte.
Blir lite undrande över de bilder som släppts på P. Finns ju väldigt bra bilder på pappans Facebook sida, där man mycket tydligare kan de hans ansiktsdrag och hur han ser ut.
Har han gått ner sig den senaste tiden så att de gamla bilderna inte överensstämmer med hans utseende nu? Varför välja dessa lite underliga bilder?