2017-08-27, 14:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jaha. Och?
Man är fortfarande sjuk i huvudet och bör ej vara ute i samhället om man styckmärdar en journalist för att hennes artiklar inte tilltalar en.

Nu hängde du inte med på sammanhanget. Du får kolla upp vilket inlägg jag svarar på innan du hugger.
Citera
2017-08-27, 14:16
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast läs vad hennes kompis Nicole sa då, om att hon skulle ha skrivit om M med värme och förståelse. Det får jag till nedlåtenhet. Ungefär som man tycker synd om någon som är handikappad. Man kan känna värme och tyck-synd-om ja, men absolut inte gå till sängs med vederbörande.

Men hur fan skulle hon ha skrivit om honom då?
Det finns massa människor som du av olika skäl inte vill knulla med, vore det på ngt sätt begripligt att de mördade dig då?
Citera
2017-08-27, 14:20
Medlem
Citat:
Fast vem du värderar högst av offer & högst misstänkt gärningsman hör väl ändå verkligen inte till saken.
Att Kim Wall haft ett helt okej glidigt liv med resor, kontakter inom journalistvärlden och eventuellt varit feminist är väl knappast en förmildrande omständighet eller anledning till att mörda, stycka och dumpa henne i havet?

Att spekulera kring frågan "varför" är inte samma sak som att hitta på förmildrande omständigheter för gärningsmannen.
Citera
2017-08-27, 14:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men hur fan skulle hon ha skrivit om honom då?
Det finns massa människor som du av olika skäl inte vill knulla med, vore det på ngt sätt begripligt att de mördade dig då?

Kanske med respekt, och med erkännande av hans kunnande och allt han åstadkommit fast han börjat med två tomma händer, vad sägs om det?

Nej, men det var inte så jag menade heller. Jag menar den nedlåtenhet som jag gissar att hon förmedlade. GW var för övrigt inne på samma linje, och han har oftast rätt.
Citera
2017-08-27, 14:25
Medlem
Citat:
Fast läs vad hennes kompis Nicole sa då, om att hon skulle ha skrivit om M med värme och förståelse. Det får jag till nedlåtenhet. Ungefär som man tycker synd om någon som är handikappad. Man kan känna värme och tyck-synd-om ja, men absolut inte gå till sängs med vederbörande.
Så värme och förståelse är lika med nedlåtande?
Citera
2017-08-27, 14:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Fast vem du värderar högst av offer & högst misstänkt gärningsman hör väl ändå verkligen inte till saken.
Att Kim Wall haft ett helt okej glidigt liv med resor, kontakter inom journalistvärlden och eventuellt varit feminist är väl knappast en förmildrande omständighet eller anledning till att mörda, stycka och dumpa henne i havet?

Du verkar inte helt förstå vad som diskuteras?

Jag vet inte hur Kim Wall var i verkligheten, men om en person är nedlåtande mot en person som har mycket höga tankar om sig själv (kanske har en grandios personlighet) så kan det slå slint i den sistnämndas skalle om fel ord yttras.

Det leder förstås inte normalt till mord, men det kan leda till ett raseriutbrott.
Citera
2017-08-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kjol och ubåt är lite utmanande
Omöjligt utan visa trosorna vid nedgång om MADsen gick först
Röret är väldigt smalt så han måste titta absolut rakt upp - och KW har då svårt att se ner och upptäcka detta.

Vidare är röret kolsvart när någon uppifrån blockerar öppningen.

Har inte PM ögon som en uggla tror jag han har svårt att egentligen se någonting.
Citera
2017-08-27, 14:30
Medlem
Nu börjar jag verkligen tro att jag är Madsen på spåren även i fallet Meng.
I den här artikeln talas om en vit Mercedes Sprinter som vansinneskörde i Korsör vid tidpunkten för hennes försvinnande:
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-02-16-drabet-der-rystede-danmark-det-ved-vi-om-emilie-meng-sagen
Och ser man på videon Manden utan stopknab förekommer det vid 4.58 en sgs identisk bil. Är det inte en Mercedes Sprinter så är det iaf en vit paketbil som går att missta för en sådan.
Citera
2017-08-27, 14:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Kanske med respekt, och med erkännande av hans kunnande och allt han åstadkommit fast han börjat med två tomma händer, vad sägs om det?

Nej, men det var inte så jag menade heller. Jag menar den nedlåtenhet som jag gissar att hon förmedlade. GW var för övrigt inne på samma linje, och han har oftast rätt.

Ja. GW skriver bl.a följande:

Citat:
"Vid brott av den här typen handlar det mer sällan om sexuella motiv. Ungefär en tredjedel av fallen. Och med gravt störda narcissister som Madsen behövs det lite för att väcka deras misshag. Som att en ung kvinnlig journalist ställt en retsam fråga om det inte är hög tid att han växer upp, slutar leka med raketer och ubåtar, och istället skaffar sig ett vanligt jobb."

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/unik-som-brottsling-har-peter-madsen-aldrig-varit/

Tänk på att Madsen har vigt hela sitt liv åt ubåtar och raketer. Det är hans liv.
Citera
2017-08-27, 14:32
Medlem
Lade länkarna i tråden om Meng och ni hittar dem där. Nu borde polisen först få honom knuten till Mengs död, efter det är det piece of cake att döma honom för mord på Wall.
Citera
2017-08-27, 14:38
Medlem
Dharmabums avatar
Jag vill påstå att Kim Wall hörde till sin generations mest lyckade journalister om man väger in vad hon fick publicerat, och att hon genom sina uppdrag fick ett liv som man kan dregla över om man är inne på att få möjlighet att bli en stjärna inom sitt gebit genom att göra skillnad, se världen och träffa människor med intressanta livshistorier. Tre viktiga drivkrafter för de flesta journalister skulle jag nog påstå.

Att hävda för hon fick jobben för hon är "kvinna i rätt ålder" är värre än att på stå att en VD på en internationell koncern fått sitt jobb för att man och i 40-årsåldern. Det krävs liksom lite mer än så...

Jag har träffat henne. Det innebär naturligtvis inte att jag vet allt om hur hon var som person men att hon skulle ha varit nedlåtande mot ett viktigt intervjuoffer kan jag inte tänka mig. Jag tror inte heller att hon skulle ha svarat på en invit på ett sätt som var farligt för henne, inne i en ubåt som hon kanske inte ens hade kunnat ta sig ur på egen hand.
Citera
2017-08-27, 14:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så värme och förståelse är lika med nedlåtande?

Det är den tonen jag uppfattar i det här fallet, ja:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kim-wall-en-journalistisk-rost-som-tystnat/

"Det är inte svårt att se varför det var en story som lockade Kim Wall. Som journalist hade hon alltid dragits mot de udda historierna."

"Clerici: Hon hade hittat sidorna hos honom som gjorde honom begriplig"

"Caternia Clerici säger till tidningen att Peter Madsens ubåt var precis ett sådant knäck hon hade blivit intresserad av och att hon förmodligen hade skrivit om Madsen ”med värme”.

Ser du inte? Hon såg honom som en tok. Kommunicera det till personen du ser som en tok när du är ensam med honom i ett plåtrör på havets botten, så kan du få se på gnistor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in