Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Vad vet vi egentligen om Kim Wall? Jag hade aldrig hört talas om henne innan detta.
Enligt den amerikanska tidningen The Independent har KW arbetat för svenska UD och för EU i bland annat Australien och Indien. Hon har politiska utbildningar i botten och verkar först senare arbetat med journalistik. Tittar man på hennes Twitter är det många globalistlinjer som pushas.
Jag ska sticka ut hakan lite och säga att hon inte är/var en vanlig frilansande journalist. Det kan också vara skälet till det stora pådraget vid försvinnandet.
Jag hade heller inte hört talas om KW innan den här tragiska händelsen.
Enligt hennes väninna hade hon träffat KW när de jobbade på ett callcenter tillsammans för 11 år sedan.
Sedan dess har KW bl.a studerat på Sorbonne och Columbia Universitetet med skyhöga terminsavgifter ( enligt väninnan) och där tagit sin Masters examen. Att hon därefter arbetat för svenska UD och för EU tyder om inte annat på bra kontakter.
Känslan stärks att hon måste haft "någon", som inte bara finansierade hennes studier och uppehälle, utan också har suttit inne med de kontakter som banat väg för KW:s karriär.
Att hon skulle kunna ha den livföring hon haft, med resor världen över och bosättningar i New York och Kina enbart finansierade av de fåtal artiklar hon producerat är knappast sannolikt.