2017-08-27, 12:58
Avslutad
https://youtu.be/wTumwsnp2ow

Intressant video där man får en del inblick i PMs personlighet, och en hel del intressant info om ubåten också. Kan det ha varit så han sänkte den? Genom att öppna luckan i botten av ubåten?
Citera
2017-08-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det tror inte jag, jag tror i så fall - om det inte var sexuellt - som GW att hon varit nedvärderande. Jag tänker på det som den där väninnan Nicole sa också, att Kim skulle ha skrivit om honom med värme för hon hade medlidande med udda personer (eller words to that effect). Alltså ett von Oben-perspektiv, väldigt otrevligt skulle jag säga. Personligen sätter jag en person som kan tillverka saker som går att använda med sin egen hjärna och sina egna händer, mycket högre än någon som skriver tramsartiklar om feminism.

"En artikel om Kinas feminister som demonstrerar mot president Trump.

– Kim älskade subkulturer och hon hade en otrolig förmåga att hitta unika historier och vinklar. Hon var en fantastisk berättare. "

Suck suck vad tröttsamt. En till "modig journalist" som vågar skriva om Kinas feminister som protesterar mot Trump - men som inte vågar protestera mot kvinnans ställning i Kina..

Vilken otroligt "unik vinkling"..

Jag kan mycket väl tänka mig att den här sortens pseudomod kan ha retat gallfeber på Madsen.

http://www.gp.se/jag-vill-bara-veta-vad-som-hänt-henne-1.4527033
Citera
2017-08-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
McDonalds Slagelse ligger de facto perfekt till om man kommer från Höng och ska vidare mot antingen Korsör eller Köge/Köpenhamn. Nu vore det här med Madsens bil viktigt att få reda på. Om det är en ljus Hyundai i30 eller liknande så har vi honom (nästan).

I så fall är jag övertygad om att danska polisen (för en gång skull) skulle ha koll på läget om så vore fallet, eftersom de har en lista på ägare till den typen av bilar (några hundratal):
Skulle Madsens namn dyka upp där torde även de reagera.
Citera
2017-08-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Vad vet vi egentligen om Kim Wall? Jag hade aldrig hört talas om henne innan detta.

Enligt den amerikanska tidningen The Independent har KW arbetat för svenska UD och för EU i bland annat Australien och Indien. Hon har politiska utbildningar i botten och verkar först senare arbetat med journalistik. Tittar man på hennes Twitter är det många globalistlinjer som pushas.

Jag ska sticka ut hakan lite och säga att hon inte är/var en vanlig frilansande journalist. Det kan också vara skälet till det stora pådraget vid försvinnandet.

Jag hade heller inte hört talas om KW innan den här tragiska händelsen.
Enligt hennes väninna hade hon träffat KW när de jobbade på ett callcenter tillsammans för 11 år sedan.
Sedan dess har KW bl.a studerat på Sorbonne och Columbia Universitetet med skyhöga terminsavgifter ( enligt väninnan) och där tagit sin Masters examen. Att hon därefter arbetat för svenska UD och för EU tyder om inte annat på bra kontakter.
Känslan stärks att hon måste haft "någon", som inte bara finansierade hennes studier och uppehälle, utan också har suttit inne med de kontakter som banat väg för KW:s karriär.
Att hon skulle kunna ha den livföring hon haft, med resor världen över och bosättningar i New York och Kina enbart finansierade av de fåtal artiklar hon producerat är knappast sannolikt.
Citera
2017-08-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är sant. Han kan inte ha haft en fientlig inställning gentemot journalister i största allmänhet - kanske bara mot de som har försökt rota i hans "innersta" och på det sättet "avslöja" honom inför den stora allmänheten och sponsorerna.
Det skrevs en väldigt naken bok om honom där en massa detaljer lämnades ut. Vad kunde vara värre. Nej, jag börjar mer och mer tro att han gjorde ett närmande som spårade ur.
Citera
2017-08-27, 13:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hela saken började ju som en sjöräddningsaktion.

Tja, fast man kan väl haft ett getöga på honom, eller verksamheten som sådan och vilka som rör sig där. Någon som kan skjuta raketer upp i luften kan skjuta raketer i byggnader m. m.
Bröderna Weimann sågs väl också som datanördar innan man kom på att de klädde ut sig poliser etc och rånade banker och hade en lägenhet på Nörrebro proppad med granater och vapen. Detta tack vare en kumpan som återfanns i sin "bil-jet" (han dog i bilolycka men planerat flygpanskapning).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-27 kl. 13:33.
Citera
2017-08-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Jag hade heller inte hört talas om KW innan den här tragiska händelsen.
Enligt hennes väninna hade hon träffat KW när de jobbade på ett callcenter tillsammans för 11 år sedan.
Sedan dess har KW bl.a studerat på Sorbonne och Columbia Universitetet med skyhöga terminsavgifter ( enligt väninnan) och där tagit sin Masters examen. Att hon därefter arbetat för svenska UD och för EU tyder om inte annat på bra kontakter.
Känslan stärks att hon måste haft "någon", som inte bara finansierade hennes studier och uppehälle, utan också har suttit inne med de kontakter som banat väg för KW:s karriär.
Att hon skulle kunna ha den livföring hon haft, med resor världen över och bosättningar i New York och Kina enbart finansierade av de fåtal artiklar hon producerat är knappast sannolikt.
En snabb googling visar att pappan varit fotograf på Sydsvenskan och brorsan också är journalist eller fotograf inom media. Jag har tänkt som du att hon måste haft ett kontaktnät högt upp för att finansiera den livsstilen och de studierna. Hittar också en artikel där hon skrivit om 50 shades of Grey och Bdsm-kultur. Nu vill jag poängtera att inget av detta som hänt på något sätt är Kims fel men vem Kim var måste ju vara en ledtråd till frågan på varför.
Citera
2017-08-27, 13:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
En snabb googling visar att pappan varit fotograf på Sydsvenskan och brorsan också är journalist eller fotograf inom media. Jag har tänkt som du att hon måste haft ett kontaktnät högt upp för att finansiera den livsstilen och de studierna. Hittar också en artikel där hon skrivit om 50 shades of Grey och Bdsm-kultur. Nu vill jag poängtera att inget av detta som hänt på något sätt är Kims fel men vem Kim var måste ju vara en ledtråd till frågan på varför.

Jaså? Visste Madsen om det? Han kan ju ha googlat på henne, fast han påstod till polisen att han inte ens kände hennes efternamn. Men han har ju påstått mycket till polisen, så... Då kanske det var sexualrelaterat i alla fall? Att han trodde att hon skulle vara sugen på ett litet rollspel baserat på "50 Shades...", fast på havets botten som extra krydda..?
Citera
2017-08-27, 13:46
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Det tror inte jag, jag tror i så fall - om det inte var sexuellt - som GW att hon varit nedvärderande. Jag tänker på det som den där väninnan Nicole sa också, att Kim skulle ha skrivit om honom med värme för hon hade medlidande med udda personer (eller words to that effect). Alltså ett von Oben-perspektiv, väldigt otrevligt skulle jag säga. Personligen sätter jag en person som kan tillverka saker som går att använda med sin egen hjärna och sina egna händer, mycket högre än någon som skriver tramsartiklar om feminism.

Fast vem du värderar högst av offer & högst misstänkt gärningsman hör väl ändå verkligen inte till saken.
Att Kim Wall haft ett helt okej glidigt liv med resor, kontakter inom journalistvärlden och eventuellt varit feminist är väl knappast en förmildrande omständighet eller anledning till att mörda, stycka och dumpa henne i havet?
Citera
2017-08-27, 13:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tja, fast man kan väl haft ett getöga på honom, eller verksamheten som sådan och vilka som rör sig där. Någon som kan skjuta raketer upp i luften kan skjuta raketer i byggnader m. m.
Bröderna Weimann sågs väl också som datanördar innan man kom på att de klädde ut sig poliser etc och rånade banker och hade en lägenhet på Nörrebro proppad med granater och vapen. Detta tack vare en kumpan som återfanns i sin "bil-jet" (han dog i bilolycka men planerat flygpanskapning).

Ja, men det vet vi ju redan att han haft med polisen att göra p.g.a. sina bombtekniska kunskaper. Jag menade, att det inte fanns någon anledning för polisen att tro att han börjat bortföra kvinnor.
Citera
2017-08-27, 13:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, men det vet vi ju redan att han haft med polisen att göra p.g.a. sina bombtekniska kunskaper. Jag menade, att det inte fanns någon anledning för polisen att tro att han börjat bortföra kvinnor.

Ja men det kan ändå gjort sitt till att pådraget blev så stort och omedelbart när en journalist han mött försvann. Det är ju inte en random kvinna. Om man håller öppet att han också haft något obskyrt för sig så kanske antagande att han är misstänksam och kanske mer så inför en journalist?
Det kan ju ha varit del i pådraget utöver att man kan ha trott att något hänt i form av sjöolycka.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-27 kl. 13:57.
Citera
2017-08-27, 13:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Fast vem du värderar högst av offer & högst misstänkt gärningsman hör väl ändå verkligen inte till saken.
Att Kim Wall haft ett helt okej glidigt liv med resor, kontakter inom journalistvärlden och eventuellt varit feminist är väl knappast en förmildrande omständighet eller anledning till att mörda, stycka och dumpa henne i havet?

Nejdå, och det var inte så jag menade heller. Jag försöker bara förstå vad som har hänt psykologiskt, och jag kan mycket väl se en sådan typ som henne för mig, varandes väldigt nedlåtande mot en man som i hennes ögon är kufisk, nördig, töntig, skrattretande... och med smuts under naglarna också, som en vanlig arbetare. Någon som man kan ha medlidande med men aldrig gå till sängs med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in