Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Googlade. Och jösses vad lika de är! Kan det vara en slump?
Nu ska vi inte köra ut på ett sidospår här, men för mig som varit djupt engagerad i fallet Emilie Meng och varit i Korsör och stationsområdet där ett antal gånger, så känns teorin långsökt.
Tågstationen - liksom gångstigen förbi koloniområdena - ligger rejält öde, och det som är den brännande punkten i det mordet är tidpunkten i kombination med platsen.
Emilie Meng försvann från stationsområdet strax efter klockan 04.00 på morgonen och knappast någon skulle ha anledning att dyka upp eller stå där bara helt apropå vid den tidpunkten. Personen antingen kände Emilie och hennes förehavande tidigare på natten eller var en taxichaffis som hade något typ av nattskift där.
Även om Madsen lär ha haft kännedom om Korsör, så har jag svårt att se någon orsak till att placera honom där kl. 04.00 och vad jag vet kände han henne heller inte, såvida vi nu inte talar om slumpen en på miljonen, att han skulle råka köra förbi där vid den tiden på natten/morgonen och hon skulle råka dyka upp. Det finns betydligt bättre och mer relevanta spår i det fallet.
Det är trots allt sannolikt att det finns mer än en mördare i Danmark.