2017-08-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Var kan KM ha gömt HA kvarlevor? Kan vi inte gemensamt försöka göra en lista över de platser som varit uppe för diskussion och de rykten som gått angående var HA kan vara gömd?

Jag har som ni kanske läst i tråden mer och mer inriktat mig på att KM gömt HA någonstans på sin tomt. Dexter sig logiskt förutsatt att de pågick reparations- och byggnationsarbeten hos honom i juni 1992.
Hur/vad tänker ni angående detta?

Det som jag på rak arm tänker på är att KM bott i samma hus sedan han flyttade in 1991. Det är M.a.o. 26år. Det är länge och sannolik har KM renoverat någonting i huset sedan han flyttade in. Gjorde han det redan i juni -92?

Om man går till sig själv och ser tillbaka på livet så har i alla fall jag flyttat tre gånger sedan 1992. Är det bara jag som tänker som så, vd tror ni?

När polisen sedermera plockar in KM ånyo på förhör hoppas jag att de även gör en husis för att kolla upp huset och tomten. Det kan inte skada i alla fall.

Jajo, visst men allt är inte som på film.
Vi lever i ett demokratisk samhälle där regler och lagar måste ha företräde.
Om kleti och pleti själva väljer, vilka lagar vi skall följa då blir vårt samhälle snart ett fullständigt kaos.
Om polis och/eller åklagaremyndighet skulle tro att de ska ha vinning av att genom att ta in person och pressa skiten ur vederbörande, så skulle de gjort det redan. Men det går inte till på detta vis, hur djävla tråkigt det nu låter, så lägg ned snacket om Gunvald Larsson etc.
De måste ha någon form av belägg och bevis för sitt agerande, allt annat är uteslutet. Tro mig, polis och åklagare är långt mer insatta i samt utbildade i detta än vad vi, trådens innevånare är....
Citera
2017-08-26, 22:25
Medlem
Hur många gånger har ni i tråden flyttat på 26 år?
Citera
2017-08-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Oftast om man köper hus vill man ju börja och renovera och fixa så det blir sin egen still !?

Ja - absolut renovering på det garaget - stod ju rakt på asfalten tex - behövdes nog ett golv i förrådsdelen.
Citera
2017-08-26, 22:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja allting är möjligt. Vet inte om man kan ta reda på vem i KM närhet skrotade en bil 1998. Polisen har ju sagt att pilotmannen hade tillgång till en bil som skrotades då. Han hade alltså ingen egen bil som stod skriven på honom. Vems bil KM använde sig av ändrar egentligen inte förloppet då jag tror att han var ensam GM.

Det är sant att det inte ändrar förloppet men det är ändå av största intresse att få veta vilken typ av bil som sambon KB och KM's syster hade -92, samt färgen på deras bilar. Sannolikheten för att Helena kan vara gömd hemma på tomten hos KM ökar ju om han använde sambons bil och körde hem den efter att han hade lastat in kroppen.
Citera
2017-08-26, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Ja - absolut renovering på det garaget - stod ju rakt på asfalten tex - behövdes nog ett golv i förrådsdelen.
Fanns garaget/förrådet när han köpte huset eller va det nåt han börjat bygga på när han köpte huset ? Kanske var halvfärdigt/påbörjat våren/sommaren -92 ?
Citera
2017-08-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Jajo, visst men allt är inte som på film.
Vi lever i ett demokratisk samhälle där regler och lagar måste ha företräde.
Om kleti och pleti själva väljer, vilka lagar vi skall följa då blir vårt samhälle snart ett fullständigt kaos.
Om polis och/eller åklagaremyndighet skulle tro att de ska ha vinning av att genom att ta in person och pressa skiten ur vederbörande, så skulle de gjort det redan. Men det går inte till på detta vis, hur djävla tråkigt det nu låter, så lägg ned snacket om Gunvald Larsson etc.
De måste ha någon form av belägg och bevis för sitt agerande, allt annat är uteslutet. Tro mig, polis och åklagare är långt mer insatta i samt utbildade i detta än vad vi, trådens innevånare är....

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med ovan?
Javisst har vi lagar och regler att ta hänsyn till, men en mördare som har först mördat någon och sedan valt att ta med kroppen från brottsplatsen har de facto gömt en kropp på något ställe som vederbörande känner väl till samt är trygg med.

Personligen tror jag att mördaren i detta fall är KM. Vad jag ville ha sagt är att han då har placerat HA någonstans som passade honom vid det tillfället. Kroppen är ju inte hittad och ligger förmodligen kvar på samma plats sedan 1992. Om KM renoverade på huset eller höll på med något större arbete på sin tomt vore det en ypperlig tillfällighet, av olika orsaker, för honom att placera HA kvarlevor där.

Hon hittas inte av en slump och sannolikheten att han åker fast är liten. Det har nu gått 25 år sedan detta hände och KM bor kvar i sitt hus som han köpte 1991. Han har trots allt gömt HA någonstans, så varför inte på sin fastighet? Där har han full koll och behöver inte oroa sig att hon plötsligt hittas.

Det finns dessutom flera fall där mördaren har grävt ned BO på sin tomt både utomlands och i Sverige. Jag ser inte detta som något otroligt, tvärtom.

Pilotmannen är ju senast förhörd i juni 2017 och kommer med stor sannolikhet även att höras fler gånger framöver, han är ju delgiven misstanke om mord, på sannolika skäl. Det betyder att det finns något på honom, tror du att polis då släpper allt om honom i den fortsatta utredningen?

Det handlar inte om Gunwald eller annat, utan sedvanlig polisiär utredningsarbete. Nästa gång de plockar in honom kommer de att gå all in, de väntar bara på rätt tillfälle. Garanterat blir det även en husis.
Citera
2017-08-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är sant att det inte ändrar förloppet men det är ändå av största intresse att få veta vilken typ av bil som sambon KB och KM's syster hade -92, samt färgen på deras bilar. Sannolikheten för att Helena kan vara gömd hemma på tomten hos KM ökar ju om han använde sambons bil och körde hem den efter att han hade lastat in kroppen.

Hur menar du nu? Oavsett bil kan han ha valt att åka vartsomhelst med kroppen. Fast jag kan inte släppa tomten nu
Citera
2017-08-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag flyttat 8 gånger under dom senaste 26 åren.

KM bor kvar i samma hus sedan 1991, är detta konstigt eller är det bara jag som tycker det?
Citera
2017-08-26, 22:56
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt vart du vill komma med ovan?
Javisst har vi lagar och regler att ta hänsyn till, men en mördare som har först mördat någon och sedan valt att ta med kroppen från brottsplatsen har de facto gömt en kropp på något ställe som vederbörande känner väl till samt är trygg med.

Personligen tror jag att mördaren i detta fall är KM. Vad jag ville ha sagt är att han då har placerat HA någonstans som passade honom vid det tillfället. Kroppen är ju inte hittad och ligger förmodligen kvar på samma plats sedan 1992. Om KM renoverade på huset eller höll på med något större arbete på sin tomt vore det en ypperlig tillfällighet, av olika orsaker, för honom att placera HA kvarlevor där.

Hon hittas inte av en slump och sannolikheten att han åker fast är liten. Det har nu gått 25 år sedan detta hände och KM bor kvar i sitt hus som han köpte 1991. Han har trots allt gömt HA någonstans, så varför inte på sin fastighet? Där har han full koll och behöver inte oroa sig att hon plötsligt hittas.

Det finns dessutom flera fall där mördaren har grävt ned BO på sin tomt både utomlands och i Sverige. Jag ser inte detta som något otroligt, tvärtom.

Pilotmannen är ju senast förhörd i juni 2017 och kommer med stor sannolikhet även att höras fler gånger framöver, han är ju delgiven misstanke om mord, på sannolika skäl. Det betyder att det finns något på honom, tror du att polis då släpper allt om honom i den fortsatta utredningen?

Det handlar inte om Gunwald eller annat, utan sedvanlig polisiär utredningsarbete. Nästa gång de plockar in honom kommer de att gå all in, de väntar bara på rätt tillfälle. Garanterat blir det även en husis.

Misstolka mig nu inte, det har förekommit antydningar till att att man skall "ta in vederbörande" och pressa skiten ur hen.
Jag ville bara påängtera att så funkar inte ett välorganiserat rättsväsende i en demokratisk stat...
Citera
2017-08-26, 23:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Hur menar du nu? Oavsett bil kan han ha valt att åka vartsomhelst med kroppen. Fast jag kan inte släppa tomten nu

Ja det kan han givetvis göra men med sambons bil blir det kanske mer naturligt att åka hem, han drar inte heller uppmärksamheten till sig på samma sätt med tanke på grannar osv. Grannarna kan tycka att det är märkligt om det dyker upp en främmande bil mitt i natten med en person som dessutom kanske börjar lasta ur saker. Med en lånad bil ökar stressen att göra sig av med kroppen eftersom bilen ska lämnas tillbaka och i ett sådant läge kanske den egna tomten inte är förstahands valet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-26 kl. 23:08.
Citera
2017-08-26, 23:04
Medlem
Det finns väl ingen som tror att de (polis och åklagare) inte redan skulle "tatt hen" om det finns tillräckligt med bevis, indicier etc för att göra så för en anhållning ā tre dagar... med underlag för det i Svea Rikes lagbok!?
Citera
2017-08-26, 23:04
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ja allting är möjligt. Vet inte om man kan ta reda på vvem i KM närhet skrotade en bil 1998. Polisen har ju sagt att pilotmannen hade tillgång till en bil som skrotades då. Han hade alltså ingen egen bil som stod skriven på honom. Vems bil KM använde sig av ändrar egentligen inte förloppet då jag tror att han var ensam GM.

Det finns en del uppgifter som vi skulle behöva få svar på som polis säkert redan har koll på.

KB är väl den person som har en hel del matnyttig information om KM som vi behöver för att kunna komma vidare.

Finns det inte någon i tråden som känner KB och som kan kolla upp en del saker med henne?

Ring och fråga henne vetja. Annars kan du mejla till henne på facebok. Hon sitter ju på hela lösningen huruvida K.M är pilot eller inte.
Skulle förvåna mej storligen om ni inte redan gjort det och fått svar som inte passar er teori. Då nämns inte det här. För ni verkar gilla att "ofreda" folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in