2017-08-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Varför skulle KM inte ha kunnat tagit sig hem och hämtat KB's bil? Det hinner han gott och väl, han har en hel timme på sig om det är han som dyker upp i den ljusa bilen med rails vid 03:30.

Jag skrev/tänkte lite fel. Naturligtvis kan det ha varit KB bil (om hon inte arbetade natt då) jag ville ha det till att det fanns en bil närmare till hands.
Citera
2017-08-26, 22:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag skrev/tänkte lite fel. Naturligtvis kan det ha varit KB bil (om hon inte arbetade natt då) jag ville ha det till att det fanns en bil närmare till hands.

Ok, ja systern på Lindebäcksvägen hade körkort -92 och var i sådant fall den som bodde närmast Kohagen. Men vad det gäller sambons bil så kan den ha stått hemma även om KB jobbade natt om hon t.ex. samåkte med en arbetskamrat vilket inte är helt omöjligt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-26 kl. 22:11.
Citera
2017-08-26, 22:08
Medlem
Var kan KM ha gömt HA kvarlevor? Kan vi inte gemensamt försöka göra en lista över de platser som varit uppe för diskussion och de rykten som gått angående var HA kan vara gömd?

Jag har som ni kanske läst i tråden mer och mer inriktat mig på att KM gömt HA någonstans på sin tomt. Dexter sig logiskt förutsatt att de pågick reparations- och byggnationsarbeten hos honom i juni 1992.
Hur/vad tänker ni angående detta?

Det som jag på rak arm tänker på är att KM bott i samma hus sedan han flyttade in 1991. Det är M.a.o. 26år. Det är länge och sannolik har KM renoverat någonting i huset sedan han flyttade in. Gjorde han det redan i juni -92?

Om man går till sig själv och ser tillbaka på livet så har i alla fall jag flyttat tre gånger sedan 1992. Är det bara jag som tänker som så, vd tror ni?

När polisen sedermera plockar in KM ånyo på förhör hoppas jag att de även gör en husis för att kolla upp huset och tomten. Det kan inte skada i alla fall.
Citera
2017-08-26, 22:09
Medlem
mb20guys avatar
Det här med att mannen med pilotglasögon uppger i rutinförhöret 1992 att han inte varit i närheten av HA på Stadt under kvällen medan andra vittnesuppgifter säger att han varit väldigt intresserad av HA. Och även setts mycket senare på natten än vad han själv uppgett. Sen att han är "svajjig" i sina svar 6 år senare i förhör och ändrar sin berättelse. Känns väl rätt uppenbart att man döljer nåt då eller?

Bara detta borde väl tillräckligt för att köra på rejält med han i förhör...en rejäl good cop bad cop på han etc?? Vad jag inte fattar är att poliserna typ "lägger ner" försöken att få ur han mer info när han hotar med att inte säga ett ord mer om han får en advokat och hans namn blir offentligt? Vad är det för jäkla trams?? Ska man som polis ge upp då bara eller?? Varför gjorde dom så?
Senast redigerad av mb20guy 2017-08-26 kl. 22:13.
Citera
2017-08-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
vad
De kanske har span på honom sedan juni 2017?

Edit; stavfel
Citera
2017-08-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ok, ja systern på Lindebäcksvägen hade körkort -92 och var i sådant fall den som bodde närmast Kohagen. Men vad det gäller sambons bil så kan den ha stått hemma även om KB jobbade natt om hon t.ex. samåkte med en arbetskamrat vilket inte är helt omöjligt.

Han har ju en bror till som kan tänkas haft en bil. Vet dock inte var han bodde 1992
Citera
2017-08-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Var kan KM ha gömt HA kvarlevor? Kan vi inte gemensamt försöka göra en lista över de platser som varit uppe för diskussion och de rykten som gått angående var HA kan vara gömd?

Jag har som ni kanske läst i tråden mer och mer inriktat mig på att KM gömt HA någonstans på sin tomt. Dexter sig logiskt förutsatt att de pågick reparations- och byggnationsarbeten hos honom i juni 1992.
Hur/vad tänker ni angående detta?

Det som jag på rak arm tänker på är att KM bott i samma hus sedan han flyttade in 1991. Det är M.a.o. 26år. Det är länge och sannolik har KM renoverat någonting i huset sedan han flyttade in. Gjorde han det redan i juni -92?

Om man går till sig själv och ser tillbaka på livet så har i alla fall jag flyttat tre gånger sedan 1992. Är det bara jag som tänker som så, vd tror ni?

När polisen sedermera plockar in KM ånyo på förhör hoppas jag att de även gör en husis för att kolla upp huset och tomten. Det kan inte skada i alla fall.
Oftast om man köper hus vill man ju börja och renovera och fixa så det blir sin egen still !?
Citera
2017-08-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Han har ju en bror till som kan tänkas haft en bil. Vet dock inte var han bodde 1992

Sen vet man inte vad han hade gjort tidigare under dagen.
Han kanske hade varit i behov av en bil under dagen. Som han hade hemma, och skulle lämna tillbaka på söndagen
Citera
2017-08-26, 22:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Oftast om man köper hus vill man ju börja och renovera och fixa så det blir sin egen still !?

Ja första året brukar det ju hända mycket. Men även om det nu redan stod en carport med tillhörande förråd på tomten när han köpte huset så hindrar det väl inte att han kan ha gömt kroppen där ändå? Det krävs ju inget nybygge för att gömma en kropp.
Citera
2017-08-26, 22:19
Medlem
Citat:

Ja allting är möjligt. Vet inte om man kan ta reda på vvem i KM närhet skrotade en bil 1998. Polisen har ju sagt att pilotmannen hade tillgång till en bil som skrotades då. Han hade alltså ingen egen bil som stod skriven på honom. Vems bil KM använde sig av ändrar egentligen inte förloppet då jag tror att han var ensam GM.

Det finns en del uppgifter som vi skulle behöva få svar på som polis säkert redan har koll på.

KB är väl den person som har en hel del matnyttig information om KM som vi behöver för att kunna komma vidare.

Finns det inte någon i tråden som känner KB och som kan kolla upp en del saker med henne?
Citera
2017-08-26, 22:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson

Den äldre halvbrodern bodde i Hassle 1992, precis som yngre broden Kje*l, född -71.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-26 kl. 22:29.
Citera
2017-08-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn

Ja precis! Det är detta jag är ute efter, behöver få det bekräftat. Kan vi slå fast att det renoverades och byggdes om i huset/tomten då är jag övertygad om att adressen är värt att kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in