2017-08-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men det är den största av varningsflagg på Prinzezzan[/b]!!! Vänd er inte till den personen!

Det har jag redan förstått sen ett bra tag! Ta bara det här med "vilka slags killar" Helena gillade! Vem har "matat" hen med såna uppgifter? Och, i vilket syfte?!
Citera
2017-08-26, 21:29
Medlem
Vet inte om det diskuterats tidigare i tråden om någon av KM systrar befann sig på Stadt denna kväll?
Kommer inte ihåg om någon/vem av systrarna hade körkort 1992. Men det kan ju vara ett scenario att KM får skjuts av någon av systrarna från Stadt och att de senare plockar upp HA i bilen.

Å andra sidan verkar det omständigt att (om man skall tro på vittnet som sett pilot och HA promenera tillsammans på bron) bara få skjuts över halva bron för att sedan hoppa av och promenera den sista biten hem.

Nej, bilen bör ha kommit senare in i bilden efter att HA blivit överfallen. Efter överfallet har KM (pilot) snabbt fått tag i en bil, vilket måste ha varit någon av systrarnas bil som bodde i närheten. KB bil kan det inte vara då den troligen var parkerad vid hemmet alternativt var på KB arbetsplats (om hon arbetade den natten).

Det finns ett scenario kvar som jag inte tror på - det är ifall någon nära vän till KM skulle finnas nära till hands (med bil) som var villig att ställa upp med transport.

Hur som helst tror jag inte att KM skulle våga ha HA liggandes mer eller mindre öppet i terrängen med risk för upptäckt. Det kan också vara så att KM lämnade HA där på stigen och återkom senare med bil för att se om hon låg kvar (han visste inte om hon levde eller var död när han lämnade henne första gången) på samma ställe. HA kanske redan var död eller illa skadad, medvetslös och KM valde då att plocka med henne eftersom han förstod att hon inte levde längre.

Ovan scenarion är väl de tre som kan ligga närmast verkligheten om vad som hände juninatten 1992. Eller har ni i tråden andra teorier?

För mig är pilot identiteten redan avgjord.
Citera
2017-08-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, det var en annan person, en som har skrivit sporadiska inlägg i den här tråden och en annan tråd.

Skrivs det om fallet i flera trådar?
Citera
2017-08-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Tänk om det är så här

Någon i bekantskapskretsen till HA har utfört dådet. (PR). PR är nu pilot. Och känner naturligtvis till KM. Och ett rykte är inte så svårt att få fram till en massa användare här på fb. Att KM är pilot.
Han/de ville ha en syndabock och då fick "nörden" KM ta smällen här på fb.

Då finns det faktiskt en förklaring att åklagaren krävde advokat. Eftersom han en gång har varit huvudmisstänkt. Och blivit avförd. De vågade helt enkelt ta den smällen.

Intressant kväll. Det är dock inte bara anonyma användare här som pekar ut KM som pilot utan betydligt mer icke-anonyma källor i m-stad. Ville bara påminna er om det.
Citera
2017-08-26, 21:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Skrivs det om fallet i flera trådar?

Nej, jag menar att "tipsaren" har skrivit några inlägg i den här tråden på Flashback och i en annan tråd, också på Flashback.
Citera
2017-08-26, 21:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nej, bilen bör ha kommit senare in i bilden efter att HA blivit överfallen. Efter överfallet har KM (pilot) snabbt fått tag i en bil, vilket måste ha varit någon av systrarnas bil som bodde i närheten. KB's bil kan det inte vara då den troligen var parkerad vid hemmet alternativt var på KB arbetsplats (om hon arbetade den natten).

Det finns ett scenario kvar som jag inte tror på - det är ifall någon nära vän till KM skulle finnas nära till hands (med bil) som var villig att ställa upp med transport.

Varför skulle KM inte ha kunnat tagit sig hem och hämtat KB's bil? Det hinner han gott och väl, han har en hel timme på sig om det är han som dyker upp i den ljusa bilen med rails vid 03:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

För mig är pilot identiteten redan avgjord.

Så är det nog för många. Men, åter till Stadt den 14 juni 1992 någon halvtimma innan stängningsdags. Helena syns tillsammans med en kvinna och två män. Finns det verkligen ingen här på tråden som vill/vågar ta bladet från munnen? Bartendern? Vakterna? Prytz67?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Intressant kväll. Det är dock inte bara anonyma användare här som pekar ut KM som pilot utan betydligt mer icke-anonyma källor i m-stad. Ville bara påminna er om det.

Jo det känns som KM kan vara rätt person. Bara att jag hänger upp mej på åklagarens aggerande att det var tvunget att medverka en advokat vid förhören. Jag menar....åklagaren är väl minst lika intresserad att fallet blir löst.

Pratar vi om samma person, brodern till KM?
Citera
2017-08-26, 21:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Så är det nog för många. Men, åter till Stadt den 14 juni 1992 någon halvtimma innan stängningsdags. Helena syns tillsammans med en kvinna och två män. Finns det verkligen ingen här på tråden som vill/vågar ta bladet från munnen? Bartendern? Vakterna? Prytz67?

Observera "två män"! Kanske oviktigt - eller inte. Kompisar?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-26 kl. 21:51.
Citera
2017-08-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Nu får du hålla dig till sanningen, du blir mer trovärdig då.
Jag har 4 st PM till dig där jag snällt bad er att nysta lite mer i BW av den enkla anledningen att jag ännu inte kunde skriva i tråden.
Jag har dock 10 st PM i inkorgen från dig så att du inte svarar var en stor lögn, eller?
Vem bombarderade vem?
Är det fel på alla nyregistrerade användare, eller hur ska vi tolka dig?
Är det inte just nya fräscha tankar och idéer som behövs för att vi ska komma en pusselbit närmare sanningen?

Okey.. ska jag tolka tystnad som om jag har rätt? Har förvisso inte så stor betydelse för min allmänna tolkning då det inte ger något av vikt för tråden som sådant.
Men en lögn är ALLTID en lögn och en lögn föder oftast fler enligt all tillgänglig forskning. Så jag vill bara veta, för fortsatt förtroende eller icke.
Citera
2017-08-26, 21:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Jag har under flertalet år haft kontakt med Prinzezzan.
Det namn jag uppgett ENBART till henne återkom då jag kontaktades av PR i PM. Han ville att jag skulle sluta skriva om honom.
När jag inte gillade det han skrev och svarade emot så lade han snyggt fram initialer på det namnet samt ytterligare initialer på släkting till det, för att stärka sin "vädjan".
Problemet uppstod ju då genast eftersom enbart EN människa har dessa uppgifter, EN ENDA!
Detta är något JAG VET, det är ingen andrahandsuppgift.
Frågan är ju då hur i helvete den uppgiften kunde hamna med PR?

Jag vet fler som varit i kontakt och som faktiskt kan hamna i riktigt trubbel då de skrivit i förtroende med sin egen identitet, utanför FB.
Det är inte ok på någon jävla punkt!!!!

Fick nog när den skenheliga satte igång att deklarera att hon inte skulle ange en källa, blahablaha, när PR kom på tal....

Han blev avstängd för sina tilltag i vilka hon har en väldigt betydande roll.
Att Prinzezzan sedan vänder sig till mig och säger att jag får tro vad jag vill.... Som ingenting!

Är det svar på din fråga? Tror du tolkade bra 😁
Någon frågade om "att det var Prinzezzan initialer". Det jag menade var att de var bara för henne, ingen annanstans finns de.
Alternativen till hur de hamnade hos PR är inte trevliga, inte någon av dem.

Nu vet jag inte vilket/vilka namn det pratas om men det är väl inte okänt och kanske även ofrånkomligt att somliga skribenter kan bli igenkända beroende på hur o vad de skriver. När sedan dessa personer som tycker sig känna igen en viss skribent, mer lr mindre illa dolt, på olika sätt uttrycker detta i inlägg kan det trots förbud bli typ allmänt känt i tråden.
Citera
2017-08-26, 21:54
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu vet jag inte vilket/vilka namn det pratas om men det är väl inte okänt och kanske även ofrånkomligt att somliga skribenter kan bli igenkända beroende på hur o vad de skriver. När sedan dessa personer som tycker sig känna igen en viss skribent, mer lr mindre illa dolt, på olika sätt uttrycker detta i inlägg kan det trots förbud bli typ allmänt känt i tråden.
Nu var det ju inte det det handlade om i detta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in