2017-08-25, 22:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det jag har tänkt på är ju att BW inte togs upp i radion. Det faktum att han var en av de sista som såg henne "saknade betydelse", hette det, men ofta är det ju den som sist ser en person i sådana här fall som också är förövaren (utan att nu påstå att BW skulle vara förövaren). Skulle det kunna vara så att BW inte togs med i programmet just därför att HAN skulle vara "mannen i pilotglasögon"? Och det var han som de senare intervjuade? Jag bara tänker högt.

I vilket sammanhang sades det att BW's sista iakttagelse av HA "saknade betydelse"?

Ja så kan det givetvis vara.
Citera
2017-08-25, 22:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
I vilket sammanhang sades det att BW's sista iakttagelse av HA "saknade betydelse"?

Sas inte det i radioprogramserien - att BW inte togs upp för att hans vittnesmål var irrelevant för serien? Eller har jag helt fattat fel?
Citera
2017-08-25, 22:19
Medlem
Citat:
Det är så jävla sjukt med alla konstiga PM jag har fått de senaste två veckorna. De skickas nästan alltid från helt nyregistrerade användare, de har nästan aldrig skrivit i tråden, de fjäskar om varför de PM:ar mig, de har alla möjliga konstiga ursäkter till varför de inte själva skriver i tråden. Och så vidare. De "vet" oftast att KM inte är "mannen i pilotglasögon" och de föreslår alltid tvärsäkert någon annan. En som ofta föreslås är BW, vilket ju redan den där MstadBoSen1986 bombarderade mig med. (Att jag i inlägget ovan tog upp BW har inget med dessa knäppgökar som skickar PM att göra.)
Jag läser PM:en men svarar aldrig - utom idag, då jag svarade kort att vederbörande hade fått fel efternamn. Men de kan för all del få hållas. Ur en ren iakttagelsesynpunkt är de välkomna!

Nu får du hålla dig till sanningen, du blir mer trovärdig då.
Jag har 4 st PM till dig där jag snällt bad er att nysta lite mer i BW av den enkla anledningen att jag ännu inte kunde skriva i tråden.
Jag har dock 10 st PM i inkorgen från dig så att du inte svarar var en stor lögn, eller?
Vem bombarderade vem?
Är det fel på alla nyregistrerade användare, eller hur ska vi tolka dig?
Är det inte just nya fräscha tankar och idéer som behövs för att vi ska komma en pusselbit närmare sanningen?
Citera
2017-08-25, 22:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, Prinzezzan dök upp bara i frågan om KM och bilresan till Töreboda efter att jag hade tjatat på honom/henne flera gånger. I frågan om hans/hennes så säkra försvar av PR fick jag inget svar. Märkligt! Men Prinzezzan har generellt sett intagit en väldigt låg hållning den senaste tiden. Vederbörande är dock kontinuerligt inloggad.

Nej, "kontinuerligt inloggad" är jag inte för närvarande; jag har även annat för mig just nu.

Min källa kommer från "PR:s håll". Jag anser att källan är trovärdig.
Citera
2017-08-25, 22:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Nu får du hålla dig till sanningen, du blir mer trovärdig då.
Jag har 4 st PM till dig där jag snällt bad er att nysta lite mer i BW av den enkla anledningen att jag ännu inte kunde skriva i tråden.
Jag har dock 10 st PM i inkorgen från dig så att du inte svarar var en stor lögn, eller?
Vem bombarderade vem?
Är det fel på alla nyregistrerade användare, eller hur ska vi tolka dig?
Är det inte just nya fräscha tankar och idéer som behövs för att vi ska komma en pusselbit närmare sanningen?

Du skickade bara fyra PM? Och du kunde inte skriva i tråden? Om du kör snålvarianten får du vänta tre dagar innan kontot aktiveras. När kontot väl är aktiverat är det bara att köra - både i tråden och i PM. Så, kan du PM:a, kan du skriva i tråden.

Ok, jag menade inte dig, jag var otydlig där. Dig svarade jag - vilket jag dock ångrar ...

Ja, det är fel när alla nyregistrerade kastar sig på mig i PM enligt min beskrivning i tidigare inlägg.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-25 kl. 22:26.
Citera
2017-08-25, 22:24
Medlem
Citat:
Det jag har tänkt på är ju att BW inte togs upp i radion. Trots det faktum att han var en av de sista som såg henne "saknade det betydelse", hette det, men ofta är det ju den som sist ser en person i sådana här fall som också är förövaren (utan att nu påstå att BW skulle vara förövaren). Skulle det kunna vara så att BW inte togs med i programmet just därför att HAN skulle vara "mannen i pilotglasögon"? Och det var han som de senare intervjuade? Jag bara tänker högt.

Bra, tack för att ni nystar lite i detta, om det leder någonstans, det återstår att se.
Citera
2017-08-25, 22:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, "kontinuerligt inloggad" är jag inte för närvarande; jag har även annat för mig just nu.

Min källa kommer från "PR:s håll". Jag anser att källan är trovärdig.

Samma här: Det har varit stressigt nu den senaste tiden och jag har inte lagt den tiden som jag borde lägga på att kontrollera vad jag skriver i mina inlägg. Rätt formulering ska vara: Du loggar in kontinuerligt.

Fast det handlar inte om att din källa är trovärdig - du bokstavligen krigar igenom ditt försvar av PR. Det blir så för mycket, helt enkelt, att det i sig väcker funderingar om sakers tillstånd.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-25 kl. 22:30.
Citera
2017-08-25, 22:32
Medlem
Citat:
Du skickade bara fyra PM? Och du kunde inte skriva i tråden? Om du kör snålvarianten får du vänta tre dagar innan kontot aktiveras. När kontot väl är aktiverat är det bara att köra - både i tråden och i PM. Så, kan du PM:a, kan du skriva i tråden.

Ok, jag menade inte dig, jag var otydlig där. Dig svarade jag - vilket jag dock ångrar ...

Ja, det är fel när alla nyregistrerade kastar sig på mig i PM enligt min beskrivning i tidigare inlägg.

Hur många var det då?
Jag kan förvisso raderat nått, men det tror jag inte. Så, var det jag som bombarderade dig, eller menade du någon annan?
Tillåt mig tvivla en smula på "alla" nyregistrerade kastar sig på just "bara" Ugglan.
Men skit i det nu, låt oss komma framåt, till det som borde vara allas (vårt) mål.
Att hjälpa Fam Andersson att få ro och frid.
Citera
2017-08-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Saker händer hela tiden nu känns det som. Detta med BW är skumt, jag håller med. Men tror det var något i stil med "den siste hon talade med är inte intressant för utredningen". Även detta med MRs nekande av vänskap med KM är skumt. Men jag väljer att dela med mig av en sak som jag att jag stärker min uppfattning om KM som pilot: Här nämligen ikväll fått det bekräftat av en i mina ögon trovärdig källa att KM hämtats in till förhör av polis (som en vägran att åka in själv). Källan är med största sannolikhet inte samma som de tidigare "bekräftelserna" men mycket intressant (kan tyvärr inte säga så mycket mer än så just nu). Därutöver är jag en av dem som väljer att tro på PWs tidigare dementier. Bra att ni jobbar på alla spår ändå. Nog från mig på ett litet tag.
Citera
2017-08-25, 22:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Saker händer hela tiden nu känns det som. Detta med BW är skumt, jag håller med. Men tror det var något i stil med "den siste hon talade med är inte intressant för utredningen". Även detta med MRs nekande av vänskap med KM är skumt. Men jag väljer att dela med mig av en sak som jag att jag stärker min uppfattning om KM som pilot: Här nämligen ikväll fått det bekräftat av en i mina ögon trovärdig källa att KM hämtats in till förhör av polis (som en vägran att åka in själv). Källan är med största sannolikhet inte samma som de tidigare "bekräftelserna" men mycket intressant (kan tyvärr inte säga så mycket mer än så just nu). Därutöver är jag en av dem som väljer att tro på PWs tidigare dementier. Bra att ni jobbar på alla spår ändå. Nog från mig på ett litet tag.

Brukar KM ha keps?
Citera
2017-08-25, 22:38
Medlem
Jag vet att BW disponerade en lägenhet även på Trädgårdsgatan, då med denne Shane (eller vad han nu hette)...
Citera
2017-08-25, 22:43
Medlem
Citat:
Det jag har tänkt på är ju att BW inte togs upp i radion. Trots det faktum att han var en av de sista som såg henne "saknade det betydelse", hette det, men ofta är det ju den som sist ser en person i sådana här fall som också är förövaren (utan att nu påstå att BW skulle vara förövaren). Skulle det kunna vara så att BW inte togs med i programmet just därför att HAN skulle vara "mannen i pilotglasögon"? Och det var han som de senare intervjuade? Jag bara tänker högt.

intressant tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in