2017-08-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det faktum att PM nu NEKAR till styckningen av kroppen kommer ju att göra att man inte kan tro på något han säger, och dessa indicier kommer nu läggas honom till last.

Hade han varit SMART hade han direkt kan kom iland sagt exakt vad som inträffat förutom att låta bli att berätta att han märkta henne.

Han skulle sagt: Det var en olycka, hon dog, jag styckade kroppen och slängde den i sjön.

Då kanske det hade gått det här. Men nu, så kommer det ju inte att gå.

Han har alltså suttit i förhör och i detalj beskrivit hur kan kastat kroppen överbord och kanske beskrivit eventuella skador på kroppen efter "olyckan". Men alla de detaljerna var alltså påhittade.

Jag bedömer detta som ytterligare ett starkt indicium som kommer läggas honom till last.

Det är ju helt osannolikt att han kastat kroppen HEL överbord och någon annan person först HITTAT den, BÄRGAT den och sedan STYCKAT den och därefter KASTAT i den i havet igen, denna gång i delar!

Para ihop detta med att hennes blod finns på fartyget....

Nej, det blir nog faktiskt fällande dom - för MORD.

/DAEN

Jag kan tänka mig att han begått brott mot kvinnor förut. Han var säkert ute och körde på natt/morgonkröken och letade kvinnor. T ex Emelie Meng...förövrigt lik Kim till utseendet.
Kazuko Toyonaga...en liten japanska skulle säkert en yngling på 15 år kunna överlämna.

Kanske gillar asiatiska utseenden på kvinnor.

Han verkar knäpp. På många sätt.
Citera
2017-08-26, 17:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Ja absolut så kan det också vara...det är bara en jäkligt extrem åtgärd att ta bort ett barn från sin mamma så där. Så pass att det skulle kunna va så att han var utsatt för han kan ju t.o.m varit utsatt för sexuella övergrepp eller annat våld från sin mor. Jag sätter alla mina slantar på att nyckeln till hans galenskap och eventuella (troliga?) aggressioner och våld ligger där någonstans.
Varför blev hans bröder inte mördare då som bodde med mamman hela tiden? Troligare då att pappan var problemet, det var ju han som inte tillät PM träffa mamman.
Inte så vanligt med sexuella övergrepp från mödrar.
Citera
2017-08-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja den tredje personen lär ju inte ha varit med på ubåten iallafall.

Så hon sågs med en fotograf dagen innan? Konstigt om denna inte hört av sig till polisen ännu.
Inte dagen innan. Timmarna innan hon åkte iväg med Madsen.
Citera
2017-08-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Helt riktigt.

Man bör kolla hans förehavanden från mycket unga år och framåt

Sedan frågar man sig om Kim har ställt frågor om hans tidigare misstänkta seriemord och att det var då det brast och han mördade igen.
IS video? Blev nog lite fel 😁
Citera
2017-08-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var en filmare med Wall och Madsen timmarna innan vid hans ubåtsverkstad när Wall intervjuade. Frågan är om han/hon följde med i ubåten. Man nämner inte om polisen hört den här personen. Logiskt vore ju att denna filmare självmant kontaktat polisen med uppgifter. Om denne inte är involverad i mordet.
Nästan konstigt om det inte var en filmare med...hon ville ju säkert dokumentera upplevelsen. Och om de börjat med att filma innan vore det naturligt att de skulle fortsätta. Men Madsen kanske inte gick med på det förstås.
Citera
2017-08-26, 18:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tycker det ser bökigt ut att utan rep åtminstone få upp en kropp via stegen, hålet är inte alls speciellt stort och enda chansen utan rep är väl att i princip trängas med liket på stegen och riskera att kilas fast i tornet när man ska ta upp det på däck.
Det hade varit att bli tagen på bar gärning.
Citera
2017-08-26, 18:05
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
IS video? Blev nog lite fel 😁
Hur då?
Citera
2017-08-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hittade den https://www.svt.se/dokumentar/v-8 "Dox: Amatörer i rymden".
Den skulle man sett.

20 Februari 2017 sändes den.

Kan man hitta den på nätet, tros?

Har sökt som en tok, hittade som en tidigare nämnde finska motsvarigheten till svtplay där det initialt såg ut som att den fanns tillgänglig för gratis stream, dock inte utanför Finland men när jag använde finsk proxy så stod där att den inte blev tillgänglig förrän nästa vecka.

Har någon hittat källa till hela filmen Amatörer i Rymden så länka gärna!
Citera
2017-08-26, 18:15
Medlem
Googlade lite på Emilie Meng som Greyhoundbus nämnde. Sant, hon liknar Kim och ser lite asiatisk ut. Försvann i juni för ett år sen vid tågstationen i Korsör och hittades på julafton i en sjö 60 km bort. Korsör ligger bara 29 km från Höng, där Madsen bodde med sin far som ung. Korsör närmaste större orten. Madsen torde känna till trakten iaf...
Citera
2017-08-26, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur då?
Missade kopplingen med den andra skribentens svar. Jag hajar.
Citera
2017-08-26, 18:17
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja men säg då. Hur vanligt är det med våldtäkter män emellan på danska anstalter? Vad baserar du det antalet på?

Jag har inte nämnt nåt antal. Nån tillförlitlig statistik tycks inte finnas eftersom samtliga inblandade är stumkäft av ren skam.

Hade jag anat att Peter Madsens ringmuskel skulle dra till sej det kopiösa och närgångna intresse som du hittills har visat den, hade jag hållit käften från början. Din fixering vid vederbörandes anus börjar lukta illa och jag undrar vad du har för intresse av det? Är det nåt mer du funderar på när det gäller själva trådämnet?
Senast redigerad av Starback 2017-08-26 kl. 18:25.
Citera
2017-08-26, 18:18
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte dagen innan. Timmarna innan hon åkte iväg med Madsen.
Ja och snuten har fått in över 600 iakttagelser och tipps som dom betar av i rask takt.
Så submarine madsen sitter nog fan på torra land ett tag framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in