Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Dra i troskanten??? Kläder är inte byggda för att du skall lyfta 56 kilo i dem - kvinnokläder är inte byggda som militära uniformer eller verstadsoveraller.
Och du tänker ologiskt när du försöker jämföra hemsk styckning med jobbet att lyfta - trots att vi ju redan vet att styckning har skett och det vore mer ologiskt att utföra styckningen uppe på ubåten. Det jag förstår är att PM var i ubåten och inte du. Och att det alltså är tankarna i PM:s huvud som är de som gäller för vilket beslut PM tog, och varför han tog det. Att du sedan sitter och tycker att han borde tagit ett annat beslut är helt upp till dig - men du kan inte vända det till att jag "borde förstå". Det är i så fall PM som "borde förstå".
Eh och haha du har ju totalt missförstått mina inlägg.
Jag skriver att anledningen TILL själva styckningen INTE kan vara pga avsaknaden av rymliga luckor att kasta i hela kroppen ifrån.
Således utfördes styckningen av andra anledningar.
Det är min poäng och endast den.
Klädesplaggen kan då vara ett hjälpmedel till att kunna greppa tag om en kropp och i moment häva upp kroppen i den då mer lättillgängliga främre luckan (de flesta hade teorier om själva tornen att styckningen utfördes pga högt och trångt torn, därför skriver jag att främre luckan är bättre anpassad och att om PM velat hade han kunnat kasta i kroppen från den luckan. Varför då styckning? Alltså är orsaken en annan!
I många inlägg kunde man läsa om transporterings problemet vissa ansåg var anledningen till styckningen. Jag tror inte på det och har lagt fram min teori angående att den främre luckan är ypperlig att använda för att göra sig av med en kropp, eller helt enkelt gå i land på ett öde ställe ta ut henne där och sen med rep ta ut henne igen, som ett ex.
Styckningen var gjord av andra orsaker, det är min poäng.
Förstår inte var jag skrivit att jag tycker PM borde använt sig av andra beslut, eh vi vet ju inte ens vilka beslut han tagit överhuvudtaget utöver styckningen!!!
Alltså jag får det då till att han genom styckning vill dölja ett mord ev våldtäkt.
Detta diskuterades för över 30 sidor sedan, du måste ha missat det.
Nu har vi släpat hit teorin och folk som hoppar in hänger inte med.
Jag släpper detta nu för det jag skriver nu var för 30 sidor sedan som handlade om tornets höjd och trånghet och transporteringsproblem.