Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Nu blandar du ihop saker något groteskt.
Ekonomin kan sägas handla om tillväxt, och hur tillgångarna ändras.
Det du skriver om handlar om hur man väljer att disponera intäkter.
Och i fallet Sverige så är det du tar upp sådant som folket har bestämt att offentlig sektor skall sköta. (Missköta skulle jag säga). Det blir inte bättre än så här med offentlig sektor.
Du och andra som tror att det blir bättre med mer skatteintäkter kan frivilligt betala in mer, och så ser vi hur mycket bättre det blir. Gör du det redan förresten? Om inte, varför?
Jaså, det är här inne du gömmer dig nu och sprider felaktigheter.
Ska du inte komma tillbaka över till Bostadsbubbletråden? Eller har du lämnat WO där nu?
Din "slogan": "Jag svarar på vad du skriver. Inte vad som eventuellt mal mellan dina öron.", måste vara hela internets mest missvisande "catch frase".
Pröva nåt i stil med: "Jag svarar på det som jag tror och det jag som vill ska vara vad du skriver. Inte ens en sekund mals frågan om vad som är fakta, logiskt eller vederhäftigt mellan mina öron".
Ekonomi handlar främst om tillväxt och ändring av tillgångar, ey? Hur kunde Grekland tekniskt vara i konkurs bara något år efter den fantastiska tillväxten de hade fram till mitten av 2000-talet? Det handlade väl bara om tillgångarnas tillväxt och inte alls om hur tillgångarna och BNP ökade med hjälp av en enorm skuldtillväxt?