Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Klart de löser detta. Solklart fall. Frågan är bara varför han tog livet av henne och sen skändade henne. Jävla mupp. Hoppas han har det riktigt jävligt i häktet.
Jag lät översätta en artikel från en dansk tidning som tydligen skrevs endast några dagar före mordet.
Det publicerades på danska av nån här i tråden bara för några inlägg sedan.
"Uppfinnaren, entreprenören, ubåt ägare, raket-konstruktorn, master svetsare-Peter Madsen, som är åtalad för fallet med den försvunna svenska journalisten Kim Wall, har tidigare gjort ett sensationellt uttalande som han skulle begå brott av aldrig tidigare skådade proportioner.
Galen eller lysande?
I en intervju i tidningen 2014 förklarar han några av sina vilda idéer.
”Jag hoppas att jag får en kriminell racerbana på lång sikt. Inte för att jag kommer att råna en bank. Nej, för Satan, det får inte gå utöver någon ”, sa han till tidningen och förklarade vad han då kommer att göra:
”Jag skulle vilja bygga en enorm vätgas ballong i hemlighet och flyga i över Köpenhamn i den, medan ett hav av polisbilar jagar mig ner på marken. Ballongen kommer jag att landa mellan två spiror på Roskilde domkyrka, medan polisen står redo att fånga mig. Jag vet inte om det kommer vara exakt vad jag ska göra, men jag skulle vilja göra en happening av gigantiska dimensioner”, sade han till tidningen.
Om du gillar våra artiklar, klicka på denna länk och bli en vän till Lokalavisen.dk på FACEBOOK" /Lokalavisen.dk
"Publicerad: 22 September Augusti 2017 11:55"
Men det måste vara fel årtal på denna publicering för 22 september har ju inte varit än. Får jag gissa att den publicerades första gången 2016 och publicerades igen när fallet KW blev aktuellt? Nej: det står ju i den löpande texten att det hela är från 2014. Vete fan vilket.