2017-08-26, 10:51
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klart de löser detta. Solklart fall. Frågan är bara varför han tog livet av henne och sen skändade henne. Jävla mupp. Hoppas han har det riktigt jävligt i häktet.

Jag lät översätta en artikel från en dansk tidning som tydligen skrevs endast några dagar före mordet.
Det publicerades på danska av nån här i tråden bara för några inlägg sedan.

"Uppfinnaren, entreprenören, ubåt ägare, raket-konstruktorn, master svetsare-Peter Madsen, som är åtalad för fallet med den försvunna svenska journalisten Kim Wall, har tidigare gjort ett sensationellt uttalande som han skulle begå brott av aldrig tidigare skådade proportioner.
Galen eller lysande?
I en intervju i tidningen 2014 förklarar han några av sina vilda idéer.
”Jag hoppas att jag får en kriminell racerbana på lång sikt. Inte för att jag kommer att råna en bank. Nej, för Satan, det får inte gå utöver någon ”, sa han till tidningen och förklarade vad han då kommer att göra:
”Jag skulle vilja bygga en enorm vätgas ballong i hemlighet och flyga i över Köpenhamn i den, medan ett hav av polisbilar jagar mig ner på marken. Ballongen kommer jag att landa mellan två spiror på Roskilde domkyrka, medan polisen står redo att fånga mig. Jag vet inte om det kommer vara exakt vad jag ska göra, men jag skulle vilja göra en happening av gigantiska dimensioner”, sade han till tidningen.
Om du gillar våra artiklar, klicka på denna länk och bli en vän till Lokalavisen.dk på FACEBOOK"
/Lokalavisen.dk

"Publicerad: 22 September Augusti 2017 11:55"

Men det måste vara fel årtal på denna publicering för 22 september har ju inte varit än. Får jag gissa att den publicerades första gången 2016 och publicerades igen när fallet KW blev aktuellt? Nej: det står ju i den löpande texten att det hela är från 2014. Vete fan vilket.
Senast redigerad av Starback 2017-08-26 kl. 11:02.
Citera
2017-08-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klart de löser detta. Solklart fall. Frågan är bara varför han tog livet av henne och sen skändade henne. Jävla mupp. Hoppas han har det riktigt jävligt i häktet.

Jag är säker på att han mördade henne, varför annars stycka en kropp? Han är en hemsk människa o han vågar väl inte umgås med de andra interna, för han är rädd för misshandel?+ Tvi vale ...hoppas han får många år o att han vill sitta isolerad hela tiden.
Citera
2017-08-26, 10:56
Medlem
vitapumpss avatar
Inte klokt vilken hemsk händelse. Som tjej mår man verkligen illa. Hoppas förövaren blir straffad rejält.

Såg på TT nyheter att man på Amager i går kväll ordnat ett fackeltåg till minnet av Kim Wall.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/fackelt%c3%a5g-till-minne-av-journalisten-kim-wall/ar-AAqHPHz?li=BBqxCu3&ocid=HPDHP17
Senast redigerad av vitapumps 2017-08-26 kl. 10:59.
Citera
2017-08-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror han åker på livstid i Danmark som tydligen inte gör skillnad på dråp och mord.
Dock tror jag vi aldrig kommer få ett vettigt svar från Peder Madsen, han nekar ju till och med styckningen trots att ingen annan kan ha gjort det.
Eller så skyller han på en tredje passagerare.

Jag tror aldrig att han kommer erkänna, han kommer som sagt att neka hela tiden.
Citera
2017-08-26, 11:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag tror aldrig att han kommer erkänna, han kommer som sagt att neka hela tiden.
Jag tror att han redan nu planerat för en spektakulär flykt: "århundradets flykt - styckmördare byggde raket av en toalett". Han kommer bli knepig i fängelset, hitta på mycket hyss.
Citera
2017-08-26, 11:03
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55

Tror precis som du. Naturligtvis kommer han fortsätta att ljuga.Jag tror att han kommer att bli dömd mot sitt nekande. Åtminstone hoppas jag det.
Citera
2017-08-26, 11:04
Medlem
Nekar han faktiskt till styckningen? Då är det ganska klart att han är skyldig. Hade han från början berättat att han styckat henne i panik hade det ännu funnits en minimal chans att han talat sanning.
Citera
2017-08-26, 11:05
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Inte klokt vilken hemsk händelse. Som tjej mår man verkligen illa. Hoppas förövaren blir straffad rejält.

Såg på TT nyheter att man på Amager i går kväll ordnat ett fackeltåg till minnet av Kim Wall.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/fackelt%c3%a5g-till-minne-av-journalisten-kim-wall/ar-AAqHPHz?li=BBqxCu3&ocid=HPDHP17

Det hela är förfärligt. Ni tjejer får tänka till både en och två gånger innan ni kliver ombord på nästa lediga ubåt.
Citera
2017-08-26, 11:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag lät översätta en artikel från en dansk tidning som tydligen skrevs endast några dagar före mordet.
Det publicerades på danska av nån här i tråden bara för några inlägg sedan.

"Uppfinnaren, entreprenören, ubåt ägare, raket-konstruktorn, master svetsare-Peter Madsen, som är åtalad för fallet med den försvunna svenska journalisten Kim Wall, har tidigare gjort ett sensationellt uttalande som han skulle begå brott av aldrig tidigare skådade proportioner.
Galen eller lysande?
I en intervju i tidningen 2014 förklarar han några av sina vilda idéer.
”Jag hoppas att jag får en kriminell racerbana på lång sikt. Inte för att jag kommer att råna en bank. Nej, för Satan, det får inte gå utöver någon ”, sa han till tidningen och förklarade vad han då kommer att göra:
”Jag skulle vilja bygga en enorm vätgas ballong i hemlighet och flyga i över Köpenhamn i den, medan ett hav av polisbilar jagar mig ner på marken. Ballongen kommer jag att landa mellan två spiror på Roskilde domkyrka, medan polisen står redo att fånga mig. Jag vet inte om det kommer vara exakt vad jag ska göra, men jag skulle vilja göra en happening av gigantiska dimensioner”, sade han till tidningen.
Om du gillar våra artiklar, klicka på denna länk och bli en vän till Lokalavisen.dk på FACEBOOK"
/Lokalavisen.dk

"Publicerad: 22 September Augusti 2017 11:55"

Men det måste vara fel årtal på denna publicering för 22 september har ju inte varit än. Får jag gissa att den publicerades första gången 2016 och publicerades igen när fallet KW blev aktuellt? Nej: det står ju i den löpande texten att det hela är från 2014. Vete fan vilket.

Nå han har gjort sitt bästa för att leva upp till epitet "There's something rotten in Denmark" även om det nu blev i en ubåt och inte ovan danska kungligheters begravningskyrka...
Citera
2017-08-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Polisen har mycket starkare bevis mot Madsen än vad vi känner till här inne. Bland annat näckade man karln så snart man hade "lagt rabarber" på honom. Hans kropp undersöktes av kriminalforensiker. Det räcker med att man kan säkra mikroskopiska rester på Petter-Niklas från KW:s fiffi så får han en del att förklara. Svårare att förklara borde KW:s blod på hans kalsonger och nästipp vara. Att neka till och med till styckningen kommer att visa sig vara tämligen utsiktslöst för Madsen. Nu har man skärpt rubriceringen till Mord vid nästa omhäktning. Åklagaren måtte ha näst intill vattentäta (om skämtet tillåts) skäl för det. Det kan antagligen styrkas på det ena eller andra sättet. Nån (vem det nu var) här i tråden tyckte sig ha sett en dusch i ett filmklipp inifrån ubåten. Om han har hunnit duscha också blir det ju svårare att hitta bevis på kroppen. Vi får hoppas att han var för upptagen av styckning och annat
skumrask för att hinna duscha.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/zmA0O/ubatsdramat--fragorna-alla-vill-ha-svar-pa

På bilder eftet räddningen har han ett par små små blodstänk vid ögonen samt blod/sår på näsan. Han hade också skador på höger hand. Polisen har ju även många fynd från ubåten. Han lär inte komma ut på många många år .
Citera
2017-08-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Nekar han faktiskt till styckningen? Då är det ganska klart att han är skyldig. Hade han från början berättat att han styckat henne i panik hade det ännu funnits en minimal chans att han talat sanning.

Ja han nekar till den!? Helt sjukt..undrar bara vad hans historia blir av hur kroppen blev styckad
Citera
2017-08-26, 11:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att han redan nu planerat för en spektakulär flykt: "århundradets flykt - styckmördare byggde raket av en toalett". Han kommer bli knepig i fängelset, hitta på mycket hyss.

Ja de lär väl få hålla koll på att han inte pissar i smyg i något hörn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in