Citat:
Ursprungligen postat av
Singoallaa
Men snälla den luckan är ju lågt belägen. På inget sätt är en styckning lättare och mer bekväm gentemot att dra upp henne med hjälp av sin egen kropp, hennes kläder, rep eller med hans egna kläder. Knyt runt kroppen ställ dig över luckan och dra i tex troskanten, hennes skärp/sätt runt ett skärp runt hennes midja/hans overall osv.
Förstår inte att du inte förstår detta. En styckning är ju inte ens jämförbart hur tungt och vidrigt det arbetet är jämfört med att dra upp kvinnan genom den främre luckan. Skära/såga av en människas huvud och andra kroppsdelar kan inte likställas eller ens jämföras mot att dra upp ett lik genom en lågt belägen lucka med redskap/kläder/kedjor som han tydligen hade med sig.
Dessutom hade han kunnat dra upp henne nerifrån med sin egen kropp. Haft henne på ryggen, axlarna, brandmannagreppet om det funkat en bit och sedan själv gått ut på ubåten genom det högre röret/tornet och gått ner till främre luckan.
Jag håller med dig. Styckningen är en så vidrig och långdragen syssla att han nog har andra motiv till den än att det skulle vara lättare att flytta henne från insidan av ubåten. Vilket motiv vågar jag inte ens gissa. Jag har inte hans sjuka hjärna.