2017-08-26, 10:06
Medlem
Det slog mig när jag tänkte på den där försvunna asiatiska flickan. Ponera att det var han som dödade henne. Och att det på något sätt är ett lustfyllt minne, kopplat till en bestialiskhet som han sedan dess förträngt.
Väckte Kim den till liv? Hon ser kanske lite asiatisk ut; liten, mörk, nätt med sneda ögon. Leende. Och hon har bott i Kina och har tom ett namn som associerar lite dit. Blev han tänd på henne för att han undermedvetet gjorde kopplingar långt bak i tiden? Var det det som gjorde att de förträngda djuriska lustarna inom honom plötsligt vaknade och tog över handen?
OM det var han som tog livet av den asiatiska turistn kan man ju också tänka sig ett liknande scenario. Båda kvinnorna småväxta utlänningar, som han kanske tar med sig på nån sorts guidning. Och så leder han dem rakt en fälla, som de omöjligt kan ta sig ur.
Om det var han som mördade den asiatiska turisten borde man ta reda på var det skedde. Någonstans på Refshaleöen, och förmodligen i ett slutet utrymme som han hade tillgång till. Fanns det en båt?
Citera
2017-08-26, 10:13
Medlem
Om den asiatiska turisten läste jag att hon dagen innan försvinnandet hade åkt tåg från Stockholm till Köpenhamn. Om honom stod det att han varje dag åkt tåg i över en timme för att åka in till Köpenhamn. Kan de ha setts på tåget? Han ung, pratsam, charmig, hon ensam tuist, nyfiken på det nya landet. Berättade han om något intressant, föreslog han att guida henne? Följde hon med honom till Refshaleöen intet ont anande?
Citera
2017-08-26, 10:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Om den asiatiska turisten läste jag att hon dagen innan försvinnandet hade åkt tåg från Stockholm till Köpenhamn. Om honom stod det att han varje dag åkt tåg i över en timme för att åka in till Köpenhamn. Kan de ha setts på tåget? Han ung, pratsam, charmig, hon ensam tuist, nyfiken på det nya landet. Berättade han om något intressant, föreslog han att guida henne? Följde hon med honom till Refshaleöen intet ont anande?

Det märkliga med henne var att hon enligt uppgift bara talade japanska trots att hon studerade engelska.
Citera
2017-08-26, 10:16
Medlem
Starbacks avatar
Polisen har mycket starkare bevis mot Madsen än vad vi känner till här inne. Bland annat näckade man karln så snart man hade "lagt rabarber" på honom. Hans kropp undersöktes av kriminalforensiker. Det räcker med att man kan säkra mikroskopiska rester på Petter-Niklas från KW:s fiffi så får han en del att förklara. Svårare att förklara borde KW:s blod på hans kalsonger och nästipp vara. Att neka till och med till styckningen kommer att visa sig vara tämligen utsiktslöst för Madsen. Nu har man skärpt rubriceringen till Mord vid nästa omhäktning. Åklagaren måtte ha näst intill vattentäta (om skämtet tillåts) skäl för det. Det kan antagligen styrkas på det ena eller andra sättet. Nån (vem det nu var) här i tråden tyckte sig ha sett en dusch i ett filmklipp inifrån ubåten. Om han har hunnit duscha också blir det ju svårare att hitta bevis på kroppen. Vi får hoppas att han var för upptagen av styckning och annat
skumrask för att hinna duscha.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/zmA0O/ubatsdramat--fragorna-alla-vill-ha-svar-pa
Senast redigerad av Starback 2017-08-26 kl. 10:24.
Citera
2017-08-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Men snälla den luckan är ju lågt belägen. På inget sätt är en styckning lättare och mer bekväm gentemot att dra upp henne med hjälp av sin egen kropp, hennes kläder, rep eller med hans egna kläder. Knyt runt kroppen ställ dig över luckan och dra i tex troskanten, hennes skärp/sätt runt ett skärp runt hennes midja/hans overall osv.

Förstår inte att du inte förstår detta. En styckning är ju inte ens jämförbart hur tungt och vidrigt det arbetet är jämfört med att dra upp kvinnan genom den främre luckan. Skära/såga av en människas huvud och andra kroppsdelar kan inte likställas eller ens jämföras mot att dra upp ett lik genom en lågt belägen lucka med redskap/kläder/kedjor som han tydligen hade med sig.

Dessutom hade han kunnat dra upp henne nerifrån med sin egen kropp. Haft henne på ryggen, axlarna, brandmannagreppet om det funkat en bit och sedan själv gått ut på ubåten genom det högre röret/tornet och gått ner till främre luckan.
Jag håller med dig. Styckningen är en så vidrig och långdragen syssla att han nog har andra motiv till den än att det skulle vara lättare att flytta henne från insidan av ubåten. Vilket motiv vågar jag inte ens gissa. Jag har inte hans sjuka hjärna.
Citera
2017-08-26, 10:36
Medlem
Om mordet på den japanska turisten. Två detaljer jag lägger märke till: 1) Hon identifierades till slut med hjälpav tandkort, vilket kan ha varit motivet till att avlägsna KWs huvud. 2) Före försvinnandet hade hon skrivit att hon kände sig ensam och saknade en reskamrat. Kanske var det därför hon följde med den som kom att bli hennes mördare? https://dacostarkivet.wordpress.com/tag/kazuko-toyonaga/
Citera
2017-08-26, 10:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men Madsen reagerar ju inte som en "vanlig dödlig". Han hade inga känslomässiga band till KW. Han lyckades stycka av henne i flera bitar utan att få ångest. Jag kan alltså inte tro att han skulle reagera ett dugg ifall någon försökte spöka för honom "som KW".

Eventuellt kan jag tänka mig att KW:s anhöriga skulle flippa ur..

Det är visserligen en roman också men med vissa insikter i mänsklighetens udda vrår men Heathcliff i "Wuthering Heights" var heller inte riktigt som vanliga människor (Kate Bush har gjort en bra låt på bokens tema med samma namn).
Citera
2017-08-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Polisen har mycket starkare bevis mot Madsen än vad vi känner till här inne. Bland annat näckade man karln så snart man hade "lagt rabarber" på honom. Hans kropp undersöktes av kriminalforensiker. Det räcker med att man kan säkra mikroskopiska rester på Petter-Niklas från KW:s fiffi så får han en del att förklara. Svårare att förklara borde KW:s blod på hans kalsonger och nästipp vara. Att neka till och med till styckningen kommer att visa sig vara tämligen utsiktslöst för Madsen. Nu har man skärpt rubriceringen till Mord vid nästa omhäktning. Åklagaren måtte ha näst intill vattentäta (om skämtet tillåts) skäl för det. Det kan antagligen styrkas på det ena eller andra sättet. Nån (vem det nu var) här i tråden tyckte sig ha sett en dusch i ett filmklipp inifrån ubåten. Om han har hunnit duscha också blir det ju svårare att hitta bevis på kroppen. Vi får hoppas att han var för upptagen av styckning och annat
skumrask för att hinna duscha.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/zmA0O/ubatsdramat--fragorna-alla-vill-ha-svar-pa

Jag håller med..polisen har klart massor av bevis. De tog ju in honom för åtminstone dråp på en gång. De har ju sagt att de även har hittat bevis i ubåten, men klart att de håller det hemligt för media. Det blev en riktig genomgång på honom, från topp till tå! Tror danska polisen löser detta fall .
Citera
2017-08-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag håller med..polisen har klart massor av bevis. De tog ju in honom för åtminstone dråp på en gång. De har ju sagt att de även har hittat bevis i ubåten, men klart att de håller det hemligt för media. Det blev en riktig genomgång på honom, från topp till tå! Tror danska polisen löser detta fall .
Klart de löser detta. Solklart fall. Frågan är bara varför han tog livet av henne och sen skändade henne. Jävla mupp. Hoppas han har det riktigt jävligt i häktet.
Citera
2017-08-26, 10:47
Medlem
När jag läst på danska sidor på FB , så säger ju en del att han behöver byta identitet när han kommer ut. Det tror jag också , så Peter Madsen finns inte längre.
Citera
2017-08-26, 10:49
Avslutad
Jag tror han åker på livstid i Danmark som tydligen inte gör skillnad på dråp och mord.
Dock tror jag vi aldrig kommer få ett vettigt svar från Peder Madsen, han nekar ju till och med styckningen trots att ingen annan kan ha gjort det.
Eller så skyller han på en tredje passagerare.
Citera
2017-08-26, 10:50
Medlem
Nej, kollade och Höng, där PM bodde är ju helt åt fel håll. De har alltså knappast träffats på tåget. Men kanske på stationen? Eller fanns det något vandrarhem i närheten av hans lokal på Refshaleön, eller mellan den och stationen? Eller kan han ha erbjudit henne sovplats i deras lokaler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in