2017-08-26, 02:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
När det gäller Klas så var det någon som undrade hur han var runt 92. Väldigt vanlig och glad kille som var tillsammans med en väldigt vanlig och glad tjej. ( alltså ingen som stack ut )
Det är så jag kommer ihåg honom och jag har bara träffat honom några gånger men det är också så som de jag har frågat beskriver honom.

Kan lägga till lite här från en person som beskrev Klas för mig på följande sätt: "Det jag vet med säkerhet är att KM inte var nån nörd eller tönt som hade svårare med brudar än någon annan eller att han på något sätt var antisocial. Han har alltid haft ett bra jobb som elektriker och är känd för att vara trevlig och pratsam, ingen kaxig typ, älskar hockey. Den enda kopplingen han torde haft till Helena var att Kar*n J / nu Bergkv*st gick i Helenas klass på Vadsbo samt deras hästintresse".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-26 kl. 02:53.
Citera
2017-08-26, 03:25
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
MR har väl även sagt att han hyrde in vakter?
I så fall så är det kanske inte så märkligt om han hyrde in från Jönköping och själv stod som ansvarig.

Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Är du helt jävla trög?
Skrev att det behöver inte vara nåt skumt.
Seriöst,vilken urbota korkad fråga el vad det är .
Tack för dom vänliga orden.
Jag tyckte jag stöttade dig i ditt inlägg. Förlåt!
Citera
2017-08-26, 06:35
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Tack för dom vänliga orden.
Jag tyckte jag stöttade dig i ditt inlägg. Förlåt!

Reverse psychology won't work on me!
Senast redigerad av Donnabella6 2017-08-26 kl. 06:44.
Citera
2017-08-26, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Den enda kopplingen han torde haft till Helena var att Kar*n J / nu Bergkv*st gick i Helenas klass på Vadsbo samt deras hästintresse".
[/i]

Stämmer inte: K*rin gick på Marieholm - Helena gick inte där, inte då i varje fall. Källan är högst trovärdig.

Om de gick någon eftergymnasial utbildning tillsammans har jag inga uppgifter på.
Citera
2017-08-26, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Tack för svar!
Då måste ju du veta som har så bra koll på till och med hur det finansierade sina körkort
Vet du vad för någon bil som det enda syskonet med körkort hade för bil vid denna tidpunkt?

Finns fler syskon som hade bil...
Citera
2017-08-26, 10:16
Medlem
Eftersom "pilot" hjälpt Helena att ringa så VET ju vederbörande att hon ska gå hem och kan därför försvinna i förväg för att inte bli sedd tillsammans med henne.

H:"Ja men hej, där är ju du igen. Skulle inte du knalla hem?"

(detta sagt efter att han plötsligt dykt upp igen, strax före bron)

P:"Jo det var visst tänkt så men..." (diverse olika anledningar att välja på)

Att den mystiske pilotmannen setts tillsammans med Helena just där är nog anledningen till att BWs uppgifter anses oväsentliga eftersom polisen antagligen-genom diverse olika vittnesmål-är säkra på att han inte är pilot. Sen kan väl vara inblandad i ett senare skede men eftersom man (i motsats till den gode LGW) verkar säkra på EN gm så fokuserar man på denna pilot.

Vet att jag nämnt Helenas eventuella slarvighet förut och hoppas på svar från någon som kände henne. Antagligen så glömde hon bara sin plånbok hos Pernilla MEN...man vet aldrig. Nu när uppgifter om att den här Klas (som en tänkbar pilot-och därmed gm-dykt upp) med stor sannolikhet varit med på denna inflyttningsfest så blir det än mer intressant. Eftersom jag, av och till, kan vara lagd lite åt det konspitatoriska (ingen aning hur det stavas!) hållet så öppnar jag upp för att KM helt enkelt kan ha planerat detta på förhand och därmed "gömt undan" hennes portmonnä. Som sagt, INGENTING verkar omöjligt i den här jäkla soppan. Fast jag lutar nog ändå att hon helt enkelt glömt den eftersom det är det troligaste. Vore dock tacknämligt om någon, i korta ordalag, skulle kunna ge en bild av H:s karaktär. Var hon glömsk eller bara lite slarvig?

Sen undrar någon hur Prinzezzan kan vara så säker på PR:s alibi. Kan ju vara så enkelt som att hon känner Ulrika (eller Pernilla) och fått informationen därifrån.

Vill inte säga för mycket med frågan om kepsen är nog bara Ugglans försök att testa sanningshalten i diverse skribenters olika uppgifter.

MVH M.Marple
Citera
2017-08-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Vet inte om ni redan har sagt det men i alla fall: När jag läste det där från Passagen så antog jag att personen som skrev inlägget menade att de borde kolla om 42-åringen Anders Eklund kunde vara sktuell i Helena-fallet, detta skrevs väl just när Eklund var aktuell i samband med mordet på Engla. Slö som jag är har jag inte dubbelkollat om det var 2008 Eklund greps men det var då nångång.
Mycket riktigt, AE greps 2008 och var född augusti 1965 och var 42 år vid tillfället (Juli 2008 : http://www.expressen.se/nyheter/har-erkanner-anders-eklund/)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Eklund_(brottsling)
Citera
2017-08-26, 10:23
Medlem
Citat:
Förresten, sa de inte i radiointervjun hur gammal den de intervjuade var? Kan vara därifrån åldern kommer ifrån i så fall. Är osäker på om det sas. Trött och orkar inte leta upp och lyssna. Slö, slapp och likgiltig.
Nej, inte i samband med avsnitt 3 i alla fall. Om du inte hade varit så trött hade du kunnat läsa de några inlägg bak när jag nämnde att jag lyssnat igenom detta och även kollat artiklar från juni
Citera
2017-08-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Nej, inte i samband med avsnitt 3 i alla fall. Om du inte hade varit så trött hade du kunnat läsa de några inlägg bak när jag nämnde att jag lyssnat igenom detta och även kollat artiklar från juni
Jag läste faktiskt ditt inlägg. Var ju svårt att veta exakt vad du hade hittat.
Radiointervjun sändes efter serien, nån dag eller två. Du kanske har lyssnat på den också. Jag letade upp den senare igår kväll men då funkade inte ljudet hur jag än gjorde. Nåja det nämndes kanske ändå ingen ålder där heller.

Har precis för mig att ålder på den misstänkte har nämnts någonstans i media men det kanske bara är inbillning.
Citera
2017-08-26, 11:54
Medlem
Hade varit intressant att se samtalslistan från Statt, kan ju finnas en möjlighet att något styrts upp från telefonen där typ:

Pilot hjälper H ringa sitt samtal, står alldeles bredvid och hör vad som sägs, Efter samtalet avslutas lämnar hon Statt går ut själv och kramar BW och påbörjar promenaden själv, Pilot tar själv och ringer från samma telefon direkt efter för att bli upphämtad av vän/släkting, Pilot lämnar oxå Statt och blir upphämtad, han övertalar chauffören att dom ska åka ikapp och erbjuda H skjuts eftersom han visste att hon gått hem och inte till taxi iom att han kände till att hon tidigare glömt sin plånbok.. kanske dom kommer ikapp henne efter att hon setts gå ner på Kungsgatan själv men innan innan bron, hon kanske inte vill åka med utan ska gå, pilot hoppar då ur bilen och säger att han ska följa henne? De går över bron tillsammans och blir sedda av en förbipasserande..

OBS bara spekulation..
Citera
2017-08-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Hade varit intressant att se samtalslistan från Statt, kan ju finnas en möjlighet att något styrts upp från telefonen där typ:

Pilot hjälper H ringa sitt samtal, står alldeles bredvid och hör vad som sägs, Efter samtalet avslutas lämnar hon Statt går ut själv och kramar BW och påbörjar promenaden själv, Pilot tar själv och ringer från samma telefon direkt efter för att bli upphämtad av vän/släkting, Pilot lämnar oxå Statt och blir upphämtad, han övertalar chauffören att dom ska åka ikapp och erbjuda H skjuts eftersom han visste att hon gått hem och inte till taxi iom att han kände till att hon tidigare glömt sin plånbok.. kanske dom kommer ikapp henne efter att hon setts gå ner på Kungsgatan själv men innan innan bron, hon kanske inte vill åka med utan ska gå, pilot hoppar då ur bilen och säger att han ska följa henne? De går över bron tillsammans och blir sedda av en förbipasserande..

OBS bara spekulation..
En riktigt bra uttänkt spekulation tycker jag.
Citera
2017-08-26, 12:35
Medlem
Citat:
En riktigt bra uttänkt spekulation tycker jag.

Ett inte helt omöjligt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in