Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det här med bilden har varit uppe för diskussion några gånger - mest på mitt initiativ. Jag tyckte att "tröjdelen" överensstämde väl med den tröja som PU har på sig på sin profilbild på Facebook (PU är ju snickare), så det är intressant att du gör samma iakttagelse, alltså att det kan handla om typ arbetskläder. Nu menar jag inte att mannen på radions bild är PU, men personen på bilden har i alla fall vad som kan liknas vid just arbetskläder på sig. Möjligen att mannen på bilden skulle kunna vara en ljudtekniker, men jag svårt att tro att en sådan behövdes - inte minst med tanke på att mannens identitet behövde skyddas. PW och MÖ bör ju ha klarat av att göra intervjun på egen hand. Eller så släpade de med en stackare på kontoret ut på gräsmattan för "fotografering".
Ugglan, ditt resonemang kan tyckas ganska oväsentligt och i att kontrastera bilderna. Som du skriver har du fört saken till diskussion flertalet gånger, på ditt eget intiativ. Var finns det väsentliga i att upprepade gånger orera om dessa bilder, då du själv motsäger ändamålet genom att yttra, ”Nu menar jag inte att mannen på radions bild är PU”?
Sådana resonemang kan liknas vid intellektuell idioti, nu menar jag inte att den skrivandes är en idiot, utan mer att resonemanget kan liknas vid sådant.