2017-08-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Nej jag hittade det på en sida på passagen från -08 där det diskuterades om detta vet ej om det är sant eller hörsägenhttp://debatt.passagen.se/nyheter/nyheter-och-media/vad-hander-med-helena-fallet-i-mariestad

Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Härifrån kom det väl delvis.
Vet inte om ni redan har sagt det men i alla fall: När jag läste det där från Passagen så antog jag att personen som skrev inlägget menade att de borde kolla om 42-åringen Anders Eklund kunde vara sktuell i Helena-fallet, detta skrevs väl just när Eklund var aktuell i samband med mordet på Engla. Slö som jag är har jag inte dubbelkollat om det var 2008 Eklund greps men det var då nångång.
Citera
2017-08-25, 18:45
Medlem
Förresten, sa de inte i radiointervjun hur gammal den de intervjuade var? Kan vara därifrån åldern kommer ifrån i så fall. Är osäker på om det sas. Trött och orkar inte leta upp och lyssna. Slö, slapp och likgiltig.
Citera
2017-08-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
HARDBECK: Jag är jävligt trött på dej nu! Du är en riktig jävla mobbare. I skydd av dom "stora" killarna angriper du mej gång på gång. Jag försöker ignorera dej din lus.
Tur vi inte ses i.r.l. Då skulle du få en lavett eller två så du "kackar" ner dej.

Vilka är de "stora killarna" ? - har jag kallat dig något olämpligt? Du får gärna ha din egen teori. Men först blandade du ihop Kjell och Klas efter försvarat fel person - du erbjuder dig att bara vara tyst - men sen bara klampat på som det regnar - hur stor trovärdighet har du själv? Många har ju t o m erbjudit sig att ta del av din spekulation/ fakta runt MRö. Gör då en såkallad "lubbe" lista - så lovar även jag att ta del o värdera den - utan att vara spydig.
Citera
2017-08-25, 19:09
Medlem
Grandpas avatar
Som en outsider utan egna idéer:
Det finns just nu minst 2 "piloter/GM"
Att bara kasta skit gör inte att fallet blir lättare.
Jag saknar fortfarande det som efterlyses!
En lista på dom olika "anklagelserna! från båda håll.
UTAN att blanda in egna spekulationer typ "det måste..."
Hur svårt kan det vara, ni som sitter med "fakta"?
Citera
2017-08-25, 19:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Vet inte om ni redan har sagt det men i alla fall: När jag läste det där från Passagen så antog jag att personen som skrev inlägget menade att de borde kolla om 42-åringen Anders Eklund kunde vara sktuell i Helena-fallet, detta skrevs väl just när Eklund var aktuell i samband med mordet på Engla. Slö som jag är har jag inte dubbelkollat om det var 2008 Eklund greps men det var då nångång.

Det stämmer, den 5 april 2008 försvann Engla Höglund, den 13:e april 2008 erkände Anders Eklund mordet och han var vid denna tidpunkt 42 år.

Med andra ord finns det inga uppgifter om att den man som förhördes 1998 var 32 år, dvs. född -66.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-25 kl. 19:25.
Citera
2017-08-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det stämmer, den 5 april 2008 försvann Engla Höglund, den 13:e april 2008 erkände Anders Eklund mordet och han var vid denna tidpunkt 42 år.

Med andra ord finns det inga uppgifter om att den man som förhördes 1998 var 32 år, dvs. född -66.

Han kan även vara född 65. Om han inte hade fyllt
Citera
2017-08-25, 20:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Han kan även vara född 65. Om han inte hade fyllt

"42-åringen" som omnämns i Passagen-artikeln verkar vara Anders Eklund och i sådant fall har den s.k. "42-åringen" inget att göra med den person som förhördes 2008 och som i dagsläget kallas för "mannen i pilotglasögon".

Anders Eklund greps i april 2008, han var då 42 år, i augusti samma år skulle han fylla 43 år vilket betyder att Eklund mycket riktigt var född -65 precis som du skrev, artikeln handlar alltså inte om "pilot".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-25 kl. 20:14.
Citera
2017-08-25, 20:18
Medlem
Citat:
"42-åringen" som omnämns i Passagen-artikeln verkar vara Anders Eklund och i sådant fall har den s.k. "42-åringen" inget att göra med den person som förhördes 2008 och som i dagsläget kallas för "mannen i pilotglasögon".

Anders Eklund greps i april 2008, han var då 42 år, i augusti samma år skulle han fylla 43 år vilket betyder att Eklund mycket riktigt var född -65 precis som du skrev, artikeln handlar alltså inte om "pilot".

Finns det någon bekräftad ålder på pilot?
Citera
2017-08-25, 20:19
Medlem
Eklund

Citat:

Eklund sitter sen länge på ro avdelningen på Tidaholm och kan inte vara pilot. Man hämtar ingen som avtjänar för att anhålla & sen släppa, plus att absolut ingenting i intervjun stämmer in på honom. Sorry, läste fel där, du påstod ju inte att det var Eklund.
Senast redigerad av Nikasi 2017-08-25 kl. 20:25. Anledning: Felläst
Citera
2017-08-25, 20:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Finns det någon bekräftad ålder på pilot?

Nej inte vad jag vet.
Citera
2017-08-25, 20:33
Medlem
Citat:
Vad är det som gör att du får ihop just denna konstellation, kan du utveckla?
MR och UA var kanske lite sugna på HA men ingen framgång. K.M blev verktyget som löste det. Hon litade på honom pga kompis med girlfriend. Dom andra 2vännerna var sugna på samma tjej och allt spårade ur helt....Bara en tanke
Citera
2017-08-25, 20:51
Medlem
Vad förslags kille var KM under 92? Va han vad vi skulle kunna klassa som tönt/nörd? Poppis bland tjejerna? Eller var han en ensamvarg som bara fick komma ut och känna på det sociala livet om tjejen var med?

Jag fick för mig att KM var en "nobody"/nörd/tönt under denna tid och kanske inte tillhörde de "coola" gabbarna.

Vad vet vi?
Senast redigerad av tikimon 2017-08-25 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in