2017-08-26, 01:04
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hon skulle göra något reportage, det är klart. PM säger t.ex: "Jag kollar inte upp journalister som vill få en intervju" efter att han blivit räddad.
Antagligen har hon sett dokumentären om PM och ansett det vara ett intressant jobb.

Edit: Med tanke på att hon verkar ha vänner i Arild / Båstad eller att hennes föräldrar har sommarstuga där så kanske hon såg det som en möjlighet att förena nytta med nöje? Idk.

Hon var frilansare så hon kan mycket möjligt bestämt sig för att göra detta på egen hand för att sen sälja in reportaget till olika blaskor.
Kanske New York Times, eller The Guardian som hon sålt sina tidigare saker till.

Men var inte nyheten med Madsens lilla ubåt en gammal historia som redan sedan tidigare hade avhandlats i nationell och internationell media?
Varför göra ett reportage på detta igen??

Jag tror att nyckeln till Walls död ligger i reportaget!
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Madsen er en risktager, han vil opp i verdensrommet og han vil på havbotten.

Det har vært stykkmord i nærheten av der Madsen har jobbet med sine prosjekter før så han kan godt være en seriemorder som blir avslørt for at han tok en for stor risk denne gangen.
Antar att du syftar på det som uppdagades i hamnen när han var 15 år? Det är i så fall lång tid som gått däremellan. Sedan kanske man kan fundera över om den händelsen triggade något hos honom, väckte fantasier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Perfekt bild. Normalt skulle jag gissat på olja, med tanke på hans hobby. Blir däremot så väldigt svårt att inte fokusera på blod i detta fall.

Tack och lov behöver inte polisen gissa.

Är det bara jag eller har han sår på näsan, rodnad på hals / nacke och nått som ser ut som en början på ett blåmärke ovanför tinningen?
Citera
2017-08-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
På 80 meter i Östersjön hade ingen bärgat ubåten.
Dyrare men nog hade man bärgat ändå. Det är fortfarande inte djupt djupt.
Citera
2017-08-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Antar att du syftar på det som uppdagades i hamnen när han var 15 år? Det är i så fall lång tid som gått däremellan. Sedan kanske man kan fundera över om den händelsen triggade något hos honom, väckte fantasier.

En 15 åring har ingen problemer med å drepe en japansk dame, ikke en svensk eller dansk dame heller for den saks skyld.
Citera
2017-08-26, 01:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men var inte nyheten med Madsens lilla ubåt en gammal historia som redan sedan tidigare hade avhandlats i nationell och internationell media?

Det ska funnits en fotograf med under intervjun, så vi får kanske småningom veta vad det handlade om. Polisen vet förhoppningsvis.
Citera
2017-08-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Kan detta trigga fler män att montera isär kvinnor för att förinta bevis på våld om man kommer undan genom att hävda olyckshändelse?
Majoriteten män kan inte leva med sig själva efter att de "monterat isär" kvinnor, så jag tror inte att PM kommer att bli stilbildande.
Citera
2017-08-26, 01:09
Medlem
Citat:
PM sjekkes opp mot andre uoppklarte stykkmord i nærheten av der han har jobbet.
Jovisst, men det räcker liksom inte. Om han har mördat förr, varför var han så in i bäng fumlig denna gång? Han kunde ha gjort klart för alla att resan ska pågå till efterföljande dag. Eller, jobba så snabbat att ingen hinner fatta misstankar. Han hade kunnat ta med vettigare fästanordningar för sänkena på hennes kropp, han borde veta hur utförlig man måste vara när man gör hål i bålen, för att liket inte ska flyta upp. Han hade kunnat ta med ordentliga rengöringsmedel och borstar för händerna, mer ombyten, klorin, silvertejp och fan vet vad.

Polisen kommer naturligtvis kolla upp dylikt om det finns minsta lilla förnuft i idén att han mördat förr. Men bara för att ett styckmord har skett "i närheten" så kan du inte bara anta att det är PM bakom. Mer konkret än så måste du vara.
Citera
2017-08-26, 01:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
En 15 åring har ingen problemer med å drepe en japansk dame, ikke en svensk eller dansk dame heller for den saks skyld.
Nej men jag menar att 36 år mellan gångerna är lång tid. Och jo, jag tror det är ovanligt med 15 åriga styckmördare. Men man ska tydligen inte bli förvånad över någonting när det gäller RaketMadsen
Citera
2017-08-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chaz-_-
.
.
Att iskallt mörda någon som denne herre med all sannolikhet har gjort, och lyckas åstakomma så mycket på så kort tid visar på vilken galning den här mannen är. Jag vill inte spekulera i eventuella motiv varför han mördade henne, men det råder inga tvivel om i min mening om vem som gjorde vad när det kommit till KWs död.

Här finns ändå antagandet att mord skett trots att inget finns som kan bevisa det.
KW kan ha halkat och slagit bakhuvudet i en svetsfog. PM kan trots olycka kalkylerat att det kan gå klara sig ur historien bättre genom att få ut KW ur skrovet och få kroppen att försvinna.
Citera
2017-08-26, 01:10
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Peter borde även här under intervjun vara på gott och normalt humör, så att han vinner hennes förtroende inför bjudningen utav kvällsturen.

Skall bli intressant att höra vad fotografen har att säga..
Vem är fotografen som var med Kim innan hon följde med PM ombord tro?
Citat:
Madsen er en risktager, han vil opp i verdensrommet og han vil på havbotten.

Det har vært stykkmord i nærheten av der Madsen har jobbet med sine prosjekter før så han kan godt være en seriemorder som blir avslørt for at han tok en for stor risk denne gangen.
Menar du kvinnan från Japan?
Citera
2017-08-26, 01:12
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Håller med har tänkt så också hon måste ju haft en tanke om en annorlunda ingång på storyn. Varför annars skriva om någon som det redan skrivits så mycket om.

I boken om honom finns ju intressanta saker att gräva djupare i tex relationen med sina föräldrar eller hans liv i fetishmiljöer men känns som det måste varit nåt ännu mer intressant. Hon kan ju fått nåt tips om nåt annat som hon ville gräva djupare i. Men vad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in