2017-08-26, 00:53
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tyckte snarare att det var vackert och nyskapande. Kultur har många uttrycksformer. Och jag kan ju beundra Madsens förmåga att skapa PR för sig själv. Att få med sig alla dessa internationella dansare, en symfoniorkester, koreografer m.m. och använda sin ubåt som bas för skapandet. Genialt.

MEN - jag undrar om hans intresse för de här konstarterna slagit över och han blandar ihop vardag med konst, så att han ville använda Kim för någon form av installation. Hon gör motstånd och allt går överstyr? En av många teorier....

Är det samma konstnärsgäng Fru Madsen frekventerar?
Citera
2017-08-26, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Nja dockan har ju ett användningsområde för tester så tycker inte att man ska dra för stora växlar av den. Sen är den ju upphängd på ett sätt som ser makabert ut tycker jag däremot.. det kan man ju undra om det är helt normalt.
De som jobbade i hobby-ubåtsverkstaden strävade nog inte efter vad som "är helt normalt".
Livsstilen är åt hållet "extraordinärt" och "spektakulärt" och då gillar de att iscensätta scenerier som är effektfulla och ser även en humor i det.
Citera
2017-08-26, 00:55
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Detta antyder då alltså i ännu högre grad än tidigare att det var mer eller mindre planerat av PM att "hitta på något" med henne ombord på ubåten, såvida det inte var en olycka som han säger (vilket jag inte tror en sekund på).

Eller så VAR det någon/några av frågorna som fick honom ur balans men han höll masken och fick den makabra idén att hämnas. "Förresten, har du lust att hänga med på en tur med ubåten...?"
Citera
2017-08-26, 00:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant info om att KW träffade PM flera timmar innan i verkstaden, och då med fotograf. Då kan man som sagt misstänka att intervjun tog plats där, på land. Vilket då också, som sagt, förklarar hennes klädsel, som förbryllat mig lite tidigare.

Peter borde även här under intervjun vara på gott och normalt humör, så att han vinner hennes förtroende inför bjudningen utav kvällsturen.

Skall bli intressant att höra vad fotografen har att säga..
Citera
2017-08-26, 00:56
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är det samma konstnärsgäng Fru Madsen frekventerar?

Har för mig att jag läst att så är fallet. Kan det rent av vara där de träffades?
Citera
2017-08-26, 00:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Just idag, den 26 augusti, skulle ha varit en stor dag för PM.

https://ing.dk/blog/flight-alpha-nu-samlet-klar-hab-opsendelse-26-august-2017-201055

Förresten, lägg märke till bilden en bit ned på sidan, med PM och tjejen i u-båtstornet. Undrar vad hon tycker om honom nu

Fast det är ju just det som är konstigt. Han har tydligen kunnat umgås med unga, söta tjejer ombord på sin ubåt många herrans gånger, i åratal. Och de har kommit därifrån med i alla fall huvudet i behåll (dygden vet vi inte, men inget har polisanmälts i alla fall). Vad VAR det som var så speciellt med Kim, att han måste kasta sig över henne nu vid 46 års ålder och förstöra hela sitt återstående liv, och precis före den stora raketuppskjutningen också som han arbetat för så länge..?

Det MÅSTE ju ha varit en helt oförutsägbar olycka som hände, jag ser inget annat svar.
Citera
2017-08-26, 00:59
Medlem
Madsen er en risktager, han vil opp i verdensrommet og han vil på havbotten.

Det har vært stykkmord i nærheten av der Madsen har jobbet med sine prosjekter før så han kan godt være en seriemorder som blir avslørt for at han tok en for stor risk denne gangen.
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Perfekt bild. Normalt skulle jag gissat på olja, med tanke på hans hobby. Blir däremot så väldigt svårt att inte fokusera på blod i detta fall.

Tack och lov behöver inte polisen gissa.

Jävligt intressant bild det där. Man ser att han har sår på näsan mm. Ser också onekligen ut som blod under naglarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
PM har nok drept før
Du har hit-and-run-trollat detta påstående några gånger nu. Kanske dags för dig att presentera argument för varför?
Citera
2017-08-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Ja, hade han satt fart till havs så hade han kunnat sänka både KW och ubåt på 80 meters djup, förutsatt att han haft tillräckligt med bränsle och möjlighet att kommunicera nödanrop så att han kunde bli upphämtad.
Utifrån motorstorlek och bränsletankens storlek så är trådens bedömning att ubåten klarar åtminstone 150-250 timmar på full tank. Så även med ganska låg tankvolym så kan han alltså köra rätt länge.
Citera
2017-08-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Du har hit-and-run-trollat detta påstående några gånger nu. Kanske dags för dig att presentera argument för varför?

PM sjekkes opp mot andre uoppklarte stykkmord i nærheten av der han har jobbet.
Citera
2017-08-26, 01:03
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Precis, hon kanske såg chansen att ställa lite med djuplodade personliga frågor till honom, på tu man hand, utan fotograf. Å andra sidan har hon sin mobil i handen då hon står i tornet så någon bild fick hon säkert till. Han använde nog ubåten som raggningsverktyg. Säkert har han fått omkull kvinnor tidigare där nere. Men Kim var nog professionell och avböjde... Vilket blev hennes död. Madsen är tydligen inte en snubbe som tar ett nej...

Ja det känns nog som den mest logiska förklaringen. Han ser chansen till sex i sitt livsverk och bjuder henne på en rundtur. Kanske med ett lockbete att hon får ställa fler frågor. Något vittne som talade med dem på sjön sa ju även att det lät som Madsen försökte imponera på Kim. Ja Kim tackade troligen nej. Kanske tom trodde han skämtade vilket gör att han tappar det helt. Med tanke på hans erfarenhet från fetisch miljöer och annat så känns det ju inte osannolikt att han slänger upp ett sexförslag utan att skämmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in