Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-07, 16:45
  #3049
Medlem
papa_smurfs avatar
Har de tagit bort ens gamla starcoins ? Jag är nere på 0 nu och hade coins innan de ändrade bonussytemet.
Citera
2017-07-13, 13:41
  #3050
Medlem
Finns det nåt sätt att komma billigare undan på deras förbannade växelkurser? Satte in via VISA senast, då stod dollarn i 8,88 å jag fick ge 9,08 per dollar. Spanade på ett eventuellt uttag idag. Dollarn står i skrivande stund i 8,38 å jag kommer få 8,18 per dollar om jag tar ut. Är dom verkligen så jävla sviniga så dom tar 20öre/dollar både på insättningar och uttag eller finns det nåt annan sätt?
Citera
2017-07-15, 18:54
  #3051
Medlem
rikastistorstans avatar
Deras nya "bonusprogram" är fan det största skämtet någonsin. Amaya är så gnidna och usla så det är otroligt. Så här hade dom aldrig agerat om det inte var för att dom har "monopol" på marknaden. Försämringar hela tiden. Hoppas verkligen att spelarna får nog snart och att skiten går under.
Citera
2017-07-17, 14:35
  #3052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Finns det nåt sätt att komma billigare undan på deras förbannade växelkurser? Satte in via VISA senast, då stod dollarn i 8,88 å jag fick ge 9,08 per dollar. Spanade på ett eventuellt uttag idag. Dollarn står i skrivande stund i 8,38 å jag kommer få 8,18 per dollar om jag tar ut. Är dom verkligen så jävla sviniga så dom tar 20öre/dollar både på insättningar och uttag eller finns det nåt annan sätt?

Byt till EUR som huvudvaluta.
När du gör överföringar mellan EUR<->USD på spelkontot slipper du växlingsavgift.
Ta ut till svenskt bankkonto från EUR. Då får du minimal kursförlust. Din svenska bank tar en mycket blygsam växlingsavgift.

En hake är att du måste ta ut minst samma summa som du har satt in samma väg som du satte in den. Men efter att du matchat din insättning kan du välja uttag till bankkonto.

Om man sätter in med MasterCard slipper man detta. Då går det att ta ut EUR till bankkonto direkt.

Grundtips: Undvik att låta utländska bolag eller banker göra valutaomvandlingar om det är möjligt.
Citera
2017-07-19, 00:35
  #3053
Medlem
Hej Strappa, tacksam för svar.

Menar du att jag ska ändra valutan från dollar till euro inne i Pokerstars-klienten å sedan ta ut Euro på "direkt banköverföring" till mitt personkonto på Nordea? Om jag sedan exempelvis tar ut 100 euro från Stars till Nordea så slipper jag ~2,5%-avdraget från Stars å får istället på nåt vänster betala en mindre procentuell växlingskurs per automatik hos Nordea i samband med att Euro-uttaget når mitt personkonto som SEK? Är det korrekt uppfattat?

Angående det andra du skrev så hade jag totala insättningar via mitt VISA på cirka 800 dollar men gjorde ett uttag på 1000 dollar för ett gäng timmar sedan (innan jag såg ditt svar) som ej går att annullera. 800 dollar kommer skickas till VISA-kortet å resterande 200 dollar kommer som "direkt banköverföring". Har dock massvis med dollar kvar så kommer testa ditt förslag om jag nu uppfattade det du skrev på ett korrekt sätt.
Citera
2017-07-20, 20:31
  #3054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Hej Strappa, tacksam för svar.

Menar du att jag ska ändra valutan från dollar till euro inne i Pokerstars-klienten å sedan ta ut Euro på "direkt banköverföring" till mitt personkonto på Nordea? Om jag sedan exempelvis tar ut 100 euro från Stars till Nordea så slipper jag ~2,5%-avdraget från Stars å får istället på nåt vänster betala en mindre procentuell växlingskurs per automatik hos Nordea i samband med att Euro-uttaget når mitt personkonto som SEK? Är det korrekt uppfattat?

Angående det andra du skrev så hade jag totala insättningar via mitt VISA på cirka 800 dollar men gjorde ett uttag på 1000 dollar för ett gäng timmar sedan (innan jag såg ditt svar) som ej går att annullera. 800 dollar kommer skickas till VISA-kortet å resterande 200 dollar kommer som "direkt banköverföring". Har dock massvis med dollar kvar så kommer testa ditt förslag om jag nu uppfattade det du skrev på ett korrekt sätt.


Ja.

1) Välj EUR som huvudvaluta. Du kan ha dina spelpengar i USD på starskontot om du vill. Det finns möjlighet att välja om du vill att pengarna ska gå till USD-kontot eller EUR-kontot när du lämnar dina bord ( eller får prispengarna i en turre ).

2) Se till att flytta de pengar du vill ta ut till EUR-kontot.

3) Välj Direkt Banköverföring från EUR-kontot.


Avgiften blir inte noll. Jag har för mig att den ligger på ca 0.10-0.20% avdrag från din banks EUR->SEK-kurs. Som sagt, inte noll. Men jävligt mycket bättre än att låta Stars eller någon utländsk bank sköta växlingen till SEK.
Citera
2017-07-26, 21:28
  #3055
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Vad tänker ni kring att om man tar ut pengar från Pokerstars så omvandlas €1 till 8sek istället för 9 som det egentligen bör vara?

Tar man ut €500 så blir det ju en betydlig summa.

Är det en scam de håller på med? Någon mer som märkt att valutakursen som de omvandlar pengarna till är orimligt låg. Det måste ju innebära att de tar ca %10 av pengarna man tar ut bara genom att omvandla felaktigt.

Vad är detta för skit?
Citera
2017-08-05, 20:39
  #3056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Vad tänker ni kring att om man tar ut pengar från Pokerstars så omvandlas €1 till 8sek istället för 9 som det egentligen bör vara?

Tar man ut €500 så blir det ju en betydlig summa.

Är det en scam de håller på med? Någon mer som märkt att valutakursen som de omvandlar pengarna till är orimligt låg. Det måste ju innebära att de tar ca %10 av pengarna man tar ut bara genom att omvandla felaktigt.

Vad är detta för skit?

Om du ger Stars chansen att omvandla valutor vid uttag så kommer de att ta allt de kan.

Läs ovanstående inlägg från mig om hur du gör för att få bättre kurs.

Med reservation för att det inte fungerar fullt ut för alla, men några 8 kr / EUR kan det väl aldrig bli?
Jag gjorde uttag i torsdags enligt ovanstående metod och fick 9,5295 kr / EUR när jag tog ut till bankkonto.

Gör INTE cashback till bankkort om du har ett SEK-kort.
Citera
2017-08-06, 18:28
  #3057
Avstängd
stängde av mig själv från pokerstars, Men tiden har gått ut med ca 4 månader, men står fortfarande att jag är avstängd ( Självmant) Hur gör man ?

http://www.bilddump.se/bilder/201708...224.34.210.jpg
Citera
2017-08-14, 13:03
  #3058
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Har de tagit bort ens gamla starcoins ? Jag är nere på 0 nu och hade coins innan de ändrade bonussytemet.

Starcoins förfaller om du inte spelar på 6 månader.

Citat:
StarsCoin förfaller om du inte tjänar några Reward Points under en rullande 6-månadersperiod. Om du till exempel tjänar minst 0,01 Reward Point den 1 januari men sedan inte spelar alls förrän augusti, så skulle dina StarsCoin förfalla. Så länge du tjänar minst 0,01 Reward Point var sjätte månad så behåller du dina StarsCoin.
Citera
2017-08-25, 23:38
  #3059
Medlem
Snurkens avatar
PokerStars är ett sjunkande skepp, har varit SNE två gånger och SN tre gånger. Så jag vet vad jag pratar om!

PartyPoker eller Phil Galfond's sida är (förhoppningsvis) våran räddning.
Citera
2017-08-27, 22:41
  #3060
Medlem
Hej!
Har gjort ett konto på pokerstars, förde över 2000
på en gång blir mitt konto spärrat, de vill att jag ska fylla i ett formulär som är bifogat i mailet samt ta kort på id m.m. allt del av en säkerhetskontroll.
Detta är inga problem.
Faktum är dock att mail adressen som jag använder till kontot har ett annat namn än mitt eget (det jag har registrerat på pokerstars). Undrar om detta kan innebära problem för mig. Men tänker att det inte borde vara det.

Är lite orolig att jag kan komma att förlora mina pengar, ifall de ser detta som att jag är en annan person eller nåt. men det borde väl inte vara några problem om jag bara skickar in uppgifterna de vill ha?


Skulle uppskatta jättemycket om någon skulle kunna ta sig tid att svara på detta som har lite insyn i det hela
__________________
Senast redigerad av eddel90eddel 2017-08-27 kl. 22:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback