Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 09:41
  #3061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddel90eddel
Hej!
Har gjort ett konto på pokerstars, förde över 2000
på en gång blir mitt konto spärrat, de vill att jag ska fylla i ett formulär som är bifogat i mailet samt ta kort på id m.m. allt del av en säkerhetskontroll.
Detta är inga problem.
Faktum är dock att mail adressen som jag använder till kontot har ett annat namn än mitt eget (det jag har registrerat på pokerstars). Undrar om detta kan innebära problem för mig. Men tänker att det inte borde vara det.

Är lite orolig att jag kan komma att förlora mina pengar, ifall de ser detta som att jag är en annan person eller nåt. men det borde väl inte vara några problem om jag bara skickar in uppgifterna de vill ha?


Skulle uppskatta jättemycket om någon skulle kunna ta sig tid att svara på detta som har lite insyn i det hela

Utan att ha nån insyn så kan jag ju säga att det omöjligt kan spela nån roll vad din mailadress innehåller för namn. Har du Kalle.Anka456@hotmail.com lär det ju inte heller gå att matcha med kopia på ID.

Det är väl ingen annan som redan använder mailadressen till ett annat pokerstarskonto? Då kanske det blir problem.
Citera
2017-08-28, 16:47
  #3062
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurken
PokerStars är ett sjunkande skepp, har varit SNE två gånger och SN tre gånger. Så jag vet vad jag pratar om!

PartyPoker eller Phil Galfond's sida är (förhoppningsvis) våran räddning.

Du säger att det är ett sjunkande skepp men ingen anledning till varför?
Du nämner att du har varit SNE, är det pga rakeback-ändringarna du tycker PS är ett sjunkande skepp?

Jag tror själv att det är bättre för spelet och PS om de slipper rakeback-grinders som sitter med 27 bord uppe, det drar fler nöjesspelare till spelet vilket är bra för spelet generellt.

Känns som att de enda som klagar är proffs som bara spelade för volym. Men vad vet jag?
Citera
2017-09-01, 15:15
  #3063
Medlem
Stängde ner mitt Pokerstars konto för några år sedan, och angav att jag hade svårt med spelandet som skäl och fick då svaret att jag och kontot skulle vara permanent nedstängda från sidan. Grejen är dock att "svårt med spelandet" inte var så mycket seriös tanke bakom och handlade om några hundralappar i mitt fall. Men nu när jag spelar igen sedan början på året, inga problem och i liten skala, så är jag alltså permanent blockerad från den bästa sidan? Bara för att jag korkat nog och inte särskilt allvarligt skrev en liten mening till deras support? Någon som vet vad som händer om man försöker göra ett nytt konto? Går det resonera med dom? Gäller det ens fortfarande? Var minst 6 år sedan tror jag.
__________________
Senast redigerad av Theodor 2017-09-01 kl. 15:24.
Citera
2017-09-02, 12:44
  #3064
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor
Stängde ner mitt Pokerstars konto för några år sedan, och angav att jag hade svårt med spelandet som skäl och fick då svaret att jag och kontot skulle vara permanent nedstängda från sidan. Grejen är dock att "svårt med spelandet" inte var så mycket seriös tanke bakom och handlade om några hundralappar i mitt fall. Men nu när jag spelar igen sedan början på året, inga problem och i liten skala, så är jag alltså permanent blockerad från den bästa sidan? Bara för att jag korkat nog och inte särskilt allvarligt skrev en liten mening till deras support? Någon som vet vad som händer om man försöker göra ett nytt konto? Går det resonera med dom? Gäller det ens fortfarande? Var minst 6 år sedan tror jag.
Du får inte skapa fler än ett konto. Gör du det så kommer de att stänga kontot direkt vid en ID-verifiering. Och då torskar du beloppet du satt in.

Mitt tips till dig är att mejla securitysupporten och fråga dem om du ändå kan få skapa ett nytt konto. Borde ju inte vara några problem då du inte misskött dig (förmodar jag) på sidan och därför stängts av.

Bästa är dock att säga till supporten att tillfälligt stänga ditt konto i framtiden. Då återaktiveras kontot automatiskt nästa gång du loggar in.

Citera
2017-09-02, 17:11
  #3065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Du får inte skapa fler än ett konto. Gör du det så kommer de att stänga kontot direkt vid en ID-verifiering. Och då torskar du beloppet du satt in.

Mitt tips till dig är att mejla securitysupporten och fråga dem om du ändå kan få skapa ett nytt konto. Borde ju inte vara några problem då du inte misskött dig (förmodar jag) på sidan och därför stängts av.

Bästa är dock att säga till supporten att tillfälligt stänga ditt konto i framtiden. Då återaktiveras kontot automatiskt nästa gång du loggar in.


Ok. Tack för svar. Som du säger så lär nyregistrering vara kört, och inte värt risken att chansa på där jag faller på personnumret direkt.

Endast deras support som återstår då alltså, vilket i alla fall kan vara värt en chansning och försök till förklaring. Egentligen är det ju en bra policy att folk med spelproblem kan stänga av sig från sidan, men när det kan ske genom en ogenomtänkt liten mening till supporten, och dessutom permanent, efter att jag var tillfälligt sur över att ha spelet bort några hundralappar, blir och känns lite överdrivet så här 6 år senare.
__________________
Senast redigerad av Theodor 2017-09-02 kl. 17:17.
Citera
2017-09-02, 19:57
  #3066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor
Endast deras support som återstår då alltså, vilket i alla fall kan vara värt en chansning och försök till förklaring.
De har snabb support i alla fall, för att säga något positivt, så kan redan ge en slutlig uppdatering på frågan jag lyfte. Deras korta och raka svar är att jag är bannad från Poker Stars i all evighet, detta då jag skrev en ogenomtänkt kort mening till dom för 6 år sedan när jag ville stänga ner mitt konto, och de är inte intresserade av att resonera, eller konstatera vilka små ynkliga summor det handlade om. Så ta det som en varning att inte skriva till deras support när du är tillfälligt på dåligt humör om spelproblem, det räcker tydligen med en oneliner. Såg också nu att andra redan tagit upp samma problem här på forumet med liknande resultat.

Bara att glömma Poker Stars permanent för egen del alltså, och hitta en lämplig internationell ersättare av liknande storlek. Party Poker? Kör Betsson för tillfället, men ville byta upp mig.
__________________
Senast redigerad av Theodor 2017-09-02 kl. 20:18.
Citera
2017-10-19, 07:51
  #3067
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Varför behöver man uppdatera appen i telefonen varje dag? Strular det för dem eller är det alltid så? Installerade appen för en vecka sedan och de senaste 5 dagarna har jag behövt uppdatera.

Mvh
Citera
2017-10-19, 22:32
  #3068
Medlem
GabrielToshs avatar
Ingen som har spelat den nya varianten Power Up?

Jag tycker det grymt kul faktiskt.
Citera
2017-11-09, 11:58
  #3069
Medlem
Säkert 2 år sedan jag spelade i deras klient. Tyckte det sköttes fint då, hur sköts det idag? Sämre, bättre eller på samma nivå? Är det fler spelare och hur ser fältet allmänt ut med fiskar?
Citera
2017-11-09, 17:51
  #3070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SicoD
Säkert 2 år sedan jag spelade i deras klient. Tyckte det sköttes fint då, hur sköts det idag? Sämre, bättre eller på samma nivå? Är det fler spelare och hur ser fältet allmänt ut med fiskar?

Letar du efter fiskar är pokerstars fel ställe om du spelar cash-game. Den är nog liknande sedan 2 år tillbaka.. lite nya saker osv men ingen större skillnad. 88k inloggade right now, det dubbla på helger.
Citera
2017-12-15, 15:03
  #3071
Medlem
Tidsresenarens avatar
PokerStars: Hur många veckor tar det att verifiera sig?

Skiver åt annan person som undrar detta.

Hon har spelat på PokerStars i flera år, satt in och tagit ut titt som tätt. Men ska plötsligt skicka in dokument nu. Sagt och gjort, men det har dröjt en vecka nu utan svar. Alla försök till uttag beviljas inte i detta läge.

Det svar som framkommit är att det är hög belastning. Men jag har själv spelat och fått relativt snabb support i ett annat ärende efter en dag ungefär.

Så, frågan är, hur lång väntetid är att förvänta sig?
Citera
2017-12-15, 15:09
  #3072
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Skiver åt annan person som undrar detta.

Hon har spelat på PokerStars i flera år, satt in och tagit ut titt som tätt. Men ska plötsligt skicka in dokument nu. Sagt och gjort, men det har dröjt en vecka nu utan svar. Alla försök till uttag beviljas inte i detta läge.

Det svar som framkommit är att det är hög belastning. Men jag har själv spelat och fått relativt snabb support i ett annat ärende efter en dag ungefär.

Så, frågan är, hur lång väntetid är att förvänta sig?

Bör gå på ett par timmar. Eller en arbetsdag som mest.
Men om det nu är som det är, be henne ringa upp kundtjänsten och så mailar hon uppgifterna medan de pratar på telefon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback