2017-08-25, 22:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Att hantera en död kropp utan tillstånd. Vad är annars brott mot griftefriden?

Jag är inte insatt i vilka tillstånd som behövs för att hantera döda kroppar, visste inte ens att det krävdes särskilt tillstånd. Jag trodde det räckte att anses "behörig".
Hur får man ett sådant tillstånd?

Observera att lagen (svensk lag) uttryckligen medger befälhavare ombord att utföra begravning till sjöss, under vissa förutsättningar.
Citera
2017-08-25, 22:00
Medlem
Vad tror ni polisen vet som de inte säger? Lite nyfiken att höra vad alla ni tror om det.
Citera
2017-08-25, 22:01
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Triat att tråden har gått i stå. Det blir bara en loop på allt nu.

Men det mest troliga är iaf att PM styckat KW i båten och sen kastat ut bitarna av henne genom fråmre luckan vartefter han färdats på,vattnet.

Frågorna vi inte vet är mördade han henne och hur? Och varför?

Mitt scenario: han vill antingen offra henne till någon Gud eller så vill han bara ha sex. Han spänner upp henne naken med armarna upp mot räckena i taket och fötterna ner mot söngarna. Sen börjar han jobba och säkerligen äter han på henne också.
Citera
2017-08-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Konsumeras brott i Danmark på samma vis som i Sverige?

Vet ej men tror det. Är iaf hyfsat (helt) säker på att de inte adderar straffsatser som i tex USA, där varje enskilt brott läggs på nästa så det kan sluta på en himla massa år i buren.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Ska han skylla på att han var hungrig då eller? Glöm det. Det har med sexualitet att göra. Han har komplex, för det enda han kan är sin ubåt, och det är det ingen som tänder på. Vilket han trodde...

Han kan nog skylla på vadsomhelst om han nu har kannibaliserat offret ( vilket jag absolut inte tror), tror ändå inte att det skulle ses som ett separat brott och ges ett separat straff.
Citera
2017-08-25, 22:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det kan han inte göra? Han har redan erkänt att han begravt henne till havs. Redan där är det väl brott mot griftefriden.
Står i Aftonblaskan på nätet.
Citera
2017-08-25, 22:06
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Dessutom kan jag lägga till ytterliare en länk från ditt sanningsvittne Wikipedia...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ackumulator_(elektricitet)Wikipedia är som sagt användarstyrt. Vill du påpeka att jag har fel så använd bombsäkra källor. Jag kan rekommendera Arkimedes, Newton, Tezla, Einstein och många fler.
Skärp dig för helvete

Då finns det alltså inga batteriladdare heller eftersom den store L-JPersson menar att batterier per definition inte är laddningsbara. Vad vill du visa med den länken? Jag sa ju att ackumulator också är ett korrekt ord och artikeln nämner både orden ackumulator och batteri.

Vill du ha andra källor så kan jag bjuda på ingenjörsbibeln Karlebo handbok, utgåva 13 från 1986, kapitel 18.3.5.5 på s. 1056-1059 där båda orden batteri och ackumulator används om laddningsbara sådana, t ex med ordet blybatteri som du väl vet alltid är laddningsbara.

Jag kan även namedroppa titeln på en doktorsavhandling från Chalmers: "Environmental Assessment of Battery Systems: Critical Issues for Established and Emerging Technologies" av CJ Rydh.

Jag har boken i min hand och den handlar till fullo om laddningsbara batterier. Jag kan lägga upp ett foto på sammanfattningssidan på svenska om du fortfarande inte får in terminologin i din tröga skalle.

Du skulle inte ha spelat märkvärdig med detta, ubåten är försedd med batterier men du får kalla dem ackumulatorer, båda orden är korrekta.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-08-25 kl. 22:25.
Citera
2017-08-25, 22:07
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Ska han skylla på att han var hungrig då eller? Glöm det. Det har med sexualitet att göra. Han har komplex, för det enda han kan är sin ubåt, och det är det ingen som tänder på. Vilket han trodde...

Lutar också mer och mer att det var ett närmande som Kim sa nej till. Eventuellt i kombination med att hon även ställt jobbiga frågor som kommit in på hans svåra relation till sin mor. Gamla demoner vaknade till liv...
Citera
2017-08-25, 22:08
Medlem
Vet inte vad polisen vet men han kan tex ha sagt att de hade sex (mycket osannolikt att hon skulle ha gjort det frivilligt men han kan ju påstå vadsomhelst). Då ligger han också i lä om det skulle hittas spår av sperma någonstans.
Citera
2017-08-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Man vill ju inte gärna ha remmar i en sådan konstruktion, nä man har en mekanisk reduktionsväxel med inbyggt backslag istället. Men det kan ju hända att man ändå byggt med remmar även om det inte är optimalt, bla med tanke på oljespill mm. Eller för att man inte kunnat sätta motorn i perfekt linje. Det blir ju lite joxigt med både elmotor och diesel att få ihop detta.
Rem i denna ubåt, vilket gör det enklare att ändra utväxling. Jag tror inte PM har programvara för att kunna räkna fram optimala varvtal för propellern - och jag vet inte om han köpt den och då kunnat få sådan information från tillverkaren eller om de själva arbetat och gjutit den.

Citat:
Båten fungerar ju som en resonanslåda för ljudet men riktning och ljudstyrka är svårt att avgöra för mänskliga öron.
Han behöver inte veta riktning - räcker att vänta tills det blir tyst. På flera youtube-klipp hör man tydligt motor/propeller-ljud från andra fartyg samt även karakteristiska pingar.
Citera
2017-08-25, 22:11
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Politi
Kan tänka mig att snuten har så mycket på han för att nita dit han att det är skit samma om han så har tillgång till 10 tidningar eller tv - media.
Rocket madsen skall bara transporteras in till förvaring och glömmas bort i 15-20 år framöver.
Citera
2017-08-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Hur mycket du än försöker hävda det motsatta, så borde han ha vetat där och då att han blir rökt om han fyller halva båten med hennes blod. Hur man än vrider och vänder på det ter det sig oerhört korkat att stycka henne på den plats där ALLA vet att hon var med honom och sen ovanpå det sänka den. Det finns inget annat sätt för omvärlden att se på det än att misstänka honom direkt. Vad som helst hade varit bättre för honom, om det så var att han kom in i hamn igen med henne död och en hammare upphörd i rumpan.
Och kontentan av ovanstående är att han rimligen inte planerade att ha ett lik nere i sin ubåt. Dvs en situation där han varken behöver misslyckas med att få upp någon, och inte heller behöver sänka sin ubåt för att den är plaskblöt med blod.
Citera
2017-08-25, 22:14
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
PM, då han var 21 år 1992: https://www.youtube.com/watch?v=yyqLPBkMl_g
Vem av dem är PM? Inte han här va med randig T-shirt?: https://youtu.be/yyqLPBkMl_g?t=110 Han har en framträdande roll i inslaget men han är ju inte ett dugg lik PM tycker jag. Killen med glasögon, vit tröja och brungrön jacka i bakgrunden här https://youtu.be/yyqLPBkMl_g?t=66 var kanske lite lik men han märks ju knappt i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in