2017-08-25, 21:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tveksamt att det är ett brott mot griftefriden att begrava någon, lätt paradoxalt.

Att hantera en död kropp utan tillstånd. Vad är annars brott mot griftefriden?
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Det han skrev i mailet till sin kollega är ju av intresse. Det där om att det vilade en förbannelse över u-båten. Samt att han idoliserade en tidigare raketingenjör som pysslade med svart magi.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte i Danmark tydligen. Enl uppgift från tråden.

Oj, tack för att du rättade mig.
Citera
2017-08-25, 21:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
I Danmark är det åklagaren. Det är bara isolering som bestäms av domstolen.

Tack! 😊 Men det är i alla fall inte polisen som grundfrågan handlade om.
Citera
2017-08-25, 21:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
I Danmark är det åklagaren. Det är bara isolering som bestäms av domstolen.

Åklagaren? Är du säker? Skulle innebära att man får isolering bara för att ens motpart vill det. Låter märkligt.
Citera
2017-08-25, 21:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo! I Danmark är det polisen, det förklarades utförligt i artikeln där jag läste att han fick se på TV.

En säger att det är polisen som beslutar det. En annan säger åklagare. Vad stod det i artikeln - polisen eller åklagaren?
Citera
2017-08-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är ej säker men tror att skändningen konsumerar kannibalismen isf.

Ska han skylla på att han var hungrig då eller? Glöm det. Det har med sexualitet att göra. Han har komplex, för det enda han kan är sin ubåt, och det är det ingen som tänder på. Vilket han trodde...
Citera
2017-08-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
En ackumulator är en typ av batteri. De som är "yrkesskadade" säger inget annat än primärbatteri om engång, och sekundärbatteri om laddbara. Som skunkjobb sa, vill du briljera med termer, påpeka då i stället att man behöver fler än en cell för att bilda ett batteri (batteri är ett sånt där ord precis som "revolver" som bara beskriver en egenskap, men som fått bli egennamn på ting). Så en R6/AA är en cell, sex st celler blysyra blir ett batteri, t.ex. ett bilbatteri. Sekundärbatteri. "Ackumulator" är en arkaisk term som sällan används annat än som prefix för något som drivs med batteri, trots att det vanliga inte är batteri. T.ex. ett "ackumulatorlok" som kontrast till "ellok", trots att båda naturligtvis går på elektricitet. Glöm inte heller hur influerade vi är av engelska idag (t.ex. har vi ju börjat tala om AA- och AAA-batterier, PP3, etc, i stället för R6, R03, etc) och på engelska är också termen "laddbart batteri" (rechargeable battery) betydligt vanligare. Vi som faktiskt har arbetat med batterier inom elektronik säger dock sällan något annat än "primär-" eller "sekundär-" cell/batteri. Om det inte är självklart i sammanhanget förstås. Då blir det bara "batteri" oavsett typ, från fasta installationer av flow-batterier till små knappceller. För större installationer blir det gärna "bank"/"banker", vilket egentligen är onödigt då "batteri" redan implicerar det.

Möjligt att du jobbar i någon speciell bransch där termen ackumulator har hängt kvar.

Efter att läst på så inser att du har rätt i ditt påstående. Jag förstår att mina +50 år är likställt med stenåldern och att en generationsväxling skett ifråga om definitioner....
Nå. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag tar till mig din kommentar och tackar för ditt tillrättaläggande.
Jösses. 30 års jobb inom el och sådant uppvaknande.
Ja man lär så länge man lever.
Jag tar till mig och bevarar kunskapen.
Tack, DjILY
Citera
2017-08-25, 21:53
Medlem
Kollar man in hans händer noga så är där också små sår och rispor på knogarna och nåt som ser ut som blod kring naglarna.
Hm. Jag funderar på den där grandiosa drömmen han har om att begå ett brott och flyga in över Köpenhamn medan poliserna jagar honom som små myror långt där nere.
I en psykologisk tolkning låter det ju som att han uppfattar att han STÅR ÖVER alla andra; polis, lag och ordning. Är det så han ser på sig själv och är det här hans sätt att berätta att han tror att han kan begå hur många brott som helst utan att åka fast?
Vad gäller den japanska turisten så måste han ju ha hört om fallet. Antingen kom han ihåg det när han styckade den stackars KW eller så var det faktiskt han som gjorde det.
Citera
2017-08-25, 21:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Åklagaren? Är du säker? Skulle innebära att man får isolering bara för att ens motpart vill det. Låter märkligt.

Som jag skrev tidigare så är det Polisen (och kriminalvården), i alla fall enligt expressen

"I stället är det polisen och dansk kriminalvård som fattar den typen av beslut."

http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-overtag-mot-polisens-utredare/
Citera
2017-08-25, 21:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
En säger att det är polisen som beslutar det. En annan säger åklagare. Vad stod det i artikeln - polisen eller åklagaren?
Politi
Citera
2017-08-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Efter att läst på så inser att du har rätt i ditt påstående. Jag förstår att mina +50 år är likställt med stenåldern och att en generationsväxling skett ifråga om definitioner....
Nå. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag tar till mig din kommentar och tackar för ditt tillrättaläggande.
Jösses. 30 års jobb inom el och sådant uppvaknande.
Ja man lär så länge man lever.
Jag tar till mig och bevarar kunskapen.
Tack, DjILY

Starkt gjort. Kredit till dig. P.s. Alla kan ha/ta fel ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in