2017-08-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Här ber jag snabbt en liten bön att någon bild aldrig dyker upp. Familjen har inte gjort sig förtjänt av någonting sådant.

Nån kanske kan rekonstruera en i Photoshop utifrån data vi vet
Citera
2017-08-25, 20:41
Medlem
schtaans avatar
Scen 1:
Hen säger nåt som gör hen upprörd och hen börjar skrika och bråka nere i skrovet. Hon bestämmer sig för att ta sig därifrån och börjar klättra upp i tornets stege. Han är inte klar med henne och för att stoppa hennes avvikande uppå så greppar han kring hennes fot och drar till, hon tappar greppet med händerna och faller neråt och slår i hakan i ett par steg på stegen och faller brutalt ner på ubåtens golv, ett fall på ett par meter. Hon har landat blodig och medvetslös och han får paniken när hon verkar död pga hans hastiga handlande vid stegen. Hon har brutit nacken pga fallet och är stendöd. Han ser tidningsrubrikerna rulla framför sig och inser att HAN inte kan köra in med en död kvinna i sin ubåt med allt vad det kommer att innebära det är ju trots allt dödande av en annan människa, medias drev kommer bli hemskt. Nu är goda råd dyra, är ju trots allt en bra bit ut på vattnet., kan ju vara räddningen. Kroppar i havet brukar vara svårfunna. Baxar upp kroppen genom det förliga hålet och lägger det på fördäck. Sprider man ut kroppen är den mer svårfunnen. Morakniven ur verktygslådan hämtas.

Minns var ni läste det först.... ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Liten rättning bara: Forskningsstationen vid Lysekil (Fiskebäckskil) heter inte Tjärnö, den heter Kristineberg.

(Göteborgs universitet har nämligen två stationer som är uppkallade efter Sven Lovén, vilket kan vara förvirrande. Tjärnö ligger vid Kosterfjorden, söder om Strömstad).

http://loven.gu.se/

Ja tack, tack, Frågan är om vilka som annars har sådana bottenskrapor att dra efter bottnen med ? Att man skulle låta vanliga småbåtar dragga med vanliga draggar hipp som happ stökar väl bara till bottnen skulle jag tro, och ingen vet var man redan har draggat heller. Och vanliga draggar fångar väl knappast upp en enstaka arm eller fot heller

Dykare är ju alltid att föredra men om sikten är usel som den ibland brukar vara där så är det ineffektivt om man inte kan ställa upp med väldigt många dykare
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Klart att det är genom den luckan han tagit ut henne. INTE genom tornet som alla idioter babblar om. Vad svårt ska det va...???

Det är inte alls klart. Man får vara rätt mycket till idiot för att inte inse att man behöver någon form av support ovan öppningen för att kunna baxa upp kroppen på egen hand. Sådan support finns inte på däck, men väl i tornet.

Om det bara rör sig om torson, och den inte väger mer än 25-30kg efter styckning och tömning på blod etc. kanske, kanske, PM skulle kunna klara av att lyfta upp den över huvudet och knuffa ut den genom luckan på däck, då skulle det vara att föredra. Men jag är mycket skeptisk. Jag vet hur bökigt det är att lyfta ut stora otympliga saker som väger långt under 25-30 kg bara genom förpiksluckan på min båt, med lägre höjd och större lucka. Så nej, jag tror inte han skulle klara en sådan manöver, med allt blod rinnande ner i hår, huvud över och innanför kläder, nej, knappast.
Citera
2017-08-25, 20:43
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej varför då- han-mördaren kan ha haft overall eller tjocka klär på sig.
Absolut -är vår u-båt/raket Madsen tänkbar till tidigare kvinnodåd.
Han har på alla sätt varit gränslös- gränslöst beteende brukar inte börja uppträda huxflux i 50års åldern.
HAn har mer på sitt samvete än Kim Valls styckade kropp..

Tjock och 180 cm lång. Madsen är väl varken tjock eller så lång? Samt att förövaren hade mörkt stubbigt hår.
Citera
2017-08-25, 20:43
Medlem
trngws avatar
En tanke jag haft är att låta fiskebåtar köra med bottentrål.

Men jag har ingen kunskap om vare sig bottentrålning eller bottenförhållandena i området, så det kanske är en heltokig idé. Men är det sandbotten, så kanske det skulle kunna funka.
Citera
2017-08-25, 20:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Han var ju helt ren när de åkte ut

Men du får tänka på att han försökt laga en trasig ventil till ballasttankarna.
Hur fan man nu kan få för sig att göra det till havs, med vatten i tanken, när det inte är någon akut fara, och riskera att sänka båten på 30 sekunder...
Citera
2017-08-25, 20:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja tack, tack, Frågan är om vilka som annars har sådana bottenskrapor att dra efter bottnen med ? Att man skulle låta vanliga småbåtar dragga med vanliga draggar hipp som happ stökar väl bara till bottnen skulle jag tro, och ingen vet var man redan har draggat heller. Och vanliga draggar fångar väl knappast upp en enstaka arm eller fot heller

Dykare är ju alltid att föredra men om sikten är usel som den ibland brukar vara där så är det ineffektivt om man inte kan ställa upp med väldigt många dykare

Om det finns yrkefiskare som trålar i området skulle de rent teoretiskt kunna få upp en kroppsdel eller dylikt med trålfångsten.
Citera
2017-08-25, 20:48
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det ser faktiskt ut som han blött näsblod ur vänster näsborre. Visst kan det vara en massa andra saker också. Men vid en närmare titt inzoomat ser man att han är smutsig i skägget, och det ser lite ut som rester av torkat blod. Sedan ser man att det ser ut att vara lite mer alldeles i underkant av vänster näsborre. Jag säger absolut inte att han blött näsblod, bara att det ser så ut. Troligare kanske är att han torkat bort svett i ansiktet med en blodig hand under arbetet med styckningen, och sedan inte fått bort allt när han tvättat sig.

Eller så är det bara gammal vanlig hederlig smuts. Men omständigheterna i detta fallet gör ju att det är mer sannolikt med blod, än med hederlig smuts

Jag ser inte så bra på fotona. Mest en rispa på vänster näsborre och onormalt mycket smuts/sot i ögonvrårna som sticker ut.
Citera
2017-08-25, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det ser faktiskt ut som han blött näsblod ur vänster näsborre. Visst kan det vara en massa andra saker också. Men vid en närmare titt inzoomat ser man att han är smutsig i skägget, och det ser lite ut som rester av torkat blod. Sedan ser man att det ser ut att vara lite mer alldeles i underkant av vänster näsborre. Jag säger absolut inte att han blött näsblod, bara att det ser så ut. Troligare kanske är att han torkat bort svett i ansiktet med en blodig hand under arbetet med styckningen, och sedan inte fått bort allt när han tvättat sig.

Eller så är det bara gammal vanlig hederlig smuts. Men omständigheterna i detta fallet gör ju att det är mer sannolikt med blod, än med hederlig smuts

Det ser ut som ett jack i näsborren med torkat blod.. varför försvarar du "frustormufti denna idiot???".
Citera
2017-08-25, 20:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jadå är du det? Kul att veta.. det är bara och backa lite i tråden och börja läsa som alla andra får

Ja jag har gjort det drygjävel och om du själv läser så har jag varit med från start här.

Alltså han nekar ännu till mord och menar på olycka.

Har ni någon teori på en olycka som gör att man måste stycka en kropp och slänga i havet samt sänka sin ubåt, istället för att ringa nödsamtal?
Citera
2017-08-25, 20:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja jag har gjort det drygjävel och om du själv läser så har jag varit med från start här.

Alltså han nekar ännu till mord och menar på olycka.

Har ni någon teori på en olycka som gör att man måste stycka en kropp och slänga i havet samt sänka sin ubåt, istället för att ringa nödsamtal?
Han nekar till griftefridsbrott också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in