Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Vid häktningsförhandlingarna måste man lägga fram bevis eller indicier för mord för att någon ska bli häktad för just mord. Just nu kanske man bara har bevis och indicier för brott mot griftefrid och vållande till annans död. Om några veckor kan det vara helt annorlunda.
Indicierna kan jag tycka finns där. Till viss del bevisningen.
Menar vem skulle det vara som separerat lemmar från torson om inte Herr. Madsen?
Finns teorier om en andra gärningsman, men det är väldigt långsökt.
Tvivlar på att en Öresunds-krabba beväpnar sig med kniv och styckar kroppar på botten.
Det är väl i stort styckningen och dödandet han nekar till fortfarande?
Han har erkänt dumpning/begravning, att hon dött på båten och med tanke på att han ljugit sedan starten så ser jag ingen anledning för att han inte ska vara häktad för just mord.
Bara lögnerna efter han räddats säger en del.
"Alla på båten är välbehållna" - "Jag släppte av henne 22.30" - "Jag känner bara henne vid namnet Kim" - "Jag har hennes kontaktuppgifter i min telefon, som ligger på havets botten" -
"Jag kollar inte uppgifter på journalister som ber om en intervju" - helt onödig kommentar
(Citaten stämmer inte 100%, men typ så lät det då).
Klippet som släpptes där de snackar om KW efter räddningen kändes som att han förklarade saker som inte behövde förklaring. Kan vara där polisen fattade misstankar.
Tyvärr hittar jag bara videon hos AB:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/12M3q/madsens-ord-till-polisen-efter-att-ubaten-sjunkit