2017-08-25, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, de där imponerande konsterna är det inte tu tal om, det skulle icke få plats i båten. Det är ju inte heller något man kan förutsätta att PM kunde.

Rep, som sagt, är vad de flesta nog skulle förutsätta. Om han inte kunde lyfta med ena handen.

Det handlar inte om att göra några cirkuskonster herre gud. Måste folk här ta saker man säger så jävla bildligt hela tiden? Han har timmar på sig att göra vad han vill där nere. Hade han velat ha upp en späd liten flicka på axlarna så hade han fått det även om han inte kan "rulla" upp henne. Inga problem!

Vad var diametern på röret upp till tornet igen. Nån som hade det i bakhuvudet?
Citera
2017-08-25, 03:14
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Det handlar inte om att göra några cirkuskonster herre gud. Måste folk här ta saker man säger så jävla bildligt hela tiden? Han har timmar på sig att göra vad han vill där nere. Hade han velat ha upp en späd liten flicka på axlarna så hade han fått det även om han inte kan "rulla" upp henne. Inga problem!

52 cm

https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1041447/18171291-slo.jpg

Om rigor mortis har inträffat så blir det ännu svårare att få upp henne i ett stycke
Citera
2017-08-25, 03:16
Medlem
Citat:

Så inerdia på flänsen till tornluckan är 57-60 cm, men själva röret verkar va betydligt bredare. Nån som har siffran? Är det 80? Är det helt bortom tvivel att han hade kunnat dra med henne upp i röret iallafall och sen kila fast henne där genom att spjärna emot?
Citera
2017-08-25, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
52 cm

https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1041447/18171291-slo.jpg

Om rigor mortis har inträffat så blir det ännu svårare att få upp henne i ett stycke

Det här är inte röret till tornluckan som sagt. Svarar inte på frågan.

Och det här med rigor mortis-tjafset, Liket blir knappast stelbent efter en timme.

EDIT: Hmm... jag tar tillbaka det. Du kanske har rätt ang röret.
Citera
2017-08-25, 03:21
Medlem
Citat:

Förstår inte alls. Vore det bättre om jag tog dig bokstavligt i ställer för bildligt? För fanken, jag fattade väl att ingen hävdade dylika konster.

På axlarna? Fan, vad är det som är så jävla svårt med ett rep? Axlarna? Jomenvisst. Säger han åt kroppen som är otympligare än en säck potatis att hålla i sig? Nej. Han kunde ha lyft upp henne i ett rep, eller bara i handen (det går att klättra stege med en hand, om det är tornet vi tänker oss. Mothåll har han också), dvs sin hand runt hennes handled och låta henne hänga under honom.

Men, det bästa sättet är nog rep och stå gränsle på däck och bara hiva. Torde inte vara några problem. Det betyder inte att styckningen var överflödig ur hans synvinkel. Han kan ha överskattat svårigheterna, saknade ett rep, eller gjorde några tafatta försök som misslyckades. Att spekulera i fan vet vad - ritualer? ...känns överflödigt.

Precis som jag hela jäkla tiden påpekat. Inte nog med att han hade timmar på sig, han dröjde dessutom så länge att folk började sakna såväl ubåt som Wall. Detta talar ju faktiskt rakt emot någon vidare planering. Det talar däremot för allmänt fummel, panik, och saker-går-inte-som-tänkt. Styckningen kan ha gjorts för att det är så jävla kul eller sexuellt upphetsande, men det är liksom inga enkla hypoteser att bara plocka fram. Det krävs skäl att anta specifika scenarier.
Citera
2017-08-25, 03:22
Medlem
Han har planerat allting.
Kniv med sig eller andra saker för styckningen.
Metalföremål att sänka kroppen med.
Sen har han haft ombyte med sig för han är väl inte blodig när han hamnade i vattnet.
Alltså har han sänkt sina egna blodiga kläder.
Troligen inte första gången han mördar, har troligtvis vetskap om hur blodigt det blir.
Styckningen är säkert nåt denna sjuka människa går igång på plus en hel del annat sjukt som vi aldrig kommer få veta.
Citera
2017-08-25, 03:24
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Blir det mer plats i röret om PM har gott om tid?

Edit: Rörets diameter är 52 cm.
Senast redigerad av LeeVan 2017-08-25 kl. 03:27.
Citera
2017-08-25, 03:27
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Det här är inte röret till tornluckan som sagt. Svarar inte på frågan.

Och det här med rigor mortis-tjafset, Liket blir knappast stelbent efter en timme.

EDIT: Hmm... jag tar tillbaka det. Du kanske har rätt ang röret.
Kan du förklara för mig, varför i hela friden skulle han klättra ut genom tornet som är flera meter högre upp än luckan? Med en kvinna som väger 50-60 kg? Helt onödigt.
Rigor mortis påbörjas efter döden när muskelcellerna får syrebrist. Du har ingen aning om när han tog ihjäl henne så likstelhet kan mycket väl vara en orsak till styckning
Citera
2017-08-25, 03:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Så inerdia på flänsen till tornluckan är 57-60 cm, men själva röret verkar va betydligt bredare. Nån som har siffran? Är det 80? Är det helt bortom tvivel att han hade kunnat dra med henne upp i röret iallafall och sen kila fast henne där genom att spjärna emot?

Jag tror utgången i tornet var 52 cm minus "stegen" på insidan i röret/"skorstenen", (handtagen), så troligare 42 cm och vertikalt i ca 4,5 m.
Citera
2017-08-25, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Förstår inte alls. Vore det bättre om jag tog dig bokstavligt i ställer för bildligt? För fanken, jag fattade väl att ingen hävdade dylika konster.

På axlarna? Fan, vad är det som är så jävla svårt med ett rep? Axlarna? Jomenvisst. Säger han åt kroppen som är otympligare än en säck potatis att hålla i sig? Nej. Han kunde ha lyft upp henne i ett rep, eller bara i handen (det går att klättra stege med en hand, om det är tornet vi tänker oss. Mothåll har han också), dvs sin hand runt hennes handled och låta henne hänga under honom.

Men, det bästa sättet är nog rep och stå gränsle på däck och bara hiva. Torde inte vara några problem. Det betyder inte att styckningen var överflödig ur hans synvinkel. Han kan ha överskattat svårigheterna, saknade ett rep, eller gjorde några tafatta försök som misslyckades. Att spekulera i fan vet vad - ritualer? ...känns överflödigt.

Precis som jag hela jäkla tiden påpekat. Inte nog med att han hade timmar på sig, han dröjde dessutom så länge att folk började sakna såväl ubåt som Wall. Detta talar ju faktiskt rakt emot någon vidare planering. Det talar däremot för allmänt fummel, panik, och saker-går-inte-som-tänkt. Styckningen kan ha gjorts för att det är så jävla kul eller sexuellt upphetsande, men det är liksom inga enkla hypoteser att bara plocka fram. Det krävs skäl att anta specifika scenarier.

Om du bläddrar bakåt en jävla sida så ser du kanske att jag redogjorde för att han enklast hade kunnat få upp henne med ett rep, som det också garanterat funnits gott om på båten, samt eventuellt en vridpinne.

Det jag exemplifierade genom att elaborera brandmannagreppet var menat att slå hål på idén att det är krångligt att lyfta en människa. Det är det inte! Sen att det inte går att få upp henne för att det inte finns plats på så vara men folk verkar tro att det är en extrem bedrift att lyfta en liten flicka på 55 pannor när Nordic Wellness är fullt av tjejer som lyfter 55kg i snatch. För helvete...
Citera
2017-08-25, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Kan du förklara för mig, varför i hela friden skulle han klättra ut genom tornet som är flera meter högre upp än luckan? Med en kvinna som väger 50-60 kg? Helt onödigt.
Rigor mortis påbörjas efter döden när muskelcellerna får syrebrist. Du har ingen aning om när han tog ihjäl henne så likstelhet kan mycket väl vara en orsak till styckning

Ponera att röret hade varit 80-100 cm (vilket det enligt uppgift från den här båtbyggaren nu inte verkar vara men skit i det för en stund) men flänsen till luckan varit mindre (57cm). Om jag hade velat ha upp en lialös människa på 55 kg hade jag försökt tagit den på ryggen, klättrat upp i röret, spjärnat henne mot rörsidan, vänt mig om 180-grader så jag har henne framför mig och fortsatt spjärna upp henne med armarna, tagit mig under henne och tryckt upp henne underifrån sista biten över rörflänsen.
Citera
2017-08-25, 03:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Om du bläddrar bakåt en jävla sida så ser du kanske att jag redogjorde för att han enklast hade kunnat få upp henne med ett rep, som det också garanterat funnits gott om på båten, samt eventuellt en vridpinne.

Det jag exemplifierade genom att elaborera brandmannagreppet var menat att slå hål på idén att det är krångligt att lyfta en människa. Det är det inte! Sen att det inte går att få upp henne för att det inte finns plats på så vara men folk verkar tro att det är en extrem bedrift att lyfta en liten flicka på 55 pannor när Nordic Wellness är fullt av tjejer som lyfter 55kg i snatch. För helvete...

Finns video inifrån ubåten när Madsen går ned för passagen ner till ubåten. Det är inte många extra centimeter han har över, då menar jag både mellan axlarna samt röven. Efter att jag såg honom i videon gå ner där så uteslöt jag själv min teori att han ens försökt bära upp henne. Samt jag uteslöt även rep eller andra konster. Det kan såklart vara möjligt i teorin men det enklaste förefaller vara att ta upp kroppen i bitar och därför valde han den enklare vägen. Och därmed slapp han bli sedd halandes på en hel kropp.

Ha i åtanke att den även måste ha vikter för att inte flyta upp igen så om han inte är sugen lägga på ytterligare vikt och skit på henne före han ska dra upp liket med snöre så ska han då stå på däck och försöka fästa massa tyngder på kroppen. Och riskerar då bli sedd på däck med en kropp som han försöker fästa tyngder på och sedan dumpa.

Han har troligen satt henne i bitar där nere och sedan dumpat bit för bit i mörkret med jämna mellanrum. Först gått upp och kollat så ingen ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in