2017-08-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeto
Min teori:
KW hade grävt fram något om PM som var värt att döda henne för, kanske till och med något som hade med ubåten att göra iom att han sänkte den med. Finns artiklar om Fetisch? Sex?Droger?Smuggling? Han verkan vara van vid att manövrera sin nästan oupptäckbara ubåt mitt i natten i sundet mellan Sverige och Danmark.

Men vad kan det isf vara KW har grävt fram?

Återkommande teori.
Snackats om drogsmuggling, människosmuggling etc etc.
Citera
2017-08-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Återkommande teori.
Snackats om drogsmuggling, människosmuggling etc etc.

Sorry. orkade bara inte läsa igenom allt
Citera
2017-08-24, 23:18
Medlem
Citat:
Det verkar vara grisat inne i ubåten ju... Varför ska vi undgå det vi vet? Besudlingar har hittats i båten. Tvivlar på att det rör sig om "lite" blod på PM iom alla kubik vatten som spolats igenom. Mest troligt att han grisat i båten!
Varför? Antagligen för att han inte klarat få ut henne på något annat sätt, alla teorier och lösningar på att få ut henne lyckades kanske inte detta "geni" att fixa?
Likstelhet börjar nästan direkt efter döden och att en ensam man ska kunna få ut en kropp genom de trånga utgångar som finns på båten är inte ens troligt. Därför har han styckat henne i båten. Annars hade polisen inte bara hittat en bål, de hade hittat en hel kropp, med lemmar intakta.

Jag har tagit upp det...polisen säger att de har hittat stelnat blod i ubåten men inte i vilken mängd - och därför blir det knivigt tills vi får mera input och data.
Citera
2017-08-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Han visste väl att det är krabbtid nu och lättare för dessa med små bitar.

Tror du verkligen han hann och tänka på den detaljen (om han ens då var medveten om det)? Sen jo visst, det blir kanske marginellt lättare, men knappast någon större skillnad. Så mycket besvär för att göra offret lite mer lätt-ätit för krabbor. Låter det som ett rimligt beteendemönster?
Citera
2017-08-24, 23:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Jag skulle tro att
Citat:
OM han dykt så har han gjort det i direkt anslutning till senaste observerade positionen, då stationärt och som del av en demonstration för KW, någonstans i området kring Middelgrunden där risken för att bli påseglad av ett större fartyg är minimal även om djupet inte är stort. Sen kan brottet mycket väl ha inträffat just då och där.
Nästa observation är ju först vid midnatt och inte jättelångt därifrån (2-3 distans).
Sen är båten borta i dryga 10h och här blir det ju svårare.
OM han enbart drivit så kan det stämma med strömmarna det aktuella dygnet (sista observationen vid midnatt och platsen där den sedan siktades motsägs inte av strömmens riktning och hastighet genom Drogden) men det behöver inte alls finnas någon koppling.

Brottet, eller olyckan kan ha skett vid Middelgrundet i undervattensläge.

Hur lång tid tar det att i övervattensläge åka/segla mellan Middelgrundet och platsen där handelsfartyget observerade U-båten?

Med andra ord hur länge kan det eventuella dyket ha varit/blivit?
Citera
2017-08-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xnepmus
Har läst igenom det så mycket som möjligt dom senaste 30 minuterna. Så bli inte frustrerade om jag skriver något som någon redan har påpekat.

angående styckning på 'däck' eller styckning nere i ubåten för att transportera upp henne så har jag en sak jag en fundering.

om det nu är så att PM inte får upp KW ner ifrån och bestämmer sig för att stycka henne för att få upp henne. Så får jag en tanke att stycka en kropp i minst 3 delar borde eskalera rätt mycket blod och sedan lyfta upp dom här kroppsdelarna utan att få en droppe blod på kläderna låter orimligt. få upp Torson på ca 20-35 kg upp för en stege igenom ett hål på ca 50-60cm med bara händer utan att stödja mot bröstet eller axlarna känns väldigt svårt. Om det nu är så han har gjort så får min hjärna en tanke att det borde finnas blod på kläderna. Och jag har inte läst någonstans att det har funnits något blodspår på honom när dom ''räddade'' honom.

Det här är bara en spekulation och jag kan ha helt fel.

1. Inget talar för att inte PW bytat kläder. Han kan ha haft kläder på båten sedan tidigare då han verkar ha tillbringat rätt så mycket tid på båten.

2. Det finns en lucka framtill på båten som gör hela saken mycket enklare. Tänker man tornet så är det nästan 3m man ska dra upp en eventuell kropp. Luckan framtill, ca 1-1.5m.
Citera
2017-08-24, 23:20
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Det ser ut som att det finns ett duschutrymme i ubåten.
https://www.youtube.com/watch?v=ntK99h5E1RE

Oj, det var en bra iakttagelse! Lätt att missa, det är precis som man anar ett litet utrymme som ser ut som en toalettstol och duschslang med munstycket som hänger över dörröppningen. Då kan man förutsätta att han haft möjlighet att duscha av sig själv efter styckningen, byta om till en annan overall, och också duscha och rengöra kroppen/kroppsdelar från blod. Tänkbart att han genomfört styckningen i anslutning hit då det bör finnas ett avlopp. Ett kritiskt ställe som säkert tagits mycket prover från.
Citera
2017-08-24, 23:25
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Man har tydligen även ett motiv, ja. Som om inte allt det andra skulle räcka till!

Med tanke på att man (polisen) inte längre verkar tro ett ord av vad han säger så bör motivet vara något som framkommit i utredningen. Motivet bör med andra ord kunna kopplas till något som skett innan den olycksaliga båtfärden. För ett motiv kan väl svårligen uppkomma under en kort båtfärd, eller?

Då hamnar man åter i de tankebanor jag varit inne på tidigare. Var sista gången även den första de träffades?
Citera
2017-08-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeto
Sorry. orkade bara inte läsa igenom allt

Ingen fara, förstår att det är svårt att hänga med! Inget att be om ursäkt för! Testa sökfunktionen nästa gång!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag har tagit upp det...polisen säger att de har hittat stelnat blod i ubåten men inte i vilken mängd - och därför blir det knivigt tills vi får mera input och data.

Inte i vilken mängd nej, men det kvittar när en så stor mängd vatten spolas ut, att blodet är stelnat och stannat kvar förtäljer mer att blod spilldes tidigt på kvällen/natten, det kan ha funnits stora pölar som inte stelnat som sen sköljdes bort när de tömde båten på vatten.
Citera
2017-08-24, 23:26
Medlem
Citat:
Det verkar vara grisat inne i ubåten ju... Varför ska vi undgå det vi vet? Besudlingar har hittats i båten. Tvivlar på att det rör sig om "lite" blod på PM iom alla kubik vatten som spolats igenom. Mest troligt att han grisat i båten!
Varför? Antagligen för att han inte klarat få ut henne på något annat sätt, alla teorier och lösningar på att få ut henne lyckades kanske inte detta "geni" att fixa?
Likstelhet börjar nästan direkt efter döden och att en ensam man ska kunna få ut en kropp genom de trånga utgångar som finns på båten är inte ens troligt. Därför har han styckat henne i båten. Annars hade polisen inte bara hittat en bål, de hade hittat en hel kropp, med lemmar intakta.

Exakt.
Citera
2017-08-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xnepmus
Har läst igenom det så mycket som möjligt dom senaste 30 minuterna. Så bli inte frustrerade om jag skriver något som någon redan har påpekat.

angående styckning på 'däck' eller styckning nere i ubåten för att transportera upp henne så har jag en sak jag en fundering.

om det nu är så att PM inte får upp KW ner ifrån och bestämmer sig för att stycka henne för att få upp henne. Så får jag en tanke att stycka en kropp i minst 3 delar borde eskalera rätt mycket blod och sedan lyfta upp dom här kroppsdelarna utan att få en droppe blod på kläderna låter orimligt. få upp Torson på ca 20-35 kg upp för en stege igenom ett hål på ca 50-60cm med bara händer utan att stödja mot bröstet eller axlarna känns väldigt svårt. Om det nu är så han har gjort så får min hjärna en tanke att det borde finnas blod på kläderna. Och jag har inte läst någonstans att det har funnits något blodspår på honom när dom ''räddade'' honom.

Det här är bara en spekulation och jag kan ha helt fel.
Vi vet inte hur mycket blod som har hittats, bara att det har hittats. Eller rättare sagt, jag har för mig att jag läste i någon tidning om att det var spår av betydande mängder, men kommer typiskt inte ihåg nu. Vi vet inte heller om och hur mycket blod han hade på kläderna och hur han bytt kläder osv. En död kropp blöder långsammare om alls, men självklart kommer det blod där man skär.

Så, du kan ha helt rätt i blod på kläder osv, bara det att polisen inte gått ut med uppgifterna.
Citera
2017-08-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ingen fara, förstår att det är svårt att hänga med! Inget att be om ursäkt för! Testa sökfunktionen nästa gång!

Inte i vilken mängd nej, men det kvittar när en så stor mängd vatten spolas ut, att blodet är stelnat och stannat kvar förtäljer mer att blod spilldes tidigt på kvällen/natten, det kan ha funnits stora pölar som inte stelnat som sen sköljdes bort när de tömde båten på vatten.

Det vet vi inte -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in