Citat:
Ursprungligen postat av
TheKeymaker
Mja, det jag menade var att huvudet har en annan sammansättning än bålen, d.v.s. du får gasbildning i båda men du har mer (mängd) gasbildande vävnad i t.ex. bålen eller i ett ben än i t.ex. ett ben. Dessutom finns utlopp i kraniet (näsa, munhåla, gångar / nervpassager för/i öron/hörsel, bakom ögonlober etc.) som gör att gaser kan ta sig ut. I en torso finns ju dels organ som i sin tur kan ackumulera gaser i viss mängd (tarmar m.m.) men också bukhålan om utlopp för gasen ej ges.
Ibland undrar jag om inte det finns mer av samma sort som Mads som florerar här i tråden när man läser sånt här.
De som pratar om hanibal lecter och att han är en sjuk människa som gör detta av egen lust bör ta sig lite reality check. Han har inte misstänkts för nått likande tidigare. Upplägget verkar helt oplanerat. Hans besvikelse över ubåten var väldigt uppriktig, han hade vigt sitt liv till sina skapelser, kim hade han inte känt mer än för en kort stund, som innåtvänd person så kan jag mycket väl tänka mig att förlusten av skeppet berörde han djupare, han hade lyckats bli av med kroppen och blev i steg 2 påtvingad att överge båten också vilket han hade hoppats slippa vilket satt i hårdare.
"Lättnaden" han kände har säkert sina förklaringar också, han känner att allt är på bordet och han behöver inte bära hemligheten längre. Han vill säkert inte gå in i detalj men tror han har rätt i att det var en olycka i någon form som han angav.. hon hade nekat hans försök att närma sig eller tagit hans telefon och grävt efter provocerande fakta eller på annat sätt hotat avslöja saker som skulle avsluta hans resurser och i frustration hade han puttat/ eller på nått sätt bidragit till olyckan. (inte jättesmart sätta han mot väggen instängd i en ubåt mitt ute på havet.)
Då det var ofrånkomligt att han skulle pekas ut för mordet och allt skulle få konsekvenser så agerade han irrationellt och försökte bli av med kroppen iaf och därefter ubåten när ingen annan väg fanns ut.
dråp alt. vållande till annans död, brott mot griftefrided, försvårande av brottsutredning och slutgilltigen bränmärkt för livet som en sjukt störd man, det är nog där vi landar.