2017-08-24, 20:12
Medlem
napalmenss avatar
Känns som att allting hänt hastigt och att han på något sätt fått panik, skulle allting varit planerat noggrant så hade han satt vikter på alla kroppsdelar likt torson. Huvudet tror jag aldrig dem kommer att hitta, att han drivit runt i flera timmar gör sökområdet enormt. En annan sak som talar mot att det är planerat är att hon är en halvkänd journalist, han visste om att hon skulle bli saknad och att anhöriga visste om att hon var med honom. Vill man stycka någon för sin egen njutning så väljer man någon som inte kommer bli saknad.

Jag personligen tror att alla hennes tillhörigheter ligger på botten tillsammans med hennes huvud, en låda eller liknande full med vikter. Förmodligen på det djupaste stället mellan Sverige och Danmark.
Citera
2017-08-24, 20:13
Medlem
Teeuwens avatar
Ryktet bland lokalbefolkningen i Höllviken just nu är att dom funnit ett huvud.
Det är som sagt ett rykte, jag har inte sett några bildbevis eller dylikt.

Det är väldigt vindstilla just nu, inga vågor.
Citera
2017-08-24, 20:13
Medlem
Mord känns självklart att det är.
Men varför gör man en sådan här sak?
Känns som att han strävat efter att ha skapat ngt oslagbart.
Hans projekt stagnerar dock för de går inte att genomföra som han tänkt sig.
Han finner ingen mening med livet längre då han inte kan få kicken av sina egna uppfinningar, framgångar och alla som ser upp till honom längre.
Han sätter allt på spel för att få den ultimata kicken och mördar kw...
Citera
2017-08-24, 20:14
Medlem
Verkar vara flera av er som har stora erfarenheter av båtar o allt däromkring. Som landkrabba måste jag, med risk för att bli dumförklarad, fråga hur man tar sig ombord på en ubåt. Finns det möjlighet att de faktiskt varit i land o att han i skydd av mörkret styckat henne där o tagit med delarna sen i båten för att sänka dem?? Tycker det verkar vansinnigt att utföra detta på ubåten med tanke på hur det borde sett ut efteråt. Avsikten borde ju inte varit att måsta sänka båten initialt då han verkar ha en sjuklig relation till den.
Citera
2017-08-24, 20:14
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teeuwen

Konstigt i så fall med tanke på polisens uttalande...

Citat:
Det är inte ett huvud, så långt är vi säkra, säger Mattias Sigfridsson.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fynd-hittat-vid-vattnet-i-vellinge

Edit: eller du kanske menar ett nytt fynd?
Citera
2017-08-24, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det var tusan vad alla tjafsar om huruvida det är en styckning för att kunna få ut kroppen ur båten eller inte. Det är SJÄLVKLART att det är BETYDLIGT jobbigare både fysiskt och psykiskt samt mer tidskrävande att stycka en kropp och slänga ut den än att baxa upp kroppen med ett rep genom tornet. Det första (stycka) tar säkert en timma totalt. Det andra förmodligen inte mer än 15-20 minuter.

Kan du då förklara varför PM samt ubåten var försvunnen i ungefär tolv timmar, satt PM och rullade tummarna och väntade på tidvattet?

Han har haft all tid i världen att stycka kroppen och du diskuterar minuter som om det skulle vara relevant nu när vi har facit i hand.

Styckmörderskan i Askersund grejade en styckning galant och relativt snabbt, hon var inte särskilt vältränad. Inte heller var KJ i Boden överdrivet muskulös och stark. Såvitt känt är, nybörjare båda två
Citera
2017-08-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teeuwen

Det där ser jag som väldigt lösa rykten. Jag vet hur människor fungerar i såna här lägen, räcker att någon stolle kläcker ur sig att det var ett huvud så är ryktesspridningen igång.
Citera
2017-08-24, 20:18
Medlem
Har jag missat en diskussion kring detta det ber jag om ursäkt.

Hur fan ska PM kunna förklara en styckning av KW. Jag kan inte komma på någon "vettig" förklaring som ska kunna rädda honom från att ev dömas för mord.
Citera
2017-08-24, 20:19
Medlem
thecages avatar
Några tankar om det som kommit fram hittills.

1) Vad finns för teorier gällande PMs kläder? Som setts på bilderna ser de relativt rena ut, de borde ha blivit rejält nedblodade av styckningen.

2) Jag tror att folk försöker vara för rationella när det gäller själva styckningen. Det kan ha varit en s.k. transportstyckning men personligen tror jag mer att det hade att göra med att sprida ut kroppsdelarna och låta dem sjunka för att undgå upptäckt. Det verkar intuitivt logiskt, även om det helt rationellt förstås är bättre att låta kroppen sitta ihop. Jämför med styckmordet i Boden där gärningsmannen spred ut kroppsdelarna i skogen.
Citera
2017-08-24, 20:20
Medlem
Om det är huvudet man hittat så är det bara fruktansvärt, men iofs borde man ju förstått det tidigare, att huvudet inte hängde ihop med bålen. Finns ingen orsak att kapa av huvudet, möjligen då för att sarga halsen och dölja ev, strypmärken kan jag tänka mig, annars är det bara ren och skär stympning och mannen är mycket, mycket sjuk. En Hannibal Lecter helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du då förklara varför PM samt ubåten var försvunnen i ungefär tolv timmar, satt PM och rullade tummarna och väntade på tidvattet?

Han har haft all tid i världen att stycka kroppen och du diskuterar minuter som om det skulle vara relevant nu när vi har facit i hand.

Styckmörderskan i Askersund grejade en styckning galant och relativt snabbt, hon var inte särskilt vältränad. Inte heller var KJ i Boden överdrivet muskulös och stark. Såvitt känt är, nybörjare båda två
Precis, beroende på när mordet/dråpet/olyckan skedde, så har ju PM haft en god stund på sig att testa både det ena och det andra. Baxna runt kroppen, försöka hitta rep (det borde ju inte vara svårt på en båt, men vem vet), oja sig och fanken vet vad. Antingen totalt flippat och stört, eller i någon sorts "rationell" panik över vad som just hänt.
...
Btw, PM ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning läste jag nyss i någon tidning. Ja, man vill ju veta hur störd han är liksom. Är det smeta-bajs-på-väggarna-tokig (men uppvisa en nykter om inte väldigt egen fasad) eller bara mördar-om-jag-inte-får-knulla-tokig?

Edit: Han kan ju varit så dum att han försökt dölja en olycka eller dråp under mer "rimliga former" och nu effektivt gjort att polisen inte kan utesluta mord. Bra jobbat i sådant fall. Försätt någon i olycka, dölj det så du ser ut som en mördare... Vore tragikomiskt på något vis om det vore så...
Citera
Medlem
outback4s avatar
Vad har Peter Madsen sysslat med tidigare i livet förutom att leka uppfinnare och vetenskapsman?
Man blir inte en styckmördare så där helt apropå vid 46 års ålder,det kräver lite egenskaper som inte vi vanliga dödliga har,
vad säger frun? Och vänner,släktingar,kolleger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in