Låt gå för att det inte är en ren "baggis", men min andemening är att är man motiverad, man måste och man är i hyfsat fysiskt trim (vilket PM ser ut att vara, om än kanske inte "vältränad") är det fullt görbart.
I fallet med ubåten är det något enklare att hala upp eftersom du kan få en hyfsat bra position för att dra.
Alternativet, att ställa sig och genomföra en styckning, kan knappast te sig attraktivt och torde tjäna som rejäl drivkraft såvida man nu inte utifrån egna preferenser anser att styckning är ett mer attraktivt alternativ än att svettas med rep i några minuter.
Som påpekats tidigare i tråden borde han ju också ha kunnat nyttja luckan på fördäck (vet dock inte konstruktions/funktionsdetaljerna runt denna). Var den funktionell hade det ju inneburit att kroppen i stort sett hade kunnat hävas ut ur ubåten.
D.v.s. jag är fortfarande av uppfattningen att det inte rör sig om en ren transportstyckning, men vi får väl se vad utredningen säger. Jag har haft fel förr.
Jag är inte heller helt säker på att det är en transportstyckning. Huvudet kapade han för att det skvallrar om vad hon blivit utsatt för - huvudskada via våld eller kvävning.
Jag är inte heller helt säker på att det är en transportstyckning. Huvudet kapade han för att det skvallrar om vad hon blivit utsatt för - huvudskada via våld eller kvävning.
Men det finns INGEN anledning till det. Huvudet försvinner ju inte bara för att du kapar bort det
Men det finns INGEN anledning till det. Huvudet försvinner ju inte bara för att du kapar bort det
Nej, men eventuell utredning försvåras pga skadorna när huvudet avlägsnas + att ett huvud är litet och mycket svårare att hitta/se på havsbotten än en hel kropp eller en torso + huvud.
Det kan ha varit så att han höll på att baxa länge med kroppen utan att få upp den, innan han bestämde sig för styckningen. Fast det som talar emot det är att han styckade så lite - om han varit skitstressad där mitt i natten för att kroppen var för tung för att fira upp, så borde han ha givit sig på att reducera vikten dramatiskt. Typ att kapa vid midjan eller lårbenen. Att kapa av små kvinnoarmar, underben och huvud känns inte som en panikåtgärd när han inte fick upp kroppen hel. De delarna han behöll på torson står för 70% av kroppsvikten.
Är det verkligen bekräftat hur kroppen var styckad? Det har bara nämnts Torso (vilket normalt sett inte innefattar lår).
Tack! Är detta en del av KW känns det fantastiskt. Att två delar av hennes kropp hittats inom relativt kort tid är otroligt bra för utredningen. I Östersjön hade sannolikheten för att hon överhuvudtaget skulle hittas inte varit lika stor. Så tur i oturen dumpade han henne i ett trångt och välbyggt sund. Hade han åkt ut i Östersjön istället kanske hon aldrig hade upptäckts.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-24 kl. 18:00.
Nej, men eventuell utredning försvåras pga skadorna när huvudet avlägsnas + att ett huvud är litet och mycket svårare att hitta/se på havsbotten än en hel kropp eller en torso + huvud.
Tack! Är detta en del av KW känns det fantastiskt. Att två delar av hennes kropp hittats inom relativt kort tid är otroligt bra för utredningen. I Bottenhavet hade sannolikheten för att hon överhuvudtaget skulle hittas inte vara lika stor. Så tur i oturen dumpade han henne i ett trångt och välbyggt sund. Hade han åkt ut i Bottenhavet istället kanske hon aldrig hade upptäckts.