Citat:
Ursprungligen postat av
vindihavet
Förlåt min okunskap men varför har detta mord så stor uppmärksamhet? Jävla idioter som överblåser det här.
Det är ett vanligt mord men media är helt hysteriska. Fuck me men jag går inte på det här apbeteendet. Ohh ohh alla apor i flocken tittar här oh oh så det är viktigt. Därför måste också jag engagera mig ohh ohh.
Spelar ingen roll vad ni stållar tänker och skriver här. Polisen arbetar och domen kommer oavsett erat obefogade engagemang.
Det finns många orsaker till att folk och media uppmärksammar detta "mordet".
Huvudpersonerna är kända, för sina arbeten, offret är en speciell reporter, med ovanlig inriktning, och Madsen haft rykte som närapå genialisk nytänkare, så klart detta brottsfall väcker intresse.
Inte heller så vanligt att det är en just denne dansk som misstänks för makabert mord på en ung svenska, det är inget vanligt relationsmord, där de ingått i parrelation,
utan de bestämmer ett möte på hans u-båt för att hon ska göra ett reportage.
Ovanliga omständigheter för mord.
Sedan alla makabra detaljer som framkommer.
Vi människor är som hyenor,ibland.
Ju värre detaljer ju mer intresse och tankar får vi.
( Man får verkligen hoppas att ingen dåre får inspiration av det här fallet och blir en ny styck-mördare)
Hos de flesta av oss som hänger i tråden, väcker fallet vämjeliga funderingar om vilka andra människor som kan bära på samma mörker som P.Madsen,
vem 'är kapabla till att begå sådan handling ?
Och frågor om hur, och varför- detta hänt, vad -har utlöst denna galenskap?
M an försöker helt enkelt få någon förståelse och förklaring.