2017-08-24, 15:01
Medlem
Nu klarar jag inte hitta klippet, men i ett klipp där dansk polis pratar med Madsen framför media hör vi polisen frågar om han har kontaktuppgifter till kvinnan. Sen svarar han nått i stil med

"Nej jag vet bara att hon heter Kim. Jag kollar inte upp så noga bakgrunden på alla hundratals biljarder journalister som vill göra intervju med mig. Och min telefon råkade jag tappa."

Tror ni att
a) Han är ärlig. Han vet knappt nått om henne.
b) Han vet lite mer än han låtsas som. Hennes fulla namn, men vill bagatellisera deras möte till enbart en vanlig kort intervju där inget konstigt hände då han tror det gör att han blir mindre misstänkt.
c) Han kan inte låta bli att prova låta som världens mest intressanta människa genom att prova skapa en bild av att journalister står i års-långa köer för att få ett par timmar ihop med honom.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Vad gjorde hon på U-båten, skulle hon göra ett reportage eller?
Vart var U-båten på väg?
Självklart var det ett försök till att ha sex med kvinnan som misslyckades, så han mördade henne, oklart om han våldtog henne innan lr efter hon var död!
Går sånt att fastställa med en styckad kropp som legat i vatten?
Reportage om ubåtsbygget. En kort sväng i bukten.
Citera
Medlem
Citat:
Vad gjorde hon på U-båten, skulle hon göra ett reportage eller?
Vart var U-båten på väg?
Självklart var det ett försök till att ha sex med kvinnan som misslyckades, så han mördade henne, oklart om han våldtog henne innan lr efter hon var död!
Hon var där för att skriva ett porträttreportage om Madsen.
Och nej, det är inte "självklart ett försök till att ha sex". Hur kan du vara så säker på det? Inget har sipprat fram till allmänheten. Så jag tror du gör bäst i att hålla dina tvärsäkra svar på oställda frågor för dig själv. Risken finns annars att de kommer bita dig i ändan när vi har facit. :-)
Citera
2017-08-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det är väl inte så osannolikt att man skulle kunna ha blodstänk på sig om man precis styckat en kropp ? Hur tänker du nu ? Han kan ha vaskat av sig inne i Ubåten , för han måste ju ha varit blodig på händerna efter styckningen men han kan ha missat några blodstänk! Han har ju gjort många misstag så varför skulle han inte kunna ha missat några stänk i ansiktet? Filmen från räddningen visar inte att han dyker vad jag har kunnat se iaf!

Rent officiellt så finns det wc och dusch ombord på ubåten - Det har PM själv sagt i en föreläsning som jag såg på utube igår.

Han säger att det finns 30 ventiler ombord och 2 av dem är varm och kallvatten
Citera
2017-08-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Nu klarar jag inte hitta klippet, men i ett klipp där dansk polis pratar med Madsen framför media hör vi polisen frågar om han har kontaktuppgifter till kvinnan. Sen svarar han nått i stil med

"Nej jag vet bara att hon heter Kim. Jag kollar inte upp så noga bakgrunden på alla hundratals biljarder journalister som vill göra intervju med mig. Och min telefon råkade jag tappa."

Tror ni att
b) Han vet lite mer än han låtsas som. Hennes fulla namn, men vill bagatellisera deras möte till enbart en vanlig kort intervju där inget konstigt hände då han tror det gör att han blir mindre misstänkt.
c) Han kan inte låta bli att prova låta som världens mest intressanta människa genom att prova skapa en bild av att journalister står i års-långa köer för att få ett par timmar ihop med honom.
Nåja, han sa inte hundratals biljarder journalister
Citera
2017-08-24, 15:04
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att besinna sig betyder att man handlar logiskt, inte i affekt. Bara en mördare skulle tycka att styckning av ett lik är logisk.

Det håller jag inte med om. Däremot är styckning av ett mordoffer ologiskt om du riskerar att bli upptäckt. Styckning är kladdigt, äckligt, en enda kavalkad av efterlämnade bevismaterial. Detta vill du som mördare undvika till varje pris.

Att behöva stycka sitt mordoffer är dålig planering. Det behöver inte vara ologiskt i en pressad situation dock.

Det är definitivt inte ologiskt att stycka ett lik om man måste få ut det ur en liten trång ubåt.

Ponera om PM kastat Kim hel i sjön. Inga blodbevis i ubåten. Ingen orsak att sänka ubåten. Inget konstigt att förklara annat än att Kim trillat i och försvunnit.
Senast redigerad av ModerRota 2017-08-24 kl. 15:06.
Citera
2017-08-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Rent officiellt så finns det wc och dusch ombord på ubåten - Det har PM själv sagt i en föreläsning som jag såg på utube igår.

Han säger att det finns 30 ventiler ombord och 2 av dem är varm och kallvatten

". Åtta personer får plats i ubåten och den innehåller ett par sängar, en enkel toalett, och ett kök med kokplattor och ugn."

Det står inget om dusch här.
Citera
2017-08-24, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var där för att skriva ett porträttreportage om Madsen.
Och nej, det är inte "självklart ett försök till att ha sex". Hur kan du vara så säker på det? Inget har sipprat fram till allmänheten. Så jag tror du gör bäst i att hålla dina tvärsäkra svar på oställda frågor för dig själv. Risken finns annars att de kommer bita dig i ändan när vi har facit. :-)

Finns ingen annan anledning till att mörda en för honom okänd kvinna.
Om hon hade dött genom en olyckshändelse så hade han aldrig styckat kroppen.
Tror han styckade henne för att försöka dölja att han våldtog henne efter hon var död, att bli stämplad som mördare och nekrofil är ingen höjdare.
Citera
2017-08-24, 15:07
Medlem
Citat:
Finns ingen annan anledning till att mörda en för honom okänd kvinna.
Om hon hade dött genom en olyckshändelse så hade han aldrig styckat kroppen.
Tror han styckade henne för att försöka dölja att han våldtog henne efter hon var död, att bli stämplad som mördare och nekrofil är ingen höjdare.
Tja, antar att alla fantasier är bra utom de dåliga.
Citera
2017-08-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas

Tror ni att

Varningsklockorna börjar ringa redan här. Han överbagatalliserar det hela så att det nästan blir uppenbart att han döljer något. Självklart så vet han åtminstone vad hon heter i efternamn.
Citera
2017-08-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Max 2 år i Sverige, men han kan åka dit på dråp i 10 år.

Med alla omständigheter i detta fall så torde han få högsta straffet för dråp om man inte kan bevisa mord, då lär han få livstids fängelse.

Ett alternativ vore nog sluten psykatrisk vård, jag tror han kan komma att undersökas om han är riktigt frisk.

Så han lär sitta minst 10 år är mitt tips.
10 år för ett styckmord , man måste bara älska väst
Citera
2017-08-24, 15:08
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
"Rekommenderad "av polisen för att utredningen ska ha bästa möjliga förutsättningar om vi nu ska märka ord dessutom är det vad jag tror. Att vara besserwisser på fb är bara löjligt. Polisen har väldigt mycket info, det märks tydligt och utredningen är helt oberoende av vad som skrivs med exakta ord här!!!

Nu menade jag inte att "märka ord" i det du skrev först, jag antog precis vad du skrev och tyckte det i så fall var lite klumpigt.
Men när det kommer till pojkvännen så tror jag att han mår för dåligt för att låta mediapacket ställa massa känsliga frågor. Tänk dig själv vilken chock han varit med om. Lägg till att de antagligen var väldigt nykära. Jag tror faktiskt inte alls pojkvännen kommer att vända sig till media, men kan givetvis ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in