Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Slå vad om din Folke Pudas-papplåda du!
Vad menar du egentligen med din sista mening? Självklart känner vetenskapsmän till de olika momenten . Kan du uppvisa något som visat sig vara omöjligt, eller har du som vanligt bara något vagt i fantasin som pockar på uppmärksamhet och vill ut?

Det område jag själv är mest intresserad av där jag vill se hur långt man kommit är raketteknik, vad de kan göra med "små" raketer och hur de klarar att kontrollera något i vakuum med raketdrift.
Andra områden är hur vetenskapsmän ser på de skarpa fotavtrycken och hur de ser på mythbusters så kallad bevisning... Värmen, vad som går att hantera där, ljuden i filmen, vakuum leder inte ljud men när det hördes när de bankade och förklaringen då skulle vara att dräkter och annat transporterade ljudet. Skulle vara intressant och höra de som kan området och vad de har att säga.
Med tanke på ljudet så varför hörde man inte raketen som bromsade månlandaren när de landade. Raketer fungerar som "bomber" man kontrollerar, en pågående bomb. Kan inte tänka mig att de bemödat sig med att ljudissolera landaren så till den grad att de inte kunde höra raketen. Det borde även skaka och hålla på med så liten farkost som drivs med raket.
Några saker, finns många andra