2017-08-24, 11:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hade också reagerat - men mer sannolikt oroat mig fram till någon gång dagen efter och om jag då inte fick kontakt och ingen annan haft kontakt möjligen anmäla.

Vore jag däremot skeptisk till personen som min anhöriga var med, eller trodde att det fanns stor risk för att äventyret skulle sluta med en olycka hade jag reagerat snabbare.

Jag tror en kombination av att hon åkte i en hemmabyggd ubåt och inte gick att nå på mobil (ingen mottagning inne i ubåten) gjorde pojkvännen orolig. Lätt hänt att tänka att ubåten sjunkit och de omkommit. Det trodde jag också i början av tråden när den låg under Olyckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Denna ö som du tror heter Kastrup heter egentligen Amager.
Det är helt riktigt men folk i Sverige vet vad Kastrup är, inte Amager (därav "ön" inom parentes). =)
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det beror ju helt på hur deras relation till varandra såg ut och vad dom sa till varandra innan dom skildes åt; lite obehagskänslor, en deal eller bara planer för kvällen/natten eller dagen därpå.
Ja, givetvis har du rätt i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nja, om min tjej var ute (med en okänd person) i en privatbyggd ubåt skulle jag verkligen inte vänta till nästa dag innan jag anmälde.
Var han okänd för henne?
Citera
2017-08-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen olycka alltså. Han har slagit ihjäl henne. Då återstår frågan: Varför?

Han, en oattraktiv nördig "uppfinnare" som aldrig varit populär bland tjejerna får med en rödhårig attraktiv yngre kvinna på en ubåt ensam. 1+1.

Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
mina teorier om vad som hände.
1. Preben blir avvisad efter en sexuell invit på Öresunds botten. Hon (med humor och rapp käft) får det att koka över för pölsemannen som dödar henne. Han får panik och "behöver" göra sig av med kroppen, får inte ut den pga de smala stegarna och små luckorna och styckar henne. Efter dumpningen inser han att ubåten ser ut som ett slakthus och sänker den (i brist på golvmopp och klorin)
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbe91
De är väl individuellt. Du kanske hade gjort redan efter 30min, han gjorde de lite senare. Vad vill du få fram ? Att pojkvännen ligger bakom hennes mord ?

Ja allt tyder ju på det eller?

Nej, det var en diskussion om hur länge det dröjde för pv att larma om att KW var försvunnen. För min del var jag intresserad av om KW hade meddelat att hon var orolig ombord.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Är det någon som vet om Pm har någon bakomliggande sjukdomshistoria? Vad jag menar är om sjukhusen kanske har något gammalt sjukhusbesök av PM där han berättat hur han innerst inne mår. Kan det vara så? att Polisen har tyngre bevismaterial från sjukvården än enbart obduktions uppgifter.
Jag har också funderat lite i dom banorna, kanske hade han nyligen haft en kontakt och tett sig smått verklighetsfrånvänd eller lynnig. Det skulle inte förvåna mig det minsta om han genom åren sökt för sömnsvårigheter, och åtminstone fått lite sömntabletter. Även en maniker kan bli trött.
Citera
2017-08-24, 11:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Är det någon som vet om Pm har någon bakomliggande sjukdomshistoria? Vad jag menar är om sjukhusen kanske har något gammalt sjukhusbesök av PM där han berättat hur han innerst inne mår. Kan det vara så? att Polisen har tyngre bevismaterial från sjukvården än enbart obduktions uppgifter.

Det brukar vara hög sekretess på den typen av information.
Citera
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag gissar på att han sagt till polisen att det blev något fel så att aktern sjönk fortare än fören och att KW ramlat huvudstupa nästan tio meter och slagit ihjäl sig.
Då tror vi olika.
Sydsvenskan skriver (som Picasso2 redan citerat):
Citat:
Och det är känsliga saker han berättar, anser åklagaren Louise Nielsen. Så känsliga eller utpekande för den försvunna Kim Walls del att de inte bör offentliggöras – trots att den ende misstänkte redan är frihetsberövad och knappast lär kunna påverka bevismaterialet.
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-12/haktningsforhandling-mot-ubatsagaren-drojer

Teorin att hon ramlat och slagit ihjäl sig låter i mitt tycke inte särskilt "känslig" eller "utpekande" för Kims del.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Han hade gjort hål i torson för att gaser skulle sippra ut, då kanske han även gjorde hål i huvudet utav samma anledning. Hemskt och så kallsinnigt.
Nu vet jag inte hur havsbotten ser ut här, men sjunker inte den ner i dyn typ, ja skallen och om den är avskiljd från kroppen så åker väl gaserna ut den vägen. Så man får hoppas på fiskare som får bottennapp i framtiden.
Hur som så hamnar han i boken "Nordiska Mord", kanske slår högre i berömmelse än om han åkt upp med sig raket. Undra hur det går med att umgås med andra interner, kanske blir lite isolering efter utbrott mm.
Citera
Medlem
Citat:
Tveksamt. Det ska nog finnas domstolsorder för att hämta ut journaler. OM så skett, tvivlar jag på att polisen skulle gå ut med sånt till allmänheten. De släpper det som de anser är nödvändigt av allmänintresse. Inte sekretessuppgifter.
Citera
2017-08-24, 11:42
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja allt tyder ju på det eller?

Nej, det var en diskussion om hur länge det dröjde för pv att larma om att KW var försvunnen. För min del var jag intresserad av om KW hade meddelat att hon var orolig ombord.

Jaha du menar så! Ja det är sant. Kan ha en stor betydelse om hon lyckats skicka iväg ett sms till pojkvännen eller inte.... Antar inte polisen går ut med detta :/
Citera
2017-08-24, 11:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, givetvis har du rätt i det.

Var han okänd för henne?

Efter vad jag förstått träffade hon PM för första gången för att göra ett personporträtt. De hade endast haft mail, sms och telefonkontakt innan.

Min främsta oro skulle dock ha varit att hon var på en privatbygge ubåt ute på havet. Inte främst kaptenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in