2017-08-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenixno1
Suicid är mer komplicerat än att så men naturligtvis kan det vara en orsak om P dessutom redan hade depression och kanske ångest (baserat på det som sagts om hans mående i HP) så är det inte omöjligt att han hade suicidala tankar. )

Suicid kan ske av många orsaker ex till följd av stark påverkan utifrån (sekt) Några har nämt challenges och Suicid kan gränsa till olyckshändelser, där personen ”lekt med döden” i riskfyllda beteenden. De kan ske på stundens ingivelse, för att ångesten blir för stark,(farfars död) under drogpåverkan eller helt enkelt för att ett tillfälle kommer! De tankarna tar då över och rationella tankar om ex efterlevandes mående försvinner i periferin.
Suicid kan också ske efter mycket noggrann planering och omfattande förberedelser.

Jag tänker att händelsen enbart inte räcket men vi vet ju inte hur P egentligen mådde bakom skalet.

Godmorgon på er allihop.

Nej du har rätt ,ingen mer än han själv har ju en aning om hur illa det kändes inombords , för just honom.
Just när man är i de där åren ,är det ju så mycket som står på spel ,som skall genomföras för att man skall ha ,enligt samhället ,en stabil grund att stå på .

Inte undra på att grabben fick panik ,och kanske kände hur självkänslan vacklade ,trots sin konstnärliga gåva han innehade.

Om man ser på många utav hans ikon-foton så är de svart-vita (ger en känsla utav melankoli) ,och på många bilder gör han sig ett ansiktsuttryck som om han är nedstämd ,med rynkor i pannan och lite sorgset svårmodig.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-24 kl. 08:53.
Citera
2017-08-24, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag var nog lite otydlig i min kommentar, självklart vet vi inte. Jag skulle infogat ett "nog" eller "tror jag" i min text att en levande P är inte kvar i Hallsberg.

Edit Godmorgon NinaBe och alla andra

Hej 57Emma.

Så du menar att han troligen inte finns levande i Hallsberg ,utan där får man söka efter en kropp ?

Och om han lever så är det i någon annan stad ,vilket som helst i Sverige ?

Såg du att de nu skördat alla fälten runt Woodys osv. Så där är det i alla fall ingen kropp upphittad .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-24 kl. 08:55.
Citera
2017-08-24, 08:55
Medlem
notknapparens avatar
[quote=Phoenixno1|61590667]
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Suicid är mer komplicerat än att så men naturligtvis kan det vara en orsak om P dessutom redan hade depression och kanske ångest (baserat på det som sagts om hans mående i HP) så är det inte omöjligt att han hade suicidala tankar. )

Suicid kan ske av många orsaker ex till följd av stark påverkan utifrån (sekt) Några har nämt challenges och Suicid kan gränsa till olyckshändelser, där personen ”lekt med döden” i riskfyllda beteenden. De kan ske på stundens ingivelse, för att ångesten blir för stark,(farfars död) under drogpåverkan eller helt enkelt för att ett tillfälle kommer! De tankarna tar då över och rationella tankar om ex efterlevandes mående försvinner i periferin.
Suicid kan också ske efter mycket noggrann planering och omfattande förberedelser.

Jag tänker att händelsen enbart inte räcket men vi vet ju inte hur P egentligen mådde bakom skalet.

Det du säger är sant, det är komplicerat. Det kan vara planerat, det kan vara en impulshandling. Den utlösande faktorn kan se mycket olika ut från person till person.

I Patriks fall kan förstås farfars död blivit en extra belastning på en redan stressad och deprimerad Patrik.

Att må så dåligt att man behöver åka hem i förtid och missa skolavslutningen, kan i sig skapa en känsla av att man inte fixar det, ett misslyckande och öka på ett redan dåligt mående, illabefinnande.
Om självmordstankar funnits där tidigare, telefonen krånglar på olika sätt, ett gäng killar och sätter sig bredvid en (de kanske verkar glada, allt det som man själv inte känner, själv mår man skit), så kan det trigga en känsla av att nu orkar jag inte mer.

Tåget har stått stilla en 10-12 minuter och kanske kom impulsen att nu går jag av och tar livet av mig?
Stegen från tåget ser inte tvekande ut....
Nu pendlar jag igen, impulstryrt självmord eller förvirring av psykos?
Citera
2017-08-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Vem vet, det kanske visar sig att ryktena var sanna? Tragiskt, men ändå ett avslut för familjen om de stämmer.

Men om det nu är sant Snusmopeden ,vem vill vara den som erkänner en sådan sak ?

Tror jag ingen gör faktiskt. Det är ju som att sätta sig själv/själva på pottan.

Det aktar nog sig alla för ...
Citera
2017-08-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det du säger är sant, det är komplicerat. Det kan vara planerat, det kan vara en impulshandling. Den utlösande faktorn kan se mycket olika ut från person till person.

I Patriks fall kan förstås farfars död blivit en extra belastning på en redan stressad och deprimerad Patrik.

Att må så dåligt att man behöver åka hem i förtid och missa skolavslutningen, kan i sig skapa en känsla av att man inte fixar det, ett misslyckande och öka på ett redan dåligt mående, illabefinnande.
Om självmordstankar funnits där tidigare, telefonen krånglar på olika sätt, ett gäng killar och sätter sig bredvid en (de kanske verkar glada, allt det som man själv inte känner, själv mår man skit), så kan det trigga en känsla av att nu orkar jag inte mer.

Tåget har stått stilla en 10-12 minuter och kanske kom impulsen att nu går jag av och tar livet av mig?
Stegen från tåget ser inte tvekande ut....
Nu pendlar jag igen, impulstryrt självmord eller förvirring av psykos?

Hej notknapparen,god förmiddag .

Ja du har nog rätt. Det blev en sådan oturlig dag ,den där dagen den 22 maj.

Han mådde dåligt ,nedstämd och uppgiven i största allmänhet. Han hoppade av på fel station. Hamnade precis innan han gick av tåget , bland massa killar som hade självförtroendet på topp + att de hade sina mobiler i topp-trim ,i jämförelse med P. som just i den stunden hade varit tvungen att låna en mobil för att överhuvudtaget nå sin mamma för att bekräfta som man brukar ,om man lovat, att han var okej inför vidare resa.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-24 kl. 09:11.
Citera
2017-08-24, 12:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag var nog lite otydlig i min kommentar, självklart vet vi inte. Jag skulle infogat ett "nog" eller "tror jag" i min text att en levande P är inte kvar i Hallsberg.

Edit Godmorgon NinaBe och alla andra

God middag Emma!

Har Du hört eller läst vidare information angående det förestående söket med "MPS?"
Citera
2017-08-24, 12:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Nina ?
Har de satt ut något nytt sök-datum ? Missing Peoples .

Jag har inte sett något sökfatum.
Jag misstänker, att det kommande söket ite är för allmänheten!
Misstänker betyder INTE, att jag vet!
Citera
2017-08-24, 13:10
Medlem
Nytt sök på söndag:

"ÖREBRO/HALLSBERG SKALLGÅNG:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 22-årige Patrik som är försvunnen sedan den 22 maj 2017.

DATUM: Söndag 27 augusti.

TID: 10:00 – 17:00

SAMLING: Parkeringen Kumla Motorsportklubb (speedwaystadion Sannahed mellan Kumla och Hallsberg), Kungsleden 50."
Senast redigerad av Urtavlan 2017-08-24 kl. 13:30.
Citera
2017-08-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenkonfirmation
Instämmer.
Då mer troligt att han håller sig undan och gör som Arcade Fire gjorde i liknande situation..
https://en.wikipedia.org/wiki/Funeral_(album)

men "ingenkonfirmation" ,vad gjorde de egentligen , ordagrant ? Så man förstår vad då P. skulle kunna ha gjort ...
Citera
2017-08-24, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nytt sök på söndag:

Hjälp oss och anhöriga att hitta 22-årige Patrik som är försvunnen sedan den 22 maj 2017.

SAMLING: Parkeringen Kumla Motorsportklubb (speedwaystadion Sannahed mellan Kumla och Hallsberg), Kungsleden 50."

Okej ,så nu tänker de söka mellan Kumla och Speedwaystationen om jag inte tar helt fel ?
Urtavlan ,vet du något mer i vilket specifikt område ?
Citera
2017-08-24, 14:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nytt sök på söndag:

Kanske känner de sig lite färdiga med Hallsberg?
Man kan se att Motorcykelklubben ligger i linje med att Patrik fortsatt över järnvvägsspåret och följt vägen vidare. Kranförarens vittnesmål som avgör deras sökställe?

https://kartor.eniro.se/?c=59.085298,15.136414&z=14&q=%22Kungsleden%2050,% 20692%2092%20KUMLA%22;geo
Citera
2017-08-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Dom som enligt ryktena tog livet av P , trodde aldrig att det skulle bli en sån cirkus som det blivit .
(Vem hade trott det förövrigt)

Ang väskorna vet jag inget.

Men hallå! Det klart det blir en cirkus ,när någon blir mördad !!!!!! I det här landet förbiser man ALDRIG med ett mord, det borde de här mördarna förstått !Eller ? IQ-fiskpinne ?...man blir ju mörkrädd på det här .

Hur i h-e okänsliga är folk nuförtiden ? Dags att sätta in ungdomar på uppfostringsanstalt om de inte vet om : att mörda är något man får livstid för + att ingen i det här landet förlåter en person , som mördat någon !

Hur kan man tycka att det är okej att mörda en människa ?Vad finns det för försvar till det ? Berätta ?

Önskar mördarna kunde lägga ut en karta någonstans anonymt ,så att föräldrarna får chans till att hitta P. s kropp ,så att det kan bli ett slut på det här

BASTA !
Senast redigerad av evaveva 2017-08-24 kl. 14:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in