2017-08-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenkonfirmation
Instämmer.
Då mer troligt att han håller sig undan och gör som Arcade Fire gjorde i liknande situation..
https://en.wikipedia.org/wiki/Funeral_(album)

hmm....? iallafall vet vi ju att han gillar Indie Band ,så The Arcade Fire kanske är favoritbandet hans ?

Intressant läsning ,hmm ,när man var i hans ålder vet jag att man levde direkt i sina känslor ,man levde "genom " sina låtar och om man tänker efter sitter vissa som berg i ens inre ,stabilt ihopsatt med vissa minnen till vissa låtar .Då levde man verkligen för stunden i sitt eget inre ....
Senast redigerad av evaveva 2017-08-23 kl. 23:11.
Citera
2017-08-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har blivit ombedd att posta en iakttagelse då vittnet inte vill posta själv, jag respekterar det. Iakttagelserna är gjorda någon gång i juni månad.

Citat;

Vid två tillfällen har jag sett en person som liknar PL i Åmanska parken i Alingsås. Han gick ensam. Vid första tillfället hade personen ljusa byxor och ett örhänge i ena örat (ett hänge som hängde ner 2-3 cm) och ev. något ljust upptill, osäker på det sistnämnda. Då gick personen i riktning från Stationsgatan, observationen skedde när personen gick förbi Estrads entreer och över en träbro som går från Bryggaregatan 2 till Plangatan.
Andra observationen skedde när personen gick vid Estrad, förbi Harrys och i riktning mot Stationsgatan. Då hade personen mellanmörka jeans och en mörk tröja, tror den var blå eller grå och örhänge i ena örat. Andra observationen skedde 1-7 dagar efter första observationen.

man kommer alltid undra över den här killen ,vem han var ?
Citera
2017-08-23, 23:21
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ser man om det är dessa kängor han har på sig när han går vidare på perrongen ,ifrån Bergslagståget ?

Skorna syns knappast: https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y
Citera
2017-08-23, 23:24
Medlem
NinaBes avatar
Patrik på perrongen i Hallsberg: https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y
Citera
2017-08-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Hmmm
Kom att tänka på en sak som min tipsare/tipsarna sa " dom hade räknat med bara en polisanmälan"

Antar att dom inte ville ha all uppståndelse , fan nu börjar jag snart själv tro på det spåret ..suck dags att lägga ner det här innan man blir paranoid

ja de där sakerna du skrivit om ,ger en gåshud ,näst intill....brrr
Citera
2017-08-23, 23:38
Medlem
Citat:
Öga mot öga ,och infon är den jag återgivit .jag kanske omedveten silat lite då den är för mig så otrolig så jag har svårt att tro på den själv . Men källan var gravallvarlig

Jag har inge mer info och tänker inte fråga mer .

Borde finnas flera här på fb som hört samma sak

Även här får man gåshud ....
Citera
2017-08-23, 23:39
Medlem
Citat:
För att dom gjort affärer förut med honom .

och även här blir man rädd ,,,
Citera
2017-08-23, 23:41
Medlem
Citat:
Fick ett rykte i örat idag från ungdomar i H-berg med omnejd ,som jag tar med en väldig nypa salt !

enligt dom drogade P och det va en drogaffär som gick snett och slutade olyckligt för P ,enligt ryktet har även pappan varit kontaktad efteråt då dom inte gillat all uppmärksamhet och hotat pappan till tystnad

OBS OBS ett rykte ! men kanske någon gnutta sanning finns någonstans,väldigt långsökt men tydligen är droghandeln betydligt större än vad dom flesta tror i Hallsberg & kumla (som tydligen styr h-berg)

ta det som ni vill men jag ville delge er även om det är löst rykte .

ingen mening ni frågar om källa osv .

Och här blir det ännu mera sorgligt ...tänk om det faktiskt är på detta vis ?
Citera
2017-08-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Och här blir det ännu mera sorgligt ...tänk om det faktiskt är på detta vis ?

Vem vet, det kanske visar sig att ryktena var sanna? Tragiskt, men ändå ett avslut för familjen om de stämmer.
Citera
2017-08-24, 06:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Javisst!
Jag menar bara, att ingenting talar för, att han finns kvar i Hallsberg.
Hur det verkligen förhåller sig vet jag givetvis inte!

Jag var nog lite otydlig i min kommentar, självklart vet vi inte. Jag skulle infogat ett "nog" eller "tror jag" i min text att en levande P är inte kvar i Hallsberg.

Edit Godmorgon NinaBe och alla andra
Citera
2017-08-24, 07:24
Medlem
Phoenixno1s avatar
[quote=evaveva|61586759]
Citat:
Ursprungligen postat av OY

I övrigt så har jag noterat att någon inom familjen(farfar?) gick bort i oktober 2016, kan vara en anledning till att P är deprimerad.//

//Här finns ju en anledning till varför P.var ledsen ,men räcker det för att ta sitt verkligen?
Suicid är mer komplicerat än att så men naturligtvis kan det vara en orsak om P dessutom redan hade depression och kanske ångest (baserat på det som sagts om hans mående i HP) så är det inte omöjligt att han hade suicidala tankar. )

Suicid kan ske av många orsaker ex till följd av stark påverkan utifrån (sekt) Några har nämt challenges och Suicid kan gränsa till olyckshändelser, där personen ”lekt med döden” i riskfyllda beteenden. De kan ske på stundens ingivelse, för att ångesten blir för stark,(farfars död) under drogpåverkan eller helt enkelt för att ett tillfälle kommer! De tankarna tar då över och rationella tankar om ex efterlevandes mående försvinner i periferin.
Suicid kan också ske efter mycket noggrann planering och omfattande förberedelser.

Jag tänker att händelsen enbart inte räcket men vi vet ju inte hur P egentligen mådde bakom skalet.
Citera
2017-08-24, 08:31
Medlem
Nina ?
Har de satt ut något nytt sök-datum ? Missing Peoples .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-24 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in