2017-08-24, 08:08
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vad menar advokaten att styckningen inte ändrar läget? Som jag skrivit tidigare tänker jag på Robert Durst som styckade sin granne men som klarade sig från straff då han påstod att han dödade grannen i självförsvar och då spelade styckningen ingen roll och var inte straffbar... Men det var i staterna. Hur ser man på sånt i Danmark?
Citera
2017-08-24, 08:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja jag förstår att man måste ja motiv för mord. Nu tror jag att man hade motivet redan för länge sedan pga hur snabbt det gick i början för dom att misstänka mord.

Men det kanske är foliehatt på det, vet inte.

Tror inte polisen hade uttalat sig om motiv alls om man inte hade något specifikt i åtanke.
Journalisten frågade väl om mord och motiv i samma fråga? Och polisen svarade ja...?
Alltså - såvitt jag förstår så har inte polisen explicit varit ute och talat om att det är ett mord?
Citera
2017-08-24, 08:10
Medlem
Att PM inte bryter ihop, efter allt han har gjort, det stör mig. En sådan man kan ha mördat förut. Det är domstolen som dömer och jag kan ingenting säga säkert.

Svenske GW talar om hur kroppen behandlades. Det handlar om luft och kroppsvätskor, som jag förstår det. Det var spår som PM försökte dölja. Han sänkte den lämlästade kroppen med vikter, men lyckades inte. Och ännu har han inte brutit ihop. Hur kan man stycka en kropp och försöka se normal ut?
Citera
2017-08-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad menar advokaten att styckningen inte ändrar läget? Som jag skrivit tidigare tänker jag på Robert Durst som styckade sin granne men som klarade sig från straff då han påstod att han dödade grannen i självförsvar och då spelade styckningen ingen roll och var inte straffbar... Men det var i staterna. Hur ser man på sånt i Danmark?
Du måste fråga advokaten.

Kanske att han redan erkänt styckningen förra helgen och att läget inte ändras av att det nu blivit publikt.

Kanske att utifrån hans historia så kommer straff för styckning inte att göra så stor skillnad på den totala strafftiden.

Kanske någonting helt annat som totalt beror på fakta vi saknar.
Citera
2017-08-24, 08:20
Medlem
Vad menas med att skador tillförts torson för att leda ut luftgaser? Att man gjort en massa små djupa hål?
Citera
2017-08-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du måste fråga advokaten.

Kanske att han redan erkänt styckningen förra helgen och att läget inte ändras av att det nu blivit publikt.

Kanske att utifrån hans historia så kommer straff för styckning inte att göra så stor skillnad på den totala strafftiden.

Kanske någonting helt annat som totalt beror på fakta vi saknar.
Såvitt jag vet hade han inte erkänt styckningen i tisdags. Men kanske senare. Vem vet?
Citera
2017-08-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrooom
Vad menas med att skador tillförts torson för att leda ut luftgaser? Att man gjort en massa små djupa hål?
Gjort hål och pressat "ihop" torson. Det var skador på de inre organen pga det.
Citera
2017-08-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vrooom
Ungefär någonting sådant borde vara den rimliga tolkningen. Fast i detta fall kanske för små hål så de försluter sig (ungefär som när man trycker en skruvmejsel genom gummi) eller inte nog djupa hål - vad han än gjorde så räckte det inte för att hålla torson sänkt.

Kanske var allt han hade i huvudet att snabba på initial sänkning där han tänkte att hans hål skulle underlätta att få vatten att rinna in i lungorna.
Citera
2017-08-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gjort hål och pressat "ihop" torson. Det var skador på de inre organen pga det.
Jo det stämmer - låter som han även försökt kollapsa lungorna.
Citera
2017-08-24, 08:28
Medlem
TantLinns avatar
Att han inte bryter ihop beror på att han har nån typ av aspberger/autism, det förstår man ju tydligt om man läser vad hansnärmaste säger om han.
Att han dödat henne beror nog på att hon troligen fick panik när båten gick ner, och han kan inte förhålla sig till sånt då han inte förstår sig på känslor och inte kan hantera det. Han försökte säkert tysta henne och ju mer han försökte ju mer panik fick hon så tillslut dunkade han hennes huvud eller så mot nåt för att få henne tyst och då dog hon. Min teori...
Citera
2017-08-24, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag själv som inte är människojägare tror att det krävs en aning ganska mer än en hyfsad kniv för att stycka upp en människa.
Inte jag heller men tex människor och grisar är båda däggdjur med snarlik anatomi och ett vildsvin är inget större problem att stycka enbart utrustad med en bra kniv. Så länge man vet vad man håller på med.
Kroppsdelar sitter inte ihop, både armar, ben och huvud är artikulerade och hålls på plats av muskler, senor och ligament och skär du längs med fibrerna och tar av dessa så brukar det inte vara något större problem och inget överdrivet blodbad heller.

Vet man om herr PM är jägare eller ej?
Citera
2017-08-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han ljuger givetvis om det också.

Danska polisen säger ju att de inte är intresserade längre av vad han har att berätta.

Han har nog satt ditt en etta först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in