2017-08-24, 04:30
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Någon som vet vilken skola PM's fru jobbar på?
Vad har hon med saken att göra?
Citera
2017-08-24, 04:32
Medlem
Dricksglas55s avatar
Kommer vi i Sverige få tillgång till fuppen sen? Men det kommer väl vara på danska, vilket man kommer fatta hälften av.
Citera
2017-08-24, 05:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tror det ligger lite psykologi i det där med kön kopplat till försvarsadvokat.
Om en man misstänks/åtalas för ett bestialiskt brott mot en kvinna så stärks trovärdigheten mer hos GM om även försvararen är av kvinnokön.
Det har jag inga belägg för, bara min "gut feeling"
Ja det tror jag. Bra att åklagaren också är kvinna då.
Citera
2017-08-24, 05:12
Medlem
Vet vi huruvida natilus lade till på refshaleöen kl 22.30 eller inte?
Citera
2017-08-24, 05:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du, och många på forumet med dig, springer till känslomässiga slutsatser, trots ett mycket begränsat publikt underlag för hur KW dog. Visst, det är mycket brutalt att stycka en kropp, men, man måste skilja på dödsorsak och styckning, annars visar man att man inte riktigt förstått den rättsprocess som väntar.

Så, alla ni som redan nu vill se PM brinna i helvetet, försök förstå att så länge det inte är fastlagt hur hon dog, kan iaf. inte lagen döma en person. Det finns en juridisk och en "mänsklig" del.

Oavsett om han blir dömd till dråp/mord eller inte, är han nog för evigt dömd av folket, det kan jag ganska lätt läsa av här på forumet.

Oavsett om hon dog genom vad GM påstår en olycka eller mord så finns hos normala människor spärrar för att inte sätta kniven i någon människa. Men nu har han skurit upp kroppen i olika delar och även punkterat kroppen för att försöka eliminera att den skulle flyta upp.

Enligt normala värderingar är detta helt sjukt och GM borde avlivas.
Citera
2017-08-24, 05:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Följ kontexten i debattkedjan så förstår du.

Inledande påstående var att olycka aldrig leder till styckning, med implikationen att detta måste vara mord.

GW säger att i princip 20 av 20 styckningar sker efter grovt våld.

Och jag följer upp med att olyckor kan innefatta grovt våld, varför GW:s statistik inte talar emot att olyckor skulle följas av styckning.
Det är du som inte förstår.
GW : "Det här är naturligtvis ingen olycka. Han har dödat henne. När man styckar en kropp har det nästan 20 ggr av 20 föregåtts av dödligt våld. Det är mord eller dråp."

Olyckor kan innefatta dödligt våld enligt dig, men GW menar mord eller dråp, alltså AVSIKTLIGT.
Citera
2017-08-24, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Jeg har en fornemmelse av at PM har drept noen før også.

Ja. Så tänker också jag, eftersom han visste hur han skulle hantera kroppen. Vi får se om den danska polisen kan binda honom till tidigare brott.
Citera
2017-08-24, 06:19
Medlem
Hydrangeas avatar
Känns som mer än bara ett sex som urartatade.. Tänker på åklagarens uttalande:

"Sedan anhållandet har Madsen förhörts flera gånger. Och det är känsliga saker han berättar, anser åklagaren Louise Nielsen. Så känsliga eller utpekande för den försvunna Kim Walls del att de inte bör offentliggöras"

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-12/haktningsforhandling-mot-ubatsagaren-drojer
Citera
2017-08-24, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Okej, men 15 år? Seriemördare börjar inte i en så tidig ålder.
Sorry, det är för mycket som måste stämma som inte hänger ihop för att koppla japanesiskan med PM, hade det varit 10-15 år framåt i tiden hade jag kunnat köpa det.

Jag säger inte att jag tror PM var skyldig till japanskans död men ofta börjar framtida serieförbrytare sin kriminella bana i just tonåren. Men första förbrytelsen (förbrytelserna) brukar generellt vara 'enklare', ex ge sig på djur. Så 15 år behöver inte vara för ungt även om det givetvis skulle förvåna. Snittåldern för första mordet för en manlig seriemördare är 27 år men finns en hel del exempel på de som börjat som tonåringar. Här har du en amerikansk lista: http://www.viralnova.com/teen-serial-killers/
Citera
2017-08-24, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Vet vi huruvida natilus lade till på refshaleöen kl 22.30 eller inte?

Nej, det är inte klarlagt men polisen har ännu inte hittat något belägg för det påståendet. Det ska ju i det sammanhanget även sägas att PM återtagit det uttalandet i polisförhör
Citera
2017-08-24, 06:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea

"Sedan anhållandet har Madsen förhörts flera gånger. Och det är känsliga saker han berättar, anser åklagaren Louise Nielsen. Så känsliga eller utpekande för den försvunna Kim Walls del att de inte bör offentliggöras"

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-12/haktningsforhandling-mot-ubatsagaren-drojer
Svårt att tänka mig något som kan vara mer kränkande än att man delats i bitar och kastats i havet? Helt kan jag inte släppa tanken på könskorrigerad...
Citera
2017-08-24, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea

Du kan absolut ha rätt men det 'känsliga' kan även handla om att han berättat att hon styckats. I dagsläget vet vi ju inte vad han har sagt till polisen om sjöbegravningen, även om även jag lutar åt att det nog snarare handlar om att han påstår att de haft sex (hur nu olyckan kom in i det sammanhanget)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in