2017-08-24, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Som du ser är jag inne på samma linje som du.
PM backar från lögn efter lögn, en bit i taget, är min uppfattning. Som tanten med kattsvansen som kapar en liten bit av svansen i taget för att det inte ska göra så ont...

Som många mördare anpassar han sig efter vad polisen vet med säkerhet.

Svansen blir kortare och kortare, som du säger...

Hans fantasi om att lura polisen smulas sönder i samma takt som svansen kortas.
Citera
2017-08-24, 03:08
Medlem
Jeg har en fornemmelse av at PM har drept noen før også.
Citera
2017-08-24, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som många mördare anpassar han sig efter vad polisen vet med säkerhet.

Svansen blir kortare och kortare, som du säger...

Hans fantasi om att lura polisen smulas sönder i samma takt som svansen kortas.

Skulle tro att PM för stunden hoppas på att bli dömd för någon dansk motsvarighet till brot mot griftefrid..

Jag är inte insatt i dansk lag men jag har en känsla av att det kan bli svårt att visa att han faktiskt dödade henne. En ny Mats Alm?
Citera
2017-08-24, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Skulle tro att PM för stunden hoppas på att bli dömd för någon dansk motsvarighet till brot mot griftefrid..

Jag är inte insatt i dansk lag men jag har en känsla av att det kan bli svårt att visa att han faktiskt dödade henne. En ny Mats Alm?

Jag tror inte det blir svårt att bevisa med tanke på hur hans story ändrar sig allt efter hur långt polisen kommit i eftersökningen, att hennes blod har hittats i u-båten, att hon har styckats - som alltså inte stämmer överens med hans story - och att han är den senaste som såg henne i livet samt har setts åka omkring med släckt u-båt och vara omöjlig att kontalta. Jag är ganska övertygad om att man åtminstone i byretten (tingsrätten) kommer att fälla honom för det vi kallar för "uagtsomt manddrab" ifall man inte hittar mer än det som framkommit.

PS. Vi kallar det för "usømmelig omgang med lig", som motsvarar den svenska reglen om brott mot giftefrid.
Citera
2017-08-24, 03:28
Medlem
RumpNietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caregiverfromhell
Hur kan vara så smart att man bygger en ubåt som funkar men gör nåt så dumt så man våldtar en kvinna på den samma?
Det är kanske därför jag tycker at ligga med en brud är enkelt men att bygga en U-Båt känns svårt?
Folk har olika färdigheter?

Det har ju sagts tidigare i tråden att det var ett stort lag av hobbymekaniker som byggde ubåten och att Madsen snarast var en av dem som gjorde bland det minsta jobbet på den, han var istället upptagen med att göra tv-intervjuer och själv ta åt sig hela äran för jobbet (till övriga ubåtsbyggares förtret). Ska tydligen ha varit lite samma sak med raketgrejorna han pysslade med förut.

Så om de uppgifterna stämmer så behöver han nog inte vara det geni de flesta verkar hålla honom för, utan kanske tvärtom - vilket vi isåfall ser resultatet av nu - bara en uppmärksamhetskåt psykopat.
Citera
2017-08-24, 03:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Ja det mesta tyder ju givetvis på att du är en betydligt mer balanserad person är vad PM är.
PM verkar ju direkt olämplig att framföra ubåtar, samarbeta med andra människor och bygga raketer m.m.
Det ska bli intressant att se vad den rättspsykiatriska undersökningen säger om PM.

Mmm....... "DEN" .........rättspsykiatriska undersökningen..... kommer med all sannolikhet ta lång tid att genomföra.
Blir nog inlåst inom psykiatrin skulle jag tro utan kontakt med någon utanför sjukhuset.....
Sjukvårdens speciella "undantagstillstånd" för att slippa släppa ut galningar på gator och torg...

Tänk vad denna man kommer att lida för denna helt vansinniga händelse, om inte annat så måste han låsas in för sin egen säkerhet......

Obs.. det är inget hot från min sida......"men PM tycks ju inte vara den enda galningen"
Citera
2017-08-24, 03:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Jag tror inte det blir svårt att bevisa med tanke på hur hans story ändrar sig allt efter hur långt polisen kommit i eftersökningen, att hennes blod har hittats i u-båten, att hon har styckats - som alltså inte stämmer överens med hans story - och att han är den senaste som såg henne i livet samt har setts åka omkring med släckt u-båt och vara omöjlig att kontalta. Jag är ganska övertygad om att man åtminstone i byretten (tingsrätten) kommer att fälla honom för det vi kallar för "uagtsomt manddrab" ifall man inte hittar mer än det som framkommit.

PS. Vi kallar det för "usømmelig omgang med lig", som motsvarar den svenska reglen om brott mot giftefrid.
Borde inte brott mot griftefrid ingå i misstankarna vid häktning? Eller tar man bara den allvarligaste misstanken och häktar för? Reagerade på denna notis från TT 23/8 kl 13.13 där det framgår att Madsen är lättad över att KW kropp är identifierad. Talar för att han från början berättat om att han styckat henne? https://www.sydsvenskan.se/2017-08-23/forsvarsadvokaten-madsen-lattad

– Min klient och jag är mycket till freds med att fyndet som polisen gjort har kunnat identifieras. Den delen av utredningen är nu på plats, och det är han mycket lättad över, säger Peter Madsens advokat.
På frågan om hur hennes klient kan vara lättad över att Kim Walls kropp har hittats svarar hon:
– Min klient är det för han har ingen annan önskan än att det här blir uppklarat och sanningen kommer fram.
Citera
2017-08-24, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Det har ju sagts tidigare i tråden att det var ett stort lag av hobbymekaniker som byggde ubåten och att Madsen snarast var en av dem som gjorde bland det minsta jobbet på den, han var istället upptagen med att göra tv-intervjuer och själv ta åt sig hela äran för jobbet (till övriga ubåtsbyggares förtret). Ska tydligen ha varit lite samma sak med raketgrejorna han pysslade med förut.

Så om de uppgifterna stämmer så behöver han nog inte vara det geni de flesta verkar hålla honom för, utan kanske tvärtom - vilket vi isåfall ser resultatet av nu - bara en uppmärksamhetskåt psykopat.

Så du påstår att den gemene svensson skulle kunna skissa en ubåt och sedan leda en arbetsgrupp för att bygga den? Den gemene svensson kan då också skapa raketbränsle när h*n är 14 år gammal och jobba tillsammans med forskare på NASA för att bygga en rymdraket. Totalt nonsenssnack från din sida
Citera
2017-08-24, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caregiverfromhell
Hur kan vara så smart att man bygger en ubåt som funkar men gör nåt så dumt så man våldtar en kvinna på den samma?
Det är kanske därför jag tycker at ligga med en brud är enkelt men att bygga en U-Båt känns svårt?
Folk har olika färdigheter?
Att bygga en U-båt är inte speciellt svårt. Gammal känd teknik som mest kräver tid och resurser. Att kalla någon tekniskt geni för att den uppfunnit hjulet på nytt känns inte särskilt berättigat. U-båten såg ju inte ens speciellt välbyggd ut. Men han är ju en av de första som lyckats ställa till det på detta vis och det måste han ju få en guldstjärna för om inte annat för att tidningarna gör mycket kosing på alla klick detta genererar.
Citera
2017-08-24, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att bygga en U-båt är inte speciellt svårt. Gammal känd teknik som mest kräver tid och resurser. Att kalla någon tekniskt geni för att den uppfunnit hjulet på nytt känns inte särskilt berättigat. U-båten såg ju inte ens speciellt välbyggd ut. Men han är ju en av de första som lyckats ställa till det på detta vis och det måste han ju få en guldstjärna för om inte annat för att tidningarna gör mycket kosing på alla klick detta genererar.

Nåja mannen har en IQ på 149 så det talar för sig själv att han är ett geni i grund och botten.
Citera
2017-08-24, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Borde inte brott mot griftefrid ingå i misstankarna vid häktning? Eller tar man bara den allvarligaste misstanken och häktar för? Reagerade på denna notis från TT 23/8 kl 13.13 där det framgår att Madsen är lättad över att KW kropp är identifierad. Talar för att han från början berättat om att han styckat henne? https://www.sydsvenskan.se/2017-08-23/forsvarsadvokaten-madsen-lattad

– Min klient och jag är mycket till freds med att fyndet som polisen gjort har kunnat identifieras. Den delen av utredningen är nu på plats, och det är han mycket lättad över, säger Peter Madsens advokat.
På frågan om hur hennes klient kan vara lättad över att Kim Walls kropp har hittats svarar hon:
– Min klient är det för han har ingen annan önskan än att det här blir uppklarat och sanningen kommer fram.
När han häktades var styckningen nog inte känd och han, kan man gissa, erkände eller hintade om den den lite senare när de där "synnerliga skäl" dök upp. Om jag förstått saken rätt så är han nu i första omgången häktad i 24 dagar (för motsvarande grovt vållande), men när omhäktningen kommer så blir det nog godsaker som mord och brott mot griftefrid. Om han inte under tiden förklaras oskyldig till allt, vilket vore totalt spektakulärt, men ingenting i detta fall förvånar längre...
Citera
2017-08-24, 04:02
Medlem
Någon som vet vilken skola PM's fru jobbar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in