2017-08-23, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vilken energi, att hon orkar! Det är verkligen värt att ta sig igenom henne faktaspäckade inlägg och jag rekommenderar alla att följa länken.

/Provokatör

Fy fan vilken läsning ! Rå fakta bara

Citat:
Det pratas mycket om kostnader generellt vad gäller migrationen men en kostnad vi inte alls pratat om är skolan. I våras ändrades lagen av Socialdemokraterna och Miljöpartiet att samtliga i gruppen ensamkommande, det vill säga även de som fått avslag, ska få gå klart skolan. I genomsnitt tar det 4 år för individer i den gruppen att gå gymnasiet och bara en liten del får godkänt.

Jag reagerade just på det att även de som fått avslag ska gå klart gymnasiet alltså 4 år till !
Vad är det för jävla politik ?

Kostnaderna särskilt för ensamkommande är så horribla att man mår illa.

VAD HÅLLER REGERINGEN PÅ MED ? VARFÖR KAN INTE HATMEDIA BELYSA DETTA
Citera
2017-08-23, 19:09
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Fy fan vilken läsning ! Rå fakta bara

Jag reagerade just på det att även de som fått avslag ska gå klart gymnasiet alltså 4 år till !
Vad är det för jävla politik ?

Kostnaderna särskilt för ensamkommande är så horribla att man mår illa.

VAD HÅLLER REGERINGEN PÅ MED ? VARFÖR KAN INTE HATMEDIA BELYSA DETTA

Den enklaste och billigaste lösningen vore att skicka iväg hela regeringen ur landet. Ge dom full pension på en paradisö livet ut bara dom ger fan i svensk inrikespolitik. Det vore det klart billigaste och bästa alternativet.

/Provokatör
Citera
2017-08-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Den enklaste och billigaste lösningen vore att skicka iväg hela regeringen ur landet. Ge dom full pension på en paradisö livet ut bara dom ger fan i svensk inrikespolitik. Det vore det klart billigaste och bästa alternativet.

/Provokatör

Skicka ut dem UTAN pension de får söka asyl någonstans. Att de får bidrag är tveksam, deras problem

Ordet bidrag går inte att översätta på många språk
Citera
2017-08-23, 19:26
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Bäst vore om ALLA ignorerade och slutade besvara Praktarslet och Valpen. Såna där finns på var och vartannat fourm. Bara tröttsamma djävlar och dom slutar aldrig. Gäller även pedofiltrollet Sommarpappan och det är otroligt tröttsamt då alla ska förklara och redogöra för deras trams. LÄGG NER !!!

Gissar på att det handlar om avbetalda Sverigedemokrater som värvar röster åt SD Det är en bra strategi Anders Lindberg, Pascalidou och Virtanen har säkert lyckats värva tusentals SD:are bara av att visa sig.
Citera
2017-08-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag måste säga att jag inte förstår ditt slagord "Inga hazarer på våra gator". Jag kan förstå dina åsikter i asylpolitiken i allmänhet, även om jag inte delar alla av dem. Jag bor inte i söder så jag har inte sett demonstrationen men jag kan till och med förstå att du känner dig rädd. Men menar du att ingen hazar någonsin får gå på våra gator? Oavsett om hazaren som går på våra gator är turist, ambassadanställd, gäststuderande eller arbetstagare. Eller om hazaren är född som svensk medborgare, av föräldrar som fått PUT och svenskt medborgarskap för flera decennier sedan? Om du inte vill se några andra än etniska svenskar på dina gator i söder varför går du inte ut och ropar det i stället? Typ "Inga utlänningar på våra gator". I all välmening.
Du menar att ankarbarnet skickat ut sina ankarföräldrar i förväg? Hypoteser bara det fanns inga Hazarer som visste var eller vad Sverige var för något för flera decennier sen..dom vet ju inte ens när dom är födda!
Citera
2017-08-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Du menar att ankarbarnet skickat ut sina ankarföräldrar i förväg? Hypoteser bara det fanns inga Hazarer som visste var eller vad Sverige var för något för flera decennier sen..dom vet ju inte ens när dom är födda!
Mitt inlägg handlade enbart om slagordet "Inga hazarer på våra gator" vilket jag trodde att till och med du skulle förstått, men ack nej.
Citera
2017-08-23, 19:39
Medlem
Provokatörs avatar
FN har brutit ned siffrorna i regioner så vi kan få en uppfattning om var det är farligast och hur många som dör eller skadas.

https://minfil.org/kd0en0c0b7/afgha.png

Kod:
Tabell 4
DÖDA & SKADADE

2009	2014	2015	2016	2017
Southern	1123	1393	1317	1500	1417
Central		314	697	690	1116	1254
Eastern		329	856	952	741	702
Sout east	445	615	766	446	517
Western		158	422	297	395	483
Northern	61	563	370	518	469
North east	35	311	548	543	379
Central h.lands	27	38	42	8	22

Källa FN-rapport: 'Mid year report 2017 
Av dessa så dör i snitt 37%, då ser det ut enligt följande i faktiska tal (Tabell 5, jag rundar av uppåt).

Kod:
Tabell 5
DÖDADE BASERAT PÅ ATT 37% i tabell 4 DÖR

2009	2014	2015	2016	2017
Southern	416	515	487	555	524
Central		116	258	255	413	464
Eastern		122	317	352	274	260
Sout east	165	228	283	165	191
Western		58	156	110	146	179
Northern	23	208	137	192	174
North east	13	115	203	201	140
Central H.lands	10	14	16	3	8

Bosätter man sig i Central Highlands så är det säkrare än att gå på Drottninggatan, förra året dog bara 3 stycken i Central Highlands.

Tänk på att det mördades 106 personer i Sverige 2016 och vi är ca 10 miljoner. I Afghanistan dog det 1637 personer pga oroligheter och där bor ca 35 miljoner. Samtidigt ger hela vänsterpatrasket sken av att alla som skickas tillbaka skickas in i döden, så är det inte! Håller man sig borta från dom värsta regionerna så sjunker siffrorna drastiskt.

Tänk även på att det anmäldes 6715 våldtäkter i Sverige 2016, hade vi haft samma storlek på befolkningen som Afghanistan skulle det varit 23500, varav ett oproportionerligt stort antal utfördes av just afghaner.

FN's rapport i sin helhet (sid. 9 & 16): LÄNK

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-08-23 kl. 20:01.
Citera
2017-08-23, 19:41
Medlem
Amir från Medis tror att i Sverige är det fritt fram för alla att demonstrera 24/7 utan uppehåll, utan tillstånd och (förmodligen) med i stort sett vilka medel man vill "så länge man inte skadar andra på riktigt".

https://twitter.com/nabizadehse/status/900410261181538304

Någom ftån polisen borde ta ett snack med de här figurerna. Och dessutom börja tillämpa deras demo-tillstånd *strikt* och enligt normal praxis.
Citera
2017-08-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Mitt inlägg handlade enbart om slagordet "Inga hazarer på våra gator" vilket jag trodde att till och med du skulle förstått, men ack nej.
Vem vill anställa en person som inte vet om han är 17 eller 38? Fanns inga dagstidningar eller almanackor i Teheran för 20 år sen-Teheran är en modern mångmiljon stad.
Citera
2017-08-23, 19:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Jag har sett batikhäxor hylla och gilla Kanada batikhäxor som lobbar för hazarer egentligen statliga pengar mer än hazarer. Batikhäxor förstår sällan att om vi haft Kanadas migrationspolitik har SD hamnat utanför riksdagsgränsen aldrig ens nått riksdagsspärren. 2015 stoppade Kanada vuxna män som i Sverige cosplayar som barn från att söka sig till Kanada landet prioriterar barn och kvinnor För alla sommarmammor och sommarpappor här på forumet när jag skriver barn menar jag inte barn mellan 18år och 48år utan barn.

http://www.cbc.ca/beta/news/canada/montreal/trudeau-asylum-seekers-1.4254851

Ser ni inte skillnaden på barn och barn är ni totalt värdelösa och bör svälja cyanid

http://imgur.com/a/9bsCy

Hyllar de fortsatt Kanada? Ja dessa 100 ensamkommande "barn" kan ju försöka ens ta sig in i Kanada. De kommer inte få flyga dit eller åka båt dit lagligt och skulle de mot förmodan på något mirakulöst sett ta sig in till Kanada och begära asyl är det nej tack i grinden. Kanada låser för övrigt in alla asylsökande även de som kanske möjligen får asyl. Detta för att skydda befolkningen i Kanada.

Konstigt att dessa batikhäxor fortsatt säger att det är så mycket bättre i Kanada. Jag tycker faktiskt de har rätt och Sverige borde göra exakt som Kanada. Nej automatiskt till alla muslimska män.

Så hoppas de verkligen kör med detta på sina plakat jag skriver under direkt på att Kanada de vet bäst.
Citera
2017-08-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Amir från Medis tror att i Sverige är det fritt fram för alla att demonstrera 24/7 utan uppehåll, utan tillstånd och (förmodligen) med i stort sett vilka medel man vill "så länge man inte skadar andra på riktigt".

https://twitter.com/nabizadehse/status/900410261181538304

Någom ftån polisen borde ta ett snack med de här figurerna. Och dessutom börja tillämpa deras demo-tillstånd *strikt* och enligt normal praxis.

Så går det när polisen inte följer lagar och regler. Hur ska ockupanterna förstå när polis, politiker, journalister säger att Sveriges lagar inte gäller för ockupanterna de kan göra vad de vill utan konsekvenser.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-23 kl. 19:58.
Citera
2017-08-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hyllar de fortsatt Kanada? Ja dessa 100 ensamkommande "barn" kan ju försöka ens ta sig in i Kanada. De kommer inte få flyga dit eller åka båt dit lagligt och skulle de mot förmodan på något mirakulöst sett ta sig in till Kanada och begära asyl är det nej tack i grinden. Kanada låser för övrigt in alla asylsökande även de som kanske möjligen får asyl. Detta för att skydda befolkningen i Kanada.

Konstigt att dessa batikhäxor fortsatt säger att det är så mycket bättre i Kanada. Jag tycker faktiskt de har rätt och Sverige borde göra exakt som Kanada. Nej automatiskt till alla muslimska män.

Så hoppas de verkligen kör med detta på sina plakat jag skriver under direkt på att Kanada de vet bäst.

När jag kollar profiler på Facebook som uppenbart engagerar sig för #visu gillar en hel del Kanda och Trudeau Det visar hur obildad människor är, svenska skolan som slagit till Det är till och med bättre att leva som illegal invandrare i USA än Kanada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in