2017-08-23, 17:49
Medlem
exceptionals avatar
Hjälp mig att förstå. Nu har migrationsverket bestämt att de inte får stanna och jag håller med. Är de också rasister på migrationsverket?
Svensson vågar inte säga sin åsikt. Svärje har blivit konstigt.
Citera
2017-08-23, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Bilder från förvaret i Märsta igår när de fick beskedet att utvisning av afghanen blev inhiberat ---- det saknades lite skumpa för att fira....
Jaha. Tack. Trodde att det var något som hänt idag, eftersom det lades upp idag.

Nu ska våra hemlösa tydligen få deras gamla sovsäckar och skit, som de fick nytt.
Så tydligen ska de inte sova där inatt, om jag fattat det rätt?
Vi skickar inte hem Q..., eller vad han hette. Mot att ni inte stör södermalmsfolket på nätterna.
Citera
2017-08-23, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Vad jag hörde från en vanligtvis välunderrättad källa var, att de hade påkommits med att köpa rökheroin av marockaner, men att dialogpolisen lät saken bero pga en direkt order från Dan Eliasson.

Tycker att det är väldigt märkligt att INGEN av "ungdomarna" fotats med en cigg i näven. De brukar väl röka som borstsbindare?
Citera
2017-08-23, 18:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Mötte hela gänget vid Märsta station ca: 17:30 igår på väg in i pendeln. Runt 70-80 stycken och alla såg euforiska ut och med god vilja kan jag på min höjd säga att en eller två såg ut att vara under arton men vad fan är det med hazarer och deras frisyrer? Det är tuppkam hit, snagg dit och benor år alla håll. Den enda gemensamma nämnaren är att alla frisyrer är jävligt fula.
Citera
2017-08-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tycker att det är väldigt märkligt att INGEN av "ungdomarna" fotats med en cigg i näven. De brukar väl röka som borstsbindare?

De har säkert fått order att visa upp sina bästa sidor, hjärta och kärlek - ciggen eller något annat rökbart fick tas bakom kamerorna eller runt knuten
Citera
2017-08-23, 18:32
Medlem
schuberts avatar
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-23/18-aring-doms-efter-gruppvaldtakt-i-arlov

Mycket trevligt nytt folk vi importerar.
Välkommen till Sverige! Här kan du göra vad som helst utan kännbara repressalier, giltigt asylskäl eller ej.
Citera
2017-08-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
https://www.sydsvenskan.se/2017-08-23/18-aring-doms-efter-gruppvaldtakt-i-arlov

Mycket trevligt nytt folk vi importerar.
Välkommen till Sverige! Här kan du göra vad som helst utan kännbara repressalier, giltigt asylskäl eller ej.

Rättsväsendet jobbar åt invandrade kriminella och hela kostnaden får skattebetalarna ta.

Citat:
Saken har efter överklagan tagits upp i hovrätten, som fastställer straffet på tio månaders ungdomsvård. Rätten river däremot upp beslutet om utvisning, men hänvisning till att pojken är ung, tidigare ostraffad, har mått mycket psykiskt dåligt i under sin tid i Sverige samt det dåliga säkerhetsläget i Afghanistan.

Citat:
Sverige utvisar fortfarande människor till Afghanistan, men under den senaste tiden har kritiken mot utvisningarna vuxit. För knappt två veckor sedan gick dessutom Afghanistans flyktingministrar ut och vädjade till Sverige att stoppa utvisningarna av afghanska flyktingar.

Sittstrejkande på Medis är säkra på att de ska stanna. De kanske vet bättre än vad vi vet ?
Citera
2017-08-23, 18:38
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Se även uppföljaren:

http://uvell.se/2017/08/23/drivkrafter-och-statistik-om-ensamkommande/

Vilken energi, att hon orkar! Det är verkligen värt att ta sig igenom henne faktaspäckade inlägg och jag rekommenderar alla att följa länken.

/Provokatör
Citera
2017-08-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Precis som på Medis, så är det inte vi som sköter oss, som ska ge oss. Utan de som kommer hit och stör, för sitt eget höga nöjes skull.

Vet du, eller någon varför de var så strålande glada på bilderna här: https://www.facebook.com/ungisverige.nu/photos/pcb.1979560125622993/1979559918956347/?type=3&theater
Är det bara jag som inte kan kommentera på deras facebooksida längre? Kunde det tidigare, men antar att dom tagit bort den funktionen för alla som moderatorn inte godkänt.
Citera
2017-08-23, 18:57
Medlem
Provokatörs avatar
Jag ger mig fan på att dom I ett sista försök att få stanna drar fram bögkortet. Då får dom garanterat PUT och Hassans sketch om 10.000 tyska bögar överträffas av verkligheten.

Lyssnade nyss igenom den och nu skrattar jag inte längre: https://youtu.be/ddiJr3XmGqY

/Provokatör
Citera
2017-08-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag har blivit grovt förolämpad!
En hazaryngling gjorde ett handhjärta till mej och blinkade!
Jag tog idag mina första stapplande steg på egen hand ut i gatuvimlet. Satte mej ner en bit från porten på ett elskåp för att vila.
Då kommer dom...tre exemplar som ska sitta på Medis och inte patrullera min trottoar.
Den ena stannar upp och granskar mina kläder. Vi var nästan likadant klädda...
Jag hade armegröna byxor med benficka. Han också. Jag hade armegrön jättet-shirt från jaktkeps.se. Han hade också armegrön tröja.
När han fick syn på mina canvaskängor (israeliska för marsch i sand) började han peka på dom och det gick ett sus i grabbgänget.
En tog upp en plånbok och pekade på mina kängor.
Sen började det handhjärtas och blinkas.
Jag blev så paff att jag glömde skrika "Inga hazararer på våra gator"
Bättre att handhjärtas än att våldtas, tänkte jag och stapplade iväg i motsatt riktning.
#jaggårinteut
Jag måste säga att jag inte förstår ditt slagord "Inga hazarer på våra gator". Jag kan förstå dina åsikter i asylpolitiken i allmänhet, även om jag inte delar alla av dem. Jag bor inte i söder så jag har inte sett demonstrationen men jag kan till och med förstå att du känner dig rädd. Men menar du att ingen hazar någonsin får gå på våra gator? Oavsett om hazaren som går på våra gator är turist, ambassadanställd, gäststuderande eller arbetstagare. Eller om hazaren är född som svensk medborgare, av föräldrar som fått PUT och svenskt medborgarskap för flera decennier sedan? Om du inte vill se några andra än etniska svenskar på dina gator i söder varför går du inte ut och ropar det i stället? Typ "Inga utlänningar på våra gator". I all välmening.
Citera
2017-08-23, 19:04
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Asylhaverister fick Migrationsverket att stoppa avvisning av 19-årigt “ensamkommande barn”

http://avpixlat.info/2017/08/23/asylhaverister-fick-migrationsverket-att-stoppa-avvisning-av-19-arigt-ensamkommande-barn/#more-208900
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in