2017-08-23, 18:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han hävdar fortfarande att det är en olycka där döden följde. Han har förklarat innanför lyckta dörrar i lördags. I övrigt hade hon inga kommentarer. Inga alls.
Så det är möjligt att han förklarat för polisen hur det ska ha gått till, enligt honom, men att det är sekretessbelagt. Frustrerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Hon säger ju ingenting... Journalisten fiskar...advokaten FÅR inte säga vad som kom fram under dubbla lyckta dörrar. Hela intervjun är en enda lång cirkel...lol

Citat:
Helt riktigt. Hon hade fått sparken från danska advokatsamfundet om hon yppat sekretessbelagda uppgifter. Hon är klientens språkrör. Är klienten nöjd är hon nöjd. Hon talar inte i egen sak. Men kan lova att hon kräker ur sig när hon kommer hem till maken. Som har munkavel. Man får välja sina makar noga i många yrken.

Givetvis har ni rätt i det ni säger, men Picasso2 : hur tolkar du hennes svar ? På bara "magkänsla". Är detta en advokat som är självsäker att fria sin klient, eller på tunn is..(har ju förstått att du är inom juss, och läser dina inlägg i tråden med ett större intresse)

Lite samma sak till dig Bluis : Även om hon försvarar sin klient med näbbar och klor.., får du inte känslan att hon är lite "offside", att hon vet att detta inte ser bra ut ?
Citera
2017-08-23, 18:45
Medlem
Citat:
Nej, polisen sa att man kan inte hitta dna PÅ kroppen utan man tagit dna inifrån kroppen för att matcha mot hår- och tandborste. Nån annans dna har det inte varit tal om. Det går inte att få fram i det här läget.

Jo, jag satt och tittade på polisens presskonferens där utredningsledaren sa att ingen utomstående DNA kunnat säkras PÅ kroppen (jag har bott i Danmark, talade då flytande danska och förstår ännu språket utan problem)
Citera
2017-08-23, 18:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför inte?
Varför kan man inte tänka i nya banor om dödsorsak? Ber om ursäkt om det här redan har varit uppe till diskussion. Mina funderingar: Det verkar som att ingen tagit upp möjligheten att KW dött av en överdos. Alla har sett Pulp Fiction. Där kunde man lära sig hur lätt det kan bli fel när nån drar en lina i tron att det är kokain, när det i själva verket råkade vara rent heroin. Den gången var det nära ögat för Uma Thurmans rollfigur Mia Wallace.
Polisen i DK har väl inte försäkrat att kvarlämningarna efter KW är narkotikafria? Jag är medveten om att dessa ev analyser inte är klara, men jag har inte hört att man berättat om att prover är tagna för att utesluta den olycksorsaken, ledande till ett dödsfall. Ett alldeles onödigt dödsfall.

Läs gärna vad 'sno' skriver i inlägget #12098. Man har generellt beskrivit KW som en duktig journalist. Tidigt ifrågasatte jag hennes omdöme och beslut att ge sig ut på den här seglatsen. Alla i denna tråd, man som kvinna, har med bara några knapptryckningar kunnat få en tydlig bild av Raket-Madsen. Han är lynnig, impulsiv och därmed potentiellt farlig för sin omgivning. KW kanske struntade i research? Oförlåtligt i så fall. Alternativt: Kanske gjorde KW en omsorgsfull research, men bestämde sig för att inte bry sig om allt det varningsflaggiga kring denne kontrollfreak som finns öppet på nätet? Oavsett hur KW tänkte, så kan hon ju knappast inbillat sig att hon ute på sjön -eller på havets botten inne i ubåten- skulle få till ett scoop om Raket-Madsen, för han är ju en mycket publik person. Det enda man inte visste om honom det är att han kan tänka sig att utföra en styckning av en kvinnokropp.
KW kan sägas postumt och helt oavsiktligt ha skapat ett scoop: KW gjorde Raket-Madsen till en kvinnokroppsstyckare. Det är inte trevligt att nu lägga lite skuld på KW:s pojkvän, men jag undrar vad det där är för en person. Var han bekväm med att låta KW åka ut med Raket-Madsen på en kvällstur? Tyckte han inte att flickvännen KW borde ha sett till att ta med sig en fotograf eller väninna på en sån här reportageresa? Ville pojkvännen visa sig vara generös och inte kringskära KW:s liv? Hade KW kritiserat pojkvännen för att vara kontrollerande om denne hade sagt att han inte gillade att hon gav sig ut på en månskenstur med en excentriker som Raket-Madsen?
Jag har som synes en hel del frågor -och NB! så har jag inte påstått att KW var intresserad av att använda droger, utan testar bara en vinkel.
Nej det jävligt idiotiskt att lägga skuld på pojkvännen. Vad lever du i för tillvaro? Frågar du din pojkvän/man om du får göra saker? Du kanske bär burka också?
Och hela inlägget är så fruktansvärt galet. Tror du på allvar att Kim var i båten för att SNORTA KOKAIN?
Och du anser att hon har tagit en massa felbeslut. Så efterklok man kan vara när man sitter hemma framför datorn och talar om hur hon BORDE gjort. SLUTA LÄGG SKULDEN PÅ OFFRET! Och du är född 78? Skrämmande.
Citera
2017-08-23, 18:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Fast seriemördare behöver inte nödvändigtvis följa ett mönster. Det finns många exempel runtom världen där det inte finns några spår av nya offer på många (>10) år mellan en serieförbrytares konstaterade brott. Det kan bero på att hen lyckats begå brott oupptäckt eller att lusten att göra en förbrytelse lyckats mättats av andra aktiviteter under den perioden

Exakt! Även om inte Hagamannen var serievåkdtäktsman och inte seriemördare (ett offer lämnade han så svårt skadad att hon hade dött om inte en väktare funnit henne och sitt sista offer försökte han dränka), så hade han ett 5 år långt uppehåll.
Citera
2017-08-23, 18:47
Medlem
[quote=Snapcount|61585714]Givetvis har ni rätt i det ni säger, men Picasso2 : hur tolkar du hennes svar ? På bara "magkänsla". Är detta en advokat som är självsäker att fria sin klient, eller på tunn is..(har ju förstått att du är inom juss, och läser dina inlägg i tråden med ett större intresse).

Absolut inte självsäker att fria klienten. Lyckas hon göra det är det en fjäder i hatten. Hon agerar mycket proffessionellt. Hon vet inte mer än vad hennes klient sagt, och hon är ju med vid förhören. Däremot får hon inte yppa något vad som sagts.

Vad jag kunde läsa ut av svaren (de få svaren) hon faktiskt gav, är att hon vet exakt vilken förklaring som Madsen gett. Dvs de har fått förklaring på vad den s k olyckan består i. Men jag kan ju ha fel. Men det är så jag tolkat svaret. Hon sa något om att "han har berättat om olyckan inför lyckta dörrar, mer kan jag inte kommentera". Vilket är helt riktigt. Det får hon inte göra.
Citera
2017-08-23, 18:48
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Det lär vara en kombination av transportstyckning och styckning för att undanröja bevis. Ett tredje alternativ är givetvis att styckningen gjorts som utlopp för någon form av sadistisk/pervers böjelse, men det känns ganska avlägset med tanke på brottsplatsen. Dock borde Madsen blivit fullständigt nerblodad vi själva styckningen och den efterföljande transporten/dumpningen av kroppsdelarna.
Det är ganska märkligt att de personerna som fiskade upp Madsen ur vattnet inte har märkt av något sådant
Tippar att det är så enkelt som att han styckade kroppen för att han hade lust att göra det. Det var säkert en del av hans fantasi när han låg nere på botten i sin ubåt på nätterna.

De kroppsdelarna han sågade av stod för 30% av KWs vikt (enligt en källa som finns bakåt i tråden). Om hon vägde 60 kg så sparade han då 18kg. Var de 18 kilona så otroligt avgörande för att få upp henne ur luckan att han var tvungen till den makabra handlingen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Okej, nej jag skulle nog avfärda Madsen som mördare i det här fallet.

Hade han gjort detta vid 15-års ålder så skulle han (vilket seriemördare gör) inte ha slutat utan bara begått fler och fler mord ju längre tiden gick, hade han inte åkt fast förrän idag så skulle hela Öresund vara full av plastpåsar med likdelar.

Skulle snarare snegla åt Da Costa-hållet med tanke på årtalet, när det kommer till den här historien..

Da Costa 1984, japanskan 1986.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vill man smyga och djävlas med svenska marinen bör man satsa på någonting som är klart mindre än denna ubåt. Dessutom hjälper det storligen att få lyfta in någon miljon kronor i sensorutrustning så ubåten inte är blind i undervattensläge.

Många civila konstruktioner är klart bättre lämpade eftersom de åtminstone har panoramafönster som hjäper till att se ut ur ubåten - UC3 Nautilus har bara några små fönster på sidorna. Hör man ljudet av propellrar så går det inte i Nautilus att veta från vilket håll fartyget kommer.

Samma sekund som man dyker så är man blind - i dessa farvatten -

Det gäller att ha sensorer precis överallt - och i redundans och oberoende olika system som i sin tur har redundans.

Nautilus UC3 är som gjord för att dyka rakt ner på sandbotten - och kanske krypa fram om de har fått en fungerande elektrisk motor - och har vågat slå igång denne elektriska motor under vatten.

Man kan se allt möjligt från en ubåt med oändliga sandbankar framför sig - kanske ett plattfisk som sticker...
Citera
2017-08-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Jo, jag satt och tittade på polisens presskonferens där utredningsledaren sa att ingen utomstående DNA kunnat säkras PÅ kroppen (jag har bott i Danmark, talade då flytande danska och förstår ännu språket utan problem)
Då missade jag det (satt i bilen på väg hem när jag lyssnade)
Citera
2017-08-23, 18:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Hur kan du få att 1986 var för 16 år sen?

Vad är det folk inte förstår?! Det var ju någon ANNAN som fick det till detta som jag rättade:

Sedan att det går 16 år emellan tror jag inte behöver betyda att han inte har gjort det.
Citera
2017-08-23, 18:51
Medlem
Detta mordet måste varit planerat väl? Eller vad säger ni? Jag menar hur kan han annars ha styckat kroppen? Finns det kök i ubåten så försvaret kan skylla på att redskapen fanns där eller har han tagit med i ubåten innan hans "dejt" med journalisten.
Citera
2017-08-23, 18:51
Medlem
Jag försöker förgäves föreställa mig Madsens tankegångar under förloppet. Han kan ju inte på allvar trott att han skulle komma undan med detta med tanke på omständigheterna: att han var ensam med henne, att hon med största sannolikhet skulle saknas ganska fort, och att ingen skulle köpa att han släppt av henne och att hon gått upp i rök. Oavsett om det var planerat eller stundens ingivelse. Grandios självbild är en sak, men han verkar ju också varit relativt rationell och vetenskaplig.

Visst, det finns en möjlighet, om vi nu tänker att det var överlagt, att han kunnat genomföra ett mord, dumpa kroppen, röja alla spår och iskallt hävda att han släppt av henne på någon plats utan övervakningskameror. Men även med en sådan osannolik tur då allting klaffar måste han begripit att han skulle vara fortsatt huvudmisstänkt när hon inte dök upp och veckor/månader flöt förbi.

Varför skaffar man sig själv ett nästan garanterat, långt, fängelsestraff? Även om det var ett lustdråp i stundens ingivelse måste liknande tankar föresvävat honom när han psykopatiskt styckade stackars KW.

Fattar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in