2017-08-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Som jag skrev förut så om det är ett sexmord och dom har torsot som även innefattar vaginan så bör man redan kunnat fastslå samlag om så skett.
Det var väldigt vad ni koncentrerar er på vaginan, han kan ha sexutnyttjat henne på annat sätt,
finns många varianter-
han var ju van vid kinky-sex.
Vilket jag förmodar att offret inte frivilligt gick med på. Hennes avsikter var att göra ett reportage,
inte att utöva sexuellt umgänge med "skräp- Madsen".
Men vi lär få information-om han begått våldtäkt på traditionellt sätt- bör då finnas skador.
Huvud och hals-del visar om hon blivit strypt. Händerna kan avslöja om hon försökt värja sig.
Det är viktigast att få tag i de saknade kroppsdelarna som kan bevisa hela händelseförloppet.
För "skräp-Madsen" hade det allt varit lindrigare att det stannat vid våldtäkt/sexuellt utnyttjande.
Att döda och stycka-och sänka delarna -trodde han att han skulle klara sig ur detta,
med sina taffliga lögner?
Citera
2017-08-23, 18:09
Medlem
Citat:
Jag skulle kunna köpt olycksteorin om han i panik dumpat kroppen i havet direkt. Men att kallblodigt sätta sig och stycka den, sen punktera valda delar av bålen för att minska flytkraft, vira in kroppsdelarna i tyngder och sänka den. Helt seriöst kan ingen tro att det är det mest sannolika för hur en människa hanterar en jäkla olycka. Givetvis finns det alltid undantag i hur människor reagerar men ett sådant förfarande måste räknas som en försvinnande liten del av hur folk reagerar i en olyckssituation.

Vid den här tidpunkten i utredningen är det svårt att veta. Man kan inte utesluta att det var en olycka och att han sedan börjar fundera kring hur det kommer att se ut? Tänk dig själv att du har en död person framför dig som brutit nacken eller liknande. Kommer man själv bli misstänkt etc? Via CSI-TV har han säkert sett att bästa sättet är att avlägsna armar, ben och huvud, punktera luftområden och sänka kroppen. Då slipper han hela baletten med att detta blir uppmärksammat i media, känd som han är.

Det finns trots allt en sannolikhet för detta. Alternativt att han i all hast tog livet av henne av någon anledning, alternativt mellanläget att han misshandlade henne och att hon dog av det eller ramlade och dog av det.

Det krävs mer data för att man mer säkert skall kunna hitta en inriktning:

Har de haft kontakt tidigare? Vilken typ? Vad har sagts?
Hans sperma i hennes kropp?
Exakt vilka skador har hennes kropp?
osv
Citera
2017-08-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Mycket bra och väl genomtänkta frågor av journalisten som dessvärre inte får något svar.
Intressant att se advokatens approach, verkar ganska lugn o sansad om än under stress, ögonen

Nästa steg nu bör väl bli att de ändrar brottsrubriceringen till på sannolika skäl misstänkt för mord.

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]

Hon säger ju ingenting... Journalisten fiskar...advokaten FÅR inte säga vad som kom fram under dubbla lyckta dörrar. Hela intervjun är en enda lång cirkel...lol
Citera
Medlem
Citat:
Mycket bra och väl genomtänkta frågor av journalisten som dessvärre inte får något svar.
Intressant att se advokatens approach, verkar ganska lugn o sansad om än under stress, ögonen

Nästa steg nu bör väl bli att de ändrar brottsrubriceringen till på sannolika skäl misstänkt för mord.

Advokaten har ju ingen möjlighet att svara på de frågor som ställs. Annars skulle det vara tjänstefel.

Jag kan inte se att hon skulle vara "pressad" på något sätt. Vad angår det henne ifall hennes klient visar sig ha mördat en människa. Det finns fel som har gjort det.

Det är ju inte hon själv som kommer att sitta av straffet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det var väldigt vad ni koncentrerar er på vaginan, han kan ha sexutnyttjat henne på annat sätt,
finns många varianter-
han var ju van vid kinky-sex.
Vilket jag förmodar att offret inte frivilligt gick med på. Hennes avsikter var att göra ett reportage,
på inte att utöva sexuellt umgänge med "skräp- Madsen".
Men vi lär få information-om han begått våldtäkt på traditionellt sätt- bör då finnas skador.
Huvud och hals-del visar om hon blivit strypt. Händerna kan avslöja om hon försökt värja sig.
Det är viktigast att få tag i de saknade kroppsdelarna som kan bevisa hela händelseförloppet.
För "skräp-Madsen" hade det allt varit lindrigare att det stannat vid våldtäkt/sexuellt utnyttjande.
Att döda och stycka-och sänka delarna -trodde han att han skulle klara sig ur detta,
med sina taffliga lögner?

Och enligt dansk polis finns det inget som visar på något med sexuell karaktär, så vaginan kan man bara lämna nu.
Citera
2017-08-23, 18:12
Medlem
Dog av en olyckshändelse.
Så kan det vara men styckningen av kroppen och griftefridsbrottet blir svårt att förklara.
Den gode Madsen hade nog inte räknat med att de skulle finna delar av en kropp invirad i kätting.
Huvudet i ett nät med kätting?
Citera
2017-08-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Än en gång: de ligger inte ute och sonar på rutin. Det gör dom när indikationer sker. Däremot går de ut DÅ och DÅ på "patrull". Men inte varje dag, och inte jämt.
Känsliga områden har fast avlyssning - men återigen inte för röster och liknande men kapabel att detektera propellerljud mm.
Citera
2017-08-23, 18:14
Medlem
Ingen annan i tråden som tror att han under en längre tid haft denna fantasi och nu genomfört/upplevt den med en smärre felmarginal i utgången? Denna man är helt galen och ingenting avseende honom förvånar mig. Han hade säkert planerat detta. Vilken jävla tur att kvarlevorna hittades, styckningen såg jag inte komma!
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Detta med försvarets uttalande att de är glada ( lettede) över att kroppsdelen är identifierad framstår såklart helt absurt men man får komma ihåg att detta och allt som försvaret uttalar sig, hur de formulerar sig, är en strategi som hör till hennes jobb.
Vi har ingen aning om advokatens och Madsens relation och hur de kommunicerar, hon arbetar utifrån att han förnekar mord, och så måste hon jobba.

Att först genom olycka vålla en annans död, sedan dumpa kroppen i havet och sedan bli GLAD över att kroppen hittas, det går ju inte ihop för någon.

Men detta handlar nu om juridik och att inte medge något så långt det går innan bevis framlagts och även trots bevis framlagts så skall det argumenteras till klientens fördel.
Säger Madsen att det var en olycka och att han gett Kim en i sitt tycke juste begravning i havet så som havskutymen omfattar, så måste advokaten argumentera utifrån detta, hur absurt det än låter.

Sjukt det här också att han ville göra uttalande i media, vad hade han tänkt sig att komma undan med som förklaring till varför han inte kontaktat sjöräddningen om det nu var en olycka?

Lettede betyder lättade i en dansk ordbok jag kollade i. Så "glada" är väl kanske inte rätt översättning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Advokaten har ju ingen möjlighet att svara på de frågor som ställs. Annars skulle det vara tjänstefel.

Jag kan inte se att hon skulle vara "pressad" på något sätt. Vad angår det henne ifall hennes klient visar sig ha mördat en människa. Det finns fel som har gjort det.

Det är ju inte hon själv som kommer att sitta av straffet.
Helt riktigt. Hon hade fått sparken från danska advokatsamfundet om hon yppat sekretessbelagda uppgifter. Hon är klientens språkrör. Är klienten nöjd är hon nöjd. Hon talar inte i egen sak. Men kan lova att hon kräker ur sig när hon kommer hem till maken. Som har munkavel. Man får välja sina makar noga i många yrken.
Citera
2017-08-23, 18:16
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
En annan anledning kan vara att armar, ben och huvud bär spår som pekar mot att Madsen mördat Kim.
Detta är vad jag satsar mina slantar på. Kroppen bär mer eller mindre tydliga spår av avsiktlig skadepåverkan. PM vet detta och styckar den stackars kvinnan för att försvåra rättsteknikernas jobb och gör det samtidigt lättare för polisen att köpa hans historia om olyckan.

Vilket jävla monster.
Citera
2017-08-23, 18:16
Medlem
Citat:

Polisens rubricering har varit mord/dråp från första början men vid häktningsförhandlingen bedömde domaren att bevisläget endast räckte för vållande

Jag tror försvarsadvokaten är rejält pressad med proffsig i sin framtoning. Ett halvt dygn efter hon kritiserat polisen för att koppla samman fyndet av torson med hennes klient så påstår hon att de är lättade över den positiva identifikationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in