2017-08-23, 10:06
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Hur kan man kalla honom för uppfinnare för han har ju inte uppfunnit ubåten eller raketen, de är antagligen byggd efter tidigare modeller och det enda man kan kalla honom för är konstruktör.

Exakt. Har försökt påtala detta tidigare men hans fan boys verkar ha svårt att acceptera det. Det är ungefär som att jag skulle kalla mig uppfinnare för att jag skrotar ihop en go-cart med någon annas hjälp dessutom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skador på organen hade visat att han försökt pressa ihop torson. Enligt presskonferensen.
Eh? Det som sades var att det fanns skador på kroppen som verkar avsiktliga och att de (polisen) antar att det är för att försäkra att luft (eller gaser som han lägger till) skall passera ut genom kroppen. Det tolkar jag som att det finns punktionsskador på kroppen.
"Metallen" som fanns runt kroppen är troligen den kätting som kroppen var virad med för att få den att sjunka.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Här är länken till hela presskonferensen på TV4 live, ca 8.05 in i videon säger polisen detta" Hans inställning är att han har begravt henne hel".

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3929619

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]

Det säger han för att han inte vill göra hennes familj mer illa än han redan gjort. Han kan även blivit instruerad att säga så. Att bära upp en kropp genom hålet i ubåtens tak är ingen lätt uppgift, så att dela kroppen kan ha varit enda sättet. Det behöver inte hennes familj matas med varje dag.
Citera
2017-08-23, 10:08
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Varför är det så mycket skriverier om detta fall? För att KW var journalist? PM "kändis"? Klart det är tragiskt men varför skriver folk som att det vore en nationalikon som blivit mördad..?

Jag skulle nog säga att uppmärksamheten är väldigt normal för just den här typen av mord. Om du jämför med alla andra lustmord utförda av raketforskare ombord på ubåtar så kommer du att komma fram till samma slutsats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Åh fy fan. Det låter fan inte helt orimligt att karln haft en sån fantasi. Var ska man annars kunna utföra en sån grej om inte ensampå en u-båt under vatten. Ingen kan höra hennes skrik. Vilken jävla mardröm.

Stackars hennes sambo som får hem sin käresta i delar.

Det är nog värre för föräldrarna. Sambon kan skaffa sig (så småningom) en ny flickvän/sambo/fru och starta ett liv tillammans med henne. Men föräldrarna kan inte skaffa en ny dotter.

Paret hade tydligen träffats nyligen så de var inget etablerat par utan snarare just "pojkvän/flickvän".

Det är klart att man kan älska en människa efter en vecka också (vet ej hur gammal deras relation var), men tänk på mamman som har burit och ammat och vyssjat sin bebis och nu får läsa att en idiot har styckat henne i 6 delar..
Citera
Medlem
Citat:
Exakt. Har försökt påtala detta tidigare men hans fan boys verkar ha svårt att acceptera det. Det är ungefär som att jag skulle kalla mig uppfinnare för att jag skrotar ihop en go-cart med någon annas hjälp dessutom.

En del psykopater har en grandios självbild och han har väl lyckats projicera bilden av ett "geni och uppfinnare" på omgivningen. Snarare en tekniker och konstruktör med narcissistiska drag. Från vad jag har läst här verkar det inte ens vara ett tekniskt mirakel att bygga en ubåt, bara att det tar en del tid och engagemang. Den första militära ubåten byggdes på 1700-talet.
Citera
2017-08-23, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det säger han för att han inte vill göra hennes familj mer illa än han redan gjort. Han kan även blivit instruerad att säga så.
Va? Instruerad, varför och av vem i sådanafall
Citera
2017-08-23, 10:09
Medlem
Citat:

Frågan är varför han tydligen var så känd i Danmark under dessa premisser?
Citera
2017-08-23, 10:10
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det säger han för att han inte vill göra hennes familj mer illa än han redan gjort. Han kan även blivit instruerad att säga så.

Ja, det är ju din tolkning inte min.

Du tror att vi har att göra med en person som bryr sig om andra?
Övertygad om att han själv har storyn fast, advokaten får inte påverka klienten.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Va? Instruerad, varför och av vem i sådanafall

Tänk om det var din älskade familjemedlem som blivit bragd om livet. Det kan vara bra att ta själva detaljerna bakom lykta dörrar.
Citera
Medlem
Att det skulle röra sig om en olycka köper jag verkligen inte. Inte för en sekund. Det är en dålig lögn av en psykopat som ständigt försöker anpassa sin historia till aktuell bevisning. Att han ens kunnat skända en kropp på detta sätt visar hur störd han är. När man läser vissa inlägg i den här tråden blir man näst intill chockad hur naiva och blåögda många människor är. Lite som gamlingar som blir blåsta av romska stöldligor.

Den troligaste teorin är att det rör sig om våldtäkt, alt försök till våldtäkt och att han sedan mördat henne.

Skitsnacket om olycka kan ni ju fetglömma. Man förstod ju första dagen försvinnandet rapporterades att det här skulle utvecklas till en mordhistoria.
Citera
2017-08-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Polisen sa att PM själv berättat att kroppen var hel när han dumpade den i vattnet.

Då har han ljugit två gånger redan. Frågan är vilken lögn som ska komma härnäst? Att Madsen kommer tala 100 procent sanning kan vi nog utesluta redan nu.

Hur kunde idioten vara så dum och säga att han lämnade av henne i hamnen när han mycket väl visste att han hade en ostädad ubåt full med bevis?

Intelligent geni det där.
Senast redigerad av Kimma7 2017-08-23 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in