Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Jag får nog backa från min teori om att hon hamnat i propellern, nu när polisen hittat hennes blod inne i U-båten.
Olycka eller mördare? Nu lutar jag åt det senare; finns det någon enda människa som skulle stycka en person som omkommit genom en olycka, förse kroppen med metalltyngder och sänka den i havet? Och sedan uppträda till synes oberörd, tom på gott humör, vid häktningsförhandlingen. Han gjorde ju tom en slängkyss till en kvinna.
Sedan sekretessen släpptes och man fick veta att han slängt henne överbord så finns inga utrymmen till att detta är en olycka sen gällande styckningen lutar det starkt mot en offensiv styckning. Finns ingen logik runt en defensiv styckning alls här.
Just det att han beter sig på det vis du påpekar visar att han är fullt medveten om sina handlingar, handlingar som han i femton timmar haft ensamtid att utföra. Hur länge han sedan planerat detta lär väl det tekniska kunna bidra med till viss del genom datorer etc. Hans telefon var viktig att slänga till havs och givetvis finns det en anledning till det. Antagligen har han filmat och förevigat förloppet eller så har han skaffat sig information om saker som rör t ex styckning.
Möjligvis att han lyckats lite bättre om det inte funnits en orolig pojkvän på land som drog igång saker och ting snabbare än beräknat men oavsett hade han aldrig klarat sig eftersom det var endast han och KW på u-båten.