Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Observera att ubåten byggts av en grupp hobbymekaniker på fritiden. Madsen har, av sina tidigare kollegor, blivit kritiserad för att han bidragit så lite i bygget men tagit åt sig äran för ubåten (finns länkat till detta tidigare i tråden). Den här svadan om att det är han som är hjärnan bakom ubåten och raketprojektet kommer från honom själv. Det är han själv som varit ute i media och målat upp en bild av sig själv som Danmarks svar på Elon Musk. Tyder i min bok på en narcissistisk person med grandios självbild - en av huvudkaraktärsdragen för en psykopat.
Det är säkert sant att PM till viss del har tagit åt sig äran av andras arbete, men han har nog ändå varit en drivande kraft i projekten.
Sedan är det förmodligen som du säger att han är psykopat, men det räcker inte med det för att göra vad han har gjort. En vanlig psykopat skulle förmodligen inte kasta bort hela sin framtid för att ha "lite skoj" med en tjej.
Jag tror att han även har någon form av delad personlighet. En ganska normal person och en som är ett monster. I vissa lägen går han in i monstermoden och när den tar över så har han inget överjag. Han styrs helt av primitiva drifter och struntar i konsekvenserna. Efter att han har fått tillfredsställelse så är det knappt han kommer ihåg vad han har gjort.
Jag tycker man kan märka detta nu när han förnekar att han har något med torson att göra. Det är inte logiskt att förneka det. Det tyder på förträngning.