Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=N7fNHr46jD0
Det här är lite ironiskt idag, med facit i hand. Madsen håller föreläsning om hur man ska förverkliga sina drömmar...
Men det konstiga är ju, att på alla de här videorna, tycker jag att han verkar så påfallande kompetent och vettig. Om jag hade gjort min research genom att titta på dem, så skulle jag INTE ha varit rädd för att gå ner i en ubåt med honom. (D.v.s. - jag skulle ha varit skräckslagen för att gå ner i en UBÅT under alla omständigheter, av rädslan för en olycka och att dö av drunkning eller kvävning, men jag skulle inte ha varit rädd för att bli instängd med just HONOM.)
Kan hålla med. Men åt andra sidan, detta kan ju knappast vara den första föreläsningen han hållit. Kan ju vara så att han i de första föreläsningarna/intervjuer var väldigt "jag,jag,jag", men att hans medarbetare informerade honom att "Hörrrödudu, ska du hålla föredrag om vad vi håller på med, lugna ner det där med att det är DU som gör allt.". Det kan alltså vara så att alla dessa "We" som vi hör i början av detta klippet (och andra liknande) egentligen är något han påklistrat för att inte bli för opopulär bland sina medarbetare som han naturligtvis har ett beroendeförhållande till för att göra den minsta lilla grej.
Sen får jag en misstanke om att han egentligen inte är så otroligt teknisk kunnig, men att han omgett sig av personer med högre tekniskt kunnande, haft kapital och att han till en viss grad snarare är en initiativtagare och gallionsfigur som sen yttrar massa imponerande halvt flummiga saker, lite i stil med Elon Musk.