2017-08-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Finns inte en chans att det var en olycka.

Han mörda henne, stycka henne, dumpade henne i havet för att sedan se till att ubåten sjönk så han kunde dölja alla spår att han mördat henne.

Sjuk människa hoppas de offentligt hänger honom och det sänds på tv.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Ungefär där hamnar jag ..också ++ Konsekvent ihärdigt och fullständigt Blåljugit

1. Det är väl ingen som tror att han kommer ut MER antingen hittar juristerna en gummiparagraf som
håller.
2. Eller så hittar doktorn psykologen det.

3. Sedan var det tal om en kriminell happening -
förslaget är att man tar den kedjan , tyngden som det var tal om fanns wirad om
brottsoffret .. tar man densamma och wirar den om Madsen låter hans
stödförening kasta i Madsen på samma plats . I havet.

TV sändning vill jag däremot inte ha lika lite som jag vill se andra hemskheter på TV - Araben som
har ihjäl andra .. Hyggligt folk vill inte se det --- eller ha Madsen lös på stan. Allmänintresset.
Pläderar jag för Dödsstraff.. Jaeeh det gör jag väl. Nu är det i ett annat land. Men många länder
har dödsstraff .. deras demokratier eller styren behöver inte vara sämre än många andra
" We the People " Folkomröstning kanske .
Största sv*net efter Kriget i Norden ???????????? har jag fel ???
Kapten Madsen får en lång promenad på en kort planka -- med kättingar om kroppen -Med marschordern -- om inte Hans stödförening har lojalitet med demokratin ... för att köra sabeln i rumpan på honom kan nog familjen ställa upp och rycka i rodret---- lite plötsligt göra en tvär gir lite snabbt.
Det tror jag inte behöver vara osannolikt. Öga för Öga Tand För Tand.
Det kan inte vara ngn raketforskning att raketMadsen aldrig kommer ut mer ..det får dom ju fummla ihop på ngt vis.
Eller så samlar vi ihop till en bostad så att Madsen får lägenhet vid sidan av Förundersökningsledaren. Resten av livet Oklart vems...
Citera
2017-08-23, 13:30
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=N7fNHr46jD0

Det här är lite ironiskt idag, med facit i hand. Madsen håller föreläsning om hur man ska förverkliga sina drömmar...

Men det konstiga är ju, att på alla de här videorna, tycker jag att han verkar så påfallande kompetent och vettig. Om jag hade gjort min research genom att titta på dem, så skulle jag INTE ha varit rädd för att gå ner i en ubåt med honom. (D.v.s. - jag skulle ha varit skräckslagen för att gå ner i en UBÅT under alla omständigheter, av rädslan för en olycka och att dö av drunkning eller kvävning, men jag skulle inte ha varit rädd för att bli instängd med just HONOM.)
Varför är det konstigt att en mördare är kompetent och vettig? Förstår inte riktigt din logik.
Citera
2017-08-23, 13:30
Bannlyst
Det har pratats om offensiv och defensiv styckning, nagon som kan redogora for en lekman inom amnet vad detta innebar?
Citera
2017-08-23, 13:32
Medlem
Tjuvhederns avatar
Den "olycka" som ska ha drabbat Kim Wall ombord på ubåten måste rimligen vara att Madsen tyckte det var otroligt olyckligt att hon inte ville idka könsumgänge med honom efter att han skrutit non-stop i flera timmar om sin båtuppfinning, tillika penisförlängare. Därför var det säkert bara fullt logiskt att han fick lov att gå till handgripligheter.

Sen råkade det bli så olyckligt att han var tvungen att stycka henne. Stackarn. Måste varit jättejättejobbigt. Buhu.
Senast redigerad av Tjuvhedern 2017-08-23 kl. 13:35.
Citera
2017-08-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=N7fNHr46jD0

Det här är lite ironiskt idag, med facit i hand. Madsen håller föreläsning om hur man ska förverkliga sina drömmar...

Men det konstiga är ju, att på alla de här videorna, tycker jag att han verkar så påfallande kompetent och vettig. Om jag hade gjort min research genom att titta på dem, så skulle jag INTE ha varit rädd för att gå ner i en ubåt med honom. (D.v.s. - jag skulle ha varit skräckslagen för att gå ner i en UBÅT under alla omständigheter, av rädslan för en olycka och att dö av drunkning eller kvävning, men jag skulle inte ha varit rädd för att bli instängd med just HONOM.)

"Sky is not the limit", ända sedan barndomen så har han drömt om att flyga upp i rymden eller färdas under vattnet, allt har verkat gränslöst. Han har haft intelligens och byggt saker redan som liten, testat sig fram och varit lättlärd. Man undrar hur han funkar i andra sammanhang. Om han t ex testat att förföra någon och personen satt en gräns, hur har han hanterat den gränsen? Förmodligen på ett väldigt negativt sätt. Människor är inte som maskiner, man kan inte testa sig fram med dem hur som helst och förvänta sig att de styrs av ett speciellt önskvärt mönster när man trycker på en knapp. Han förstod nog inte det. Eller accepterade inte det.
Citera
2017-08-23, 13:35
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Det har pratats om offensiv och defensiv styckning, nagon som kan redogora for en lekman inom amnet vad detta innebar?
Defensiv styckning är styckning av praktiska skäl, t ex för att underlätta transport.
Offensiv styckning gör man för att man får ut något av det, t ex sexuell njutning.
Citera
2017-08-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert

Defensiv styckning är detsamma som transportstyckning. Man styckar bara för att man skall kunna transportera eller gömma kroppen.

Offensiv styckning innebär att styckaren har fått någon sorts känsla av välbehag av styckningen.
Citera
2017-08-23, 13:37
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Hur länge var tanken att Kim Wall skulle vara på u-båten?
Citera
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klingende.Mynt
Er det enda flere her som tror at denne kloakkmannen er smart? Hvem som helst kan bygge en simpel båt som kan senkes under vann i 30min... jeg bare rister på hodet! Kloakkmannen klarte ikke engang å skjule et lik på havet! Hallo! En komplett idiot, med andre ord.

Vad jag förstår är ubåtar rätt komplexa. Det är inte direkt en jolle han byggt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Den "olycka" som ska ha drabbat Kim Wall ombord på ubåten måste rimligen vara att Madsen tyckte det var otroligt olyckligt att hon inte ville idka könsumgänge med honom efter att han skrutit non-stop i flera timmar om sin båtuppfinning, tillika penisförlängare.

Jag tror också att hans form av olycka betyder något helt annat för honom än vad olycka betyder för en vanlig person med empati.
Citera
2017-08-23, 13:41
Moderator
-Info-s avatar
Enligt fd överåklagare Sven-Erik Alhem tyder styckningen på att ingen olycka har skett utan att Peder Madsen avsiktligt tog livet av Kim Wall:

Citat:
Det rättsliga läget för ubåtskaptenen Peter Madsen har nu mörknat betydligt, anser Sven-Erik Alhem.

– Det är mycket besvärande för honom att kroppen har styckats och att väsentliga delar har avskilts. Det är ofta ett tecken på att den som har gjort någonting är mycket mån om att få bort de delar från kroppen som kan förklara dödsorsaken, säger han.

På måndagsförmiddagen gick Köpenhamnspolisen ut med att Peter Madsen under förhör berättat att han efter en olyckshändelse sänkt kroppen till havs. Enligt Sven-Erik Alhem är det en ytterst liten sannolikhet att man gör något sådant efter en olyckshändelse.

– Alla normalt funtade människor som skulle råka ut för en olyckshändelse med någon skulle omedelbart ringa sjöräddningen eller 112 för att få en hjälpinsats utförd.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/expert-laget-for-peter-madsen-har-morknat-betydligt/
Citera
2017-08-23, 13:41
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Amen snälla, vad förväntar du dig av hans vänner egentligen? Det är väl en ren självklarhet att hans vänner inte kan tänka sig det om honom och det är fullt naturligt. Snarare tvärtom, man måste vara helt rubbad om man "misstänker" att sin polare kan vara en mördare och visat sånna tendenser men fortsätter att umgås som ingenting.

Detta är garanterat första gången så att klandra vänner och spekulera i att han är en seriemördare känns oseriöst.
Han har varit i några rejäla bråk och har enligt uppgift betett sig helt vansinnigt mot tidigare vänner och kollegor (finns beskrivet tidigare i tråden). Madsen sänkte exempelvis ubåtsföreningens tidigare ubåt som hobbymekanikerna i den lilla hobbygruppen hade byggt tillsammans (Freya). Tippar att det var en och annan som inte var jätteglad på Madsen där, exempelvis mannen som betalat för hela ubåten och som drog Madsen inför en juridisk tvist för att få tillbaka den.

Det finns säkert många i hans omgivning som inte är ett dugg förvånade över detta och säkert för länge sedan kan ha misstänkt att han är psykopat eller har psykopatiska drag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in