2017-08-23, 10:27
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Fattar ni vilken jävla tur, tänk om han hade hunnit sänka både ubåt och lik och sedan "glömt" och det hade tagit månader att hitta, då hade bevisläget sett svårare ut.

Jag tror att han var oförberedd på all uppståndelse redan samma natt hon försvann och att han blev hittad relativt fort, därför sänkte han ubåten direkt.

Sedan misstänker jag att polisen direkt på plats sett något misstänkt tex blod eller liknande, så det var snabba ryck redan från start.

Ja, en jäkla tur för polisen och rättsväsendet, och Madsen har haft extrem otur!
Citera
2017-08-23, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Polisen kan väl reda ut om armar, ben och huvud är avskurna eller om de lossnat pga. att de legat i vattnet eller liknande? Det måste gå att utreda tycker man.

Jodå. En naturlig orsak, som en propeller, skär inte jämnt och anatomiskt korrekt.
Man kan också se om det är ett jättehugg eller många små snitt som delat kroppen.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Polisen bekräftade igår att styckningen var utförd av någon med verktyg. Dvs., det har inte kunnat ske av sig själv.

I mitt huvud är det ställt utom rimligt tvivel att det är PM som styckat KW. Hur sannolikt är det att PM slängt liket över bord och någon annan tagit upp det, styckat det och slängt i det igen?

Om han ringde någon som kom ut med båt och hjälpte honom ta hand om resterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Sexutsvulten? Han har ju en fru, vad du har för bild av en man och dennes fru vet inte jag men sex brukar ingå.

Hans fru kanske inte ställde upp på våldtäkt eller styckning? Och andra fantasier som han hade angående tillfredsställande sexliv?
Citera
Medlem
Psykopaten har givetvis efter handgemäng och död journalist som uppstått pga avvisade närmanden bestämt sig för följande: Stycka och sänka kroppen så att den aldrig mer kommer upp (gick ju sådär) och därefter köra ubåten ett hyggligt stycka från platsen han dumpat kroppen. Där är planen att sänka ubåten på hyggligt djup en km söder om en udde för att sedan simma i land och tillkalla polis/sjöräddning/whatever och meddela att båten sjönk en km NORR om udden. "Det sista jag såg av KW var att hon kom ur ubåten före mig, jag gjorde allt för att hon skulle räddas". Man börjar söka efter ubåten som givetvis inte hittas, men 2km är för mycket för ett så pass lågt prioriterat ärende. Den hittas inte på flera år.

Det PM missat är att han redan är eftersökt, han trodde inte den svenske fästmannen var så räddhågsen, det hade aldrig en riktig pölsetuggare varit. Så när han hittas av helikoptern så får han panik. Först tänker han städa ur båten, men inser att han aldrig kommer lyckas. Så det blir paniksänkning, och här är vi nu...

Efter alla hans lögner har han sämre chans än en snöboll i helvetet att bli frikänd. Det bästa är ju att han har pratat och därmed snärjt in sig själv. Hade han hävdat svår shock och bara suttit tyst hade han åtminstone inte behövt ändra sig...
Citera
2017-08-23, 10:30
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Sa inte polisen just på presskonferensen att man skulle undersöka för att se om han har någon koppling till den torso av en japansk turist som man tidigare funnit?
Låter det inte tvärt om ganska rimligt att PM är en seriemördare? Ett sånt här bestialiskt mord och styckning av KW, kan det verkligen vara gärningen av en nybörjarmördare?

Polisen får givetvis jämföra.

Men ja, det kan verkligen vara en nybörjarmördare. I Caroline-fallet så mördade hon, styckade och begravde. Gick tillbaka till jobbet, körde runt med sakerna osv. Betydligt mer städat och planerat än idioten som sänker sin egen ubåt, något som talar tvärt emot allt som skulle stödja seriemördar-teorin.

Det är liksom knappaste första gången någon dör av att trilla oturligt efter ett bråk (en bekant gjorde det) eller första gången någon amatör får för sig att stycka eller göra sig av med en kropp i panik.

Just nu finns det bara saker som talar emot seriemördarteorin i mitt tycke.
Citera
2017-08-23, 10:30
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nej alla alramklockor ringer här. Vi kanske har att göra med en av nordens värsta seriemördare gnom tiderna.
...genom tiderna är kanske att ta i innan vi vet mer. Det kan vara så att det bara är KW och den japanska turisten, och att fetischen är kopplad till våldtäkt/mord/styckning just på hans ubåt.
Citera
2017-08-23, 10:31
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det är verkligen ingen garanti för att man är gift. Du menar även att gifta män inte kan vara otrogna eller bete sig som riktiga svin? Hade inte Lisa Holms mördare en fru?

Precis. Båda idioterna har fru och barn, ändå väljer dom att behandla en död kropp som om det vore förbrukningsvara, skräp efter att ha använt den. Nerijus stuvade in kroppen i ett förtrångt skåp, PM genom att stycka den och hiva in delarna i havet med tyngder i tron att dom inte kan hittas.
Citera
2017-08-23, 10:31
Medlem
Citat:
Polisen bekräftade igår att styckningen var utförd av någon med verktyg. Dvs., det har inte kunnat ske av sig själv.

I mitt huvud är det ställt utom rimligt tvivel att det är PM som styckat KW. Hur sannolikt är det att PM slängt liket över bord och någon annan tagit upp det, styckat det och slängt i det igen?

Att ens tro det är möjligt är ju befängt.
Citera
2017-08-23, 10:32
Medlem
Hans beteende efter att han kommit i land är det som ger mig mest dåliga vibbar. Går runt med ett lätt flin, kastar slängkyssar till sin fru, ljuger polisen rätt upp i ansiktet och ger intrycket av att vara helt oberörd.

Beter man sig på det här sättet om det hela bara var en slump? Känns mer som att vi har att göra med känslostörd typ som kan vara kapabel till det mesta.
Citera
2017-08-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ja, om det nu faktiskt är han som styckat kroppen. Fullt möjligt att han "bara" fäst metall i extremiteter och sen har torsot lossnat pga gaserna.

Nej, det tar åtskilliga månader för en kropp att lösa upp sig så på naturlig väg.
Citera
2017-08-23, 10:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Polisen kan väl reda ut om armar, ben och huvud är avskurna eller om de lossnat pga. att de legat i vattnet eller liknande? Det måste gå att utreda tycker man.

Polisen vet redan att huvud, armar och ben är medvetet avskurna.

Så hon är styckad. Det är redan konstaterat.

Citat:
Köpenhamnspolisen om fyndet: Kroppsdelar har medvetet skurits av

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-21/kvinnokropp-hittad-i-vattnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in