2017-08-23, 10:01
Medlem
snapphonas avatar
Det här fallet är som en säsong i "Bron". Både geografiskt och på andra sätt, ironiskt nog. Lika osannolikt som märkligt.

Men även om Madsen är en kallblodig mördare, verkar det ju osannolikt dumt att ge sig på en journalist som många vet har åkt ut med honom och som någon snart kommer sakna.

Därför tror jag faktiskt mer på någon form av "olycka" eller dråp. Inte att det var planerat.

Något gick snett, sedan försökte han desperat undanröja bevis och ljuga ihop en historia.
Citera
2017-08-23, 10:02
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Jo, det yrket lockar inte alla direkt! Anser inte att dem som väljer yrket är psykopater även om dem kan vara lite "speciella" Din vän har ju antagligen många års utbildning och har det som Yrke/ uppgift i ett gott syfte. Dessutom är det inte din vän som tagit livet av personen som hon jobbar på. Och antagligen så stod hon inte och pratade med personen som 5 min efteråt är död och som hon då började arbeta på...

Skulle jag själv i en hemsk olyckshändelse vara vållande till någons död så finns det inte en chans i helvete att jag hade börjat stycka människan, så jag anser att det krävs psykopater under sådana omständigheter.

Absolut är de inte psykopater som du säger, jag tror de är ganska analysdrivna (finns ordet ens?) människor. Det är som du säger, en för dom främmande, död människa, inte som i detta fall, någon du precis suttit och haft ett samtal med. En otrolig historia.
Citera
Medlem
Hållen i torson säger dom gjorts för att tömma kroppen på luft, alltså förmodligen inget att göra med eventuell gasbildning som pratats om tidigare.
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
OM han har styckat henne levande - då är det snäppet värre..

Åh fy fan. Det låter fan inte helt orimligt att karln haft en sån fantasi. Var ska man annars kunna utföra en sån grej om inte ensampå en u-båt under vatten. Ingen kan höra hennes skrik. Vilken jävla mardröm.

Stackars hennes sambo som får hem sin käresta i delar.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kim har väl dragit upp PM´s tidigare övningar med strippor och annat i ubåten till diskussion. Och kanske sagt att det var en inlaga i artikeln som skulle skrivas. Där och då inte helt smart då PM ser sina projekt bli havererade och då beslutar sig för eliminera Kim.

Mer kätting hade löst problemet. Och en djupare plats för sänkning av kroppen.

Nu krävs det advokater i stil med de som OJ Simpson anlitade.

Det där med strippor och hans sexliv står redan i en bok som en journalistvän skrivit om PM efter många samtal. Uppenbarligen inget han döljer eller skäms för. Det verkar ju inte på något vis ha påverkar hans projekt förut. Jag har därför svårt att se att risken för att bli avslöjad för nåt han är öppen om skulle vara orsaken till att han dödade KW.

Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Reporter ställde många frågor till polischefen men ingen frågade om Peter hade erkänt att han styckade kroppen. Det är viktigaste frågan, tycker jag.

Polisen berättade att PM sagt att kroppen var hel när han "begravde" den i havet.

Citat:
Var läste du att han förnekar styckningen?

Polisen sa att PM själv berättat att kroppen var hel när han dumpade den i vattnet.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Första stycket. Du skämtar nu va? Att till 100% få veta vad dom skett där i ubåten finns det ju bara en person som kan redogöra för. Det räcker ju att han talar om vad som faktiskt skett och att man jämför det med teknisk bevisning så har man den där 100%iga bevisningen.

Men då borde de ju gjort det på en gång, så hade vi kunnat slippa den här eviga spekulations delen av utredningen.

Du borde ta kontakt med polisen och föreslå detta. Då blir det ju löst på en gång!
Citera
Medlem
Hur kan man kalla honom för uppfinnare för han har ju inte uppfunnit ubåten eller raketen, de är antagligen byggd efter tidigare modeller och det enda man kan kalla honom för är konstruktör.
Citera
2017-08-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det är ju ingen som vet hur lång tid det tog att stycka kroppen.
Han kan ju varit klar strax innan de hittade honom och då fanns det ingen större tid att hinna städa vilket innebar att han sänkte den i ren desperation när han upptäcktes.
Att han var så pass lugn när de fann honom borde ju tyda på nån form av psykisk störning?

Många fler saker i hans beteende tyder på en grov störning.

Sen om den betraktas som en allvarlig psykisk störning enl. lagen är en annan femma.

Jag vet inte om någon skulle betrakta honom som "normal" efter detta..
Citera
2017-08-23, 10:03
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han har en grandios självbild och tror han kan lura alla, det blev inte riktigt som han tänkt när han är helt avslöjad.

Jobbigt att sitta och hitta på nya lögner hela tiden. Fattar inte hur någon kan mörda för ett knull, han måste vara ganska vrickad eftersom han är helt oberörd strax därefter och sen uttrycker sin lättnad.

Han kanske försökte droga henne, men hon hade någon sjukdom som gör att hon dör av drogen. Då tar det hus i helvete för honom och resultatet är det slafsverk vi måste reda ut nu.
Citera
2017-08-23, 10:04
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Många fler saker i hans beteende tyder på en grov störning.

Sen om den betraktas som en allvarlig psykisk störning enl. lagen är en annan femma.

Jag vet inte om någon skulle betrakta honom som "normal" efter detta..

Om vi kombinerar alla sällsynta "tillfälligheter" i fallet så klarnar bilden ganska snabbt.

Labil, excentrisk, ubåt, livsprojekt, sexutsvulten, olycka, styckning, lögner, osv osv....
Citera
2017-08-23, 10:05
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Okej, mycket bra! Det är inte så lätt att förstå danskarna . Då är det kört för mördaren när han sagt att han "begravde" henne i havet hel.

Här är länken till hela presskonferensen på TV4 live, ca 8.05 in i videon säger polisen detta" Hans inställning är att han har begravt henne hel".

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3929619

vet inte om man behöver konto på tv 4 för att se live.
[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Citera
2017-08-23, 10:05
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Nej han gav inte 30 åriga Kim varesig en värdig död eller begravning, han kan ruttna i en cell å grävas ner nånstans, inte ens råttor som jag avskyr så mycket ska göra honom sällskap.

Tänk dig ett scenario där du sätter en oskyldig person med extrem otur i hans ställe. Är det ens möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in